erikborgers
Vriend van modelbouwforum.nl
De kleuren voor het resin, mocht dat ooit nodig zijn (het forum alstip en mijn geheugen)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Prachtig werk, Erik! Mijn onlangs overleden broer Peter heeft op de 'Zeven' gevaren.
Volgens mij heb ik die naamborden zo overgenomen uit de bouwplaat. Maar jammer inderdaad dat ze niet zijn zoals jij zegt. Ik vond het zelf ook leuk om het kleurrijke wapenschild toe te voegen. Dus misschien dat ik dit detail nog toevoeg! Bedankt in ieder geval voor de terugkoppeling en leuk verhaal van je broer. Mijn oom voer op de 7, wie weet liepen ze elkaar destijds tegen het lijf.Prachtig werk, Erik! Mijn onlangs overleden broer Peter heeft op de 'Zeven' gevaren.
Hij was dienstplichtig hofmeester toen het schip in de jaren '60 gerenoveerd werd.
En zijn diensttijd zat er bijna op toen het schip op wereldreis ging, na de modernisering.
Daar baalde hij gigantisch van. Diende een rekest in om te mogen nadienen en de wereldreis mee te maken, en dat werd goedgekeurd. 'Een hele mooie tijd', zei hij steevast, als hij het over die reis had.
Wel nog een Piet-lut-opmerking: de naamborden op Marineschepen zijn van gelakt, donkerbruin (eiken??)-hout met ingegraveerde, goudkleurige letters.
Jij hebt ze grijs gemaakt. Jammer, want die naamborden 'breken' dat marinegrijs mooi.
Zie:
Bekijk bijlage 600546
Dat lukt mij ook. Maar ik wil plaatsen vanaf een mobiel. Die ligt bij de hand als ik bouw. Ik wil niet mijn mobiel gebruiken om foto’s naar de oc te sturen, naar mijn pc kamer lopen, pc aanzetten, foto plaatsen en een stukje tekst schrijven en dan weer teruglopen naar mijn modelbouwplekErik, Hier werk ik vanaf de PC of tablet. Foto-icoontje aanklikken en in het vakje dat dan verschijnt click here aanklikken. Daarna kun je uit je fotomappen de gewenste plaatjes binnenhalen. Succes ermee! Gr. Klaas.