De Ruyter en Zeven Provinciën naar Peru

De kleuren voor het resin, mocht dat ooit nodig zijn (het forum alstip en mijn geheugen)
image.jpg

Prachtig werk, Erik! Mijn onlangs overleden broer Peter heeft op de 'Zeven' gevaren.
Hij was dienstplichtig hofmeester toen het schip in de jaren '60 gerenoveerd werd.
En zijn diensttijd zat er bijna op toen het schip op wereldreis ging, na de modernisering.
Daar baalde hij gigantisch van. Diende een rekest in om te mogen nadienen en de wereldreis mee te maken, en dat werd goedgekeurd. 'Een hele mooie tijd', zei hij steevast, als hij het over die reis had.

Wel nog een Piet-lut-opmerking: de naamborden op Marineschepen zijn van gelakt, donkerbruin (eiken??)-hout met ingegraveerde, goudkleurige letters.
Jij hebt ze grijs gemaakt. Jammer, want die naamborden 'breken' dat marinegrijs mooi.
Zie:
mast-karel-doorman-2024.jpg

Prachtig werk, Erik! Mijn onlangs overleden broer Peter heeft op de 'Zeven' gevaren.
Hij was dienstplichtig hofmeester toen het schip in de jaren '60 gerenoveerd werd.
En zijn diensttijd zat er bijna op toen het schip op wereldreis ging, na de modernisering.
Daar baalde hij gigantisch van. Diende een rekest in om te mogen nadienen en de wereldreis mee te maken, en dat werd goedgekeurd. 'Een hele mooie tijd', zei hij steevast, als hij het over die reis had.

Wel nog een Piet-lut-opmerking: de naamborden op Marineschepen zijn van gelakt, donkerbruin (eiken??)-hout met ingegraveerde, goudkleurige letters.
Jij hebt ze grijs gemaakt. Jammer, want die naamborden 'breken' dat marinegrijs mooi.
Zie:
Bekijk bijlage 600546
Volgens mij heb ik die naamborden zo overgenomen uit de bouwplaat. Maar jammer inderdaad dat ze niet zijn zoals jij zegt. Ik vond het zelf ook leuk om het kleurrijke wapenschild toe te voegen. Dus misschien dat ik dit detail nog toevoeg! Bedankt in ieder geval voor de terugkoppeling en leuk verhaal van je broer. Mijn oom voer op de 7, wie weet liepen ze elkaar destijds tegen het lijf.

Helaas lukt het me op het nieuwe forum nog niet foto’s toe te voegen. Attachen lukt… maar dan? Ik hoop op de gouden tip (voor mijn iphone)

Erik, Attach files aanklikken, fotoicoontje aanklikken, dan browsen en bedoelde plaatje dan droppen. Althans zo doe ik het op mijn tablet. Zou mooi zijn als er een gebruiksaanwijzing voor deze lay out te vinden is. Gr. Klaas.

Dat gaat tot het punt “bedoelde plaatjes droppen” op mijn iphone. De plaatjes staan klaar onder het bericht, inclusief vuilnisbakje, maar ik zie (op de telefoon) geen mogelijkheid ze in het eigenlijke bericht te krijgen. Daar was vroeger een save of saveall button oid voor, nu is er niets. Klik het plaatje aan dat klaarstaat, dan springt het forum domweg naar het begin van de pagina .

Erik, Hier werk ik vanaf de PC of tablet. Foto-icoontje aanklikken en in het vakje dat dan verschijnt click here aanklikken. Daarna kun je uit je fotomappen de gewenste plaatjes binnenhalen. Succes ermee! Gr. Klaas.

Erik, Hier werk ik vanaf de PC of tablet. Foto-icoontje aanklikken en in het vakje dat dan verschijnt click here aanklikken. Daarna kun je uit je fotomappen de gewenste plaatjes binnenhalen. Succes ermee! Gr. Klaas.
Dat lukt mij ook. Maar ik wil plaatsen vanaf een mobiel. Die ligt bij de hand als ik bouw. Ik wil niet mijn mobiel gebruiken om foto’s naar de oc te sturen, naar mijn pc kamer lopen, pc aanzetten, foto plaatsen en een stukje tekst schrijven en dan weer teruglopen naar mijn modelbouwplek

IMG_2340.jpeg

Heee, een afbeelding via de mobiel!

Grootste nadeel resin: breekbaar. Precies wat gebeurde toen ik de vllaggemast aanraakte. Nu maar een metalen staander gemonteerd

Probleem is de lelijke print op het dek. Ik schilder wat bij maar dat lijkt nergens op. Ik print het dek nog eens iit op 80 grams en dat gaat beter
IMG_2344.jpeg
IMG_2345.jpeg

En nu het resultaat. De schuitjes mogen nog een derde likje en ik ben ook van plan om net als bij de undine met wat drybrushen de boel meer te blenden, maar o o wat ben ik tevreden met dit resultaat

IMG_2343.jpeg
IMG_2346.jpeg
IMG_2347.jpeg
97D838DE-D6C6-41B2-9F8B-5A6EFB7116A1.jpeg
3C2F8B27-D7C9-498E-A7DB-E1A40F1678E7.jpeg

Vandaag bezig met tekenen van alle masten. Daarbij zit mij dwars dat bij de DR de bovenste twee platforms omgewisseld zijn. Of ik het nou fout heb of de bouwplaat zoek ik niet: scherpste mes erin en lossnijden maar

Back