in 2017 is het 300 jaar geleden dat nicolas witsen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaes_Witsen gestorven is en ben er aan het denken om iets te willen maken voor zijn herdenkenis te vieren.
het idee is om een dio te maken van een scheepswerf of werven. schaal nog onbekent
wel had ik het idee om dit samen met andere forum leden te maken en ook samen met andere forums zoals model brouwers ,scheepsmodelbouw beagle , modelbouw.nl ,en modelbouw@be .
hoe groot het dio word ligt er een beetje aan hoeveel mensen ik er voor warm kan maken.
de bedoeling is dat je een werf maakt met een schip in aanbouw dit hoeft niet altijt een heel schip te zijn als je denkt dat dit te mooielijk is kan je bv ook gewoon de kiel leggen of verder bouwen tot je denkt het aan te kunnen .
het hoeven ook niet altijt grote schepen te zijn het mogen ook kleine schepen wezen zoals sloepen of een jacht , trekschuit vissers boot ... er zijn 100 derden mogelijk heden.
als je niet graag een schip maakt er moeten ook huizen en sienerie op komen als dit meer jou ding is ,is dit ook altijt goed, het aantal scheepswerven zal waarschijnlijk beperkt zijn .
ook moeten er hele schepen moeten afgebouwt worden die in het water liggen, een waterlijn model of een heel schip dat ingesneden word in het dio en op de waterlijn komt te liggen. ook sloepen enz voor op het water en wat kleinere schepen zijn ook welkom.
zoals je ziet voor iedereen wat wils.
wat is nu de bedoeling als het klaar is:
hopelijk kan het dio ergens in een muzeum tentoongestelt worden ( zijn we mee bezig maar er staat nog niets vast )
als dit niet kan word het dio zeker in 2017 op alle ledendagen van de forums die hebben mee geholpen worden neergezet. dus je zult je werkje 1 jaar moeten afgeven voor het in het dio te kunnen intregeren.
waarschijnlijk als je iets wild bouwen word je een ondergrond toegestuurt waar je op kan bouwen ( hier ben ik nog een oplossing voor aan het zoeken want anders komen we met veel verschillende ondergronden zitten die niet aan te passen zijn in het dio.
in 2018 krijgt natuurlijk iedereen zijn werkje dat hij gemaakt heeft terug.
de vraag is natuurlijk of jullie aan een project als dit willen mee werken ?