Ik heb mij ook op de Yamato geabonneerd.
Ik ben een Yamato fan.
De Yamato is een van de mooiste slagschepen die gebouwd is.
Ik heb zelf 2 Yamato's van Nichimo (allebei nog op de bouwhelling).
Bedoeling is om de Musashi of een oudere Yamato te maken.
Waarom ik aan deze serie gaat beginnen.
Ten eerste, houten romp, houten dek(nichimo heeft kunststof dek).
Metalen onderdelen, enz.
Wat mijn wel een beetje zorgen maakt is de pasvorm van de metalen onderdelen.
Dat word veel plamuren.
Op internet zag ik de Woody Joe bouwdoos voor 650 Amerikaanse dollar.
Om gerekend is dat 475 euro, daar bovenop komen de verzendkosten en eventuele meerdere kosten. (Het is ook nog de vraag als je het kunt bestellen, en als het pakje wel overkomt).
Bij de Yamato krijg je ook nog een encyclopedie over slagschepen en beroemde zeeslagen.
Een paar jaar geleden heeft Deagostini de Eendracht uitgebracht ik heb al de 100 afleveringen gekregen. Hachette heeft de Titanic uitgebracht, alle afleveringen gekregen.
In Duitsland is Hachette bezig met Bouw de Bismarck schaal 1:200 van hout en photo-etched.
Ik ben op de Bismarck ook op geabonneerd, dat schip wordt echt mooi. Wat een details.
http://www.die-bismarck-bauen.de
Misschien was dat niet on topic, maar ik vind het de moeite waard om te vermelden.
Een tip koop het boek van Janusz Skulski : The battleship Yamato van de reeks Anatomy of the Ship.
In het hele boek staan tekeningen hoe je de Yamato nog gedetailleerde kan maken.
Nog een tip, wacht even met bouwen totdat je hele romp binnen hebt, geld ook voor de opbouw, kannonnen, enz. Dat bouwt prettig dan steeds te wachten.