deLooff Aeroplanes

Nog niet, ik ga ze de komende twee indoor free flight dagen in Velp testen, daar heb ik ze voor gebouwd:

"In 2024 is de hal 'De Dumpel' weer twee keer gereserveerd.
(Gruttostraat 14 6883 CN Velp)

zaterdag 17 februari 15:00 - 19:00 (vorig jaar aten we gezellig pizza tussendoor)
zaterdag 13 april 12:00 - 16:00

Beide evenementen zijn open en recreatief. Er zullen wedstrijden in de klasse F1N (indoor chuck / werpzwever) en 'Profielschaal'.

Groeten, Ramses
.
Ik kan niet in februari, maar april staat genoteerd, tenzij er een optreden met de band tussendoor komt fietsen.

.
Dank heren!

Ze zijn alle vier vliegklaar, vandaag de Veron Chipmunk afgemaakt.

Er kwam nog een Veron 'Tru Flite Kits' kistje na, nummer vijf en waarschijnlijk nog niet de laatste...
Een Veron Auster A.O.P., tevens het verslag toegevoegd aan de beginpost van dit draadje.
Filmpje van de maiden flight(s) afgelopen zaterdag in Velp:

Indoor Rubber Powered Free Flight

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Scale Indoor Rubber Powered Free Flight

upload_2024-4-24_10-31-9.jpeg

upload_2024-4-24_10-31-16.jpeg

Groeten, Ramses
.

.
Zijn de vrijen vlucht modellen ook al getest?

Alle vijf m`n VERON "Tru-Flite-Kits" modelletjes (Scale Indoor Rubber Powered Free Flight) hebben inmiddels hun eerste vluchten gemaakt.
Ondanks dat ze puur zijn gebouwd voor indoor vliegen is het buiten ook leuk trimmen:

M`n (No-Cal / Indoor Profile Scale) Grumman Avenger pakte zelfs nog wat thermiek!

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Zo, dat was even flink afkicken...
Al ca. een half jaar niet meer gebouwd,... tenminste wat modelbouw betreft.

Nu werkt hij op een puntdakzolder. Nader tot piramide… dus dat is mogelijk onderdeel van de geheime techniek… Heet niet voor niets Ramses!

De "Ramses piramide" heeft afgelopen maanden een grondige update gekregen :)

Het gehele dak en de schoorstenen gingen eraf:

full

Uiteraard eerst aan de binnenzijde de 'na-isolatie' eruit gesloopt.
Daarna de nieuwe dakplaten, pannen en pv-panelen er op:

full

Het dak is gedaan door een aannemer, de binnenzijde van de nieuwe zolder heb ik zelf afgewerkt.
Muren aangeheeld en geverfd, alle electra geheel opnieuw aangelegd, de balken gelakt, etc, etc...
Daarna laminaat gelegd en brede plinten gelakt en verwerkt, klaar om de meubels in elkaar te zetten.
De drie zware stalen tafelframes gekoppeld en er een nieuwe multiplex toplaag op gemaakt:

full

Klaar om de zolder te gaan indelen/inruimen :yes:

Omdat de gehele zolder leeg moest voor het vervangen van het dak, veel tijdelijk op de vliegtuigkamer opgeslagen.
Dat was een puinhoop...

full

Hierboven links de volgestouwde kamer, rechts (en hieronder) de inmiddels opnieuw ingedeelde kamer:

full

Bijna eindelijk weer modelbouwen!! :yes:

Groeten, Ramses
.

.
Dank je Jan!

De boor, electrische figuurzaag, dremel, heatgun, (haakse)slijpmachine en strijkbouten staan/liggen in de witte kast achter de houtkast.
Meer electrische machines gebruik ik eigenlijk niet, ik werk persoonlijk liever zo veel mogelijk met handgereedschap.

Groeten, Ramses
.

.
Dank je Johannes!
Zojuist de eerste balsa onderdelen gesneden voor de Puss Moth, heerlijk :thumbsup:

Groeten, Ramses
.

.
:D wassutmaarwaar...

Tijdens de warme opname en de latere eindoplevering hebben we het trouwens meer over modelvliegtuigen gehad dan het huis...
Een familielid van de aannemer bleek ook modelvlieger :cool:

Groeten, Ramses
.

Back