deLooff Aeroplanes

Een hele operatie zeg, maar het ziet er weer puik uit!! En wat voor een me262 zag ik op de vliegkamer?

Dank je Kjel!

Scherp gezien, de Messerschmitt ME-262 is inderdaad een nieuwe kist in de vloot:

full

Deze ME-262 is gebouwd door wijlen Ysbrand Boersma, tevens de bouwer van o.a. de Phantasy in Blue AT-16.

De ME-262 is geheel houtbouw en EDF uitgevoerd, inclusief flaps, retracts, etc.
Schaal van de ME-262 is ongeveer 1/6.5 wat een spanwijdte geeft van ca. 1950mm en een lengte van ca. 1700mm:

full

Groeten, Ramses
.

Mooi, mooi mooi!
Een goede piramide doet goed conserveren beschreef de zweverige literatuur!
Moge er alzoot weer bakken balsaïsche-bouwgenoegzame-posivitrons gebundeld neerdalen op de bouw der bouwselen.
Zo een dak moet toch iets van prismawerking hebben zou je zeggen?

Een mooi hok is niet lelijk! Echnie! Top!
Goed licht ontstellend belangrijk.

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Het zijn zesbladige EDF`s, maar welk merk/type, etc weet ik zo niet.
Zal binnenkort eens kijken! Groeten, Ramses
.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar , ik speel al langer met het idee om een Me262 te bouwen voor rondvlucht (lijnbesturing in't Hollands :D)
Maar geen idee hoe sterk deze zouden moeten zijn , de kist zou wel iets kleiner worden , rond 1500 mm span.

Groeten Jef

.
Ik zal komend weekend eens kijken wat er in de ME-262 ingebouwd is.

ik speel al langer met het idee om een Me262 te bouwen voor rondvlucht (lijnbesturing in't Hollands :D)
Maar geen idee hoe sterk deze zouden moeten zijn , de kist zou wel iets kleiner worden , rond 1500 mm span.

Heel gaaf!! :thumbsup:

Alleen ben ik zelf altijd een brandstof vlieger geweest en heb van electro aandrijving bar weinig verstand...
Ik zal voor mijn ME-262 te zijner tijd dan ook tips van de ervaren electro vliegers nodig hebben!
Ik kan jou dan ook helaas niet adviseren Jef voor jouw ME-262 door gebrek aan kennis hiervan.

Groeten, Ramses
.

.
Ik zal komend weekend eens kijken wat er in de ME-262 ingebouwd is.

Heel gaaf!! :thumbsup:

Alleen ben ik zelf altijd een brandstof vlieger geweest en heb van electro aandrijving bar weinig verstand...
Ik zal voor mijn ME-262 te zijner tijd dan ook tips van de ervaren electro vliegers nodig hebben!
Ik kan jou dan ook helaas niet adviseren Jef voor jouw ME-262 door gebrek aan kennis hiervan.

Groeten, Ramses
.

Dringend is het zeker niet Ramses , heb zelf ook weinig ervaring met electro , en zeker al niet met impellors , vandaar dat ik benieuwd ben.

Groeten Jef

Mooi, mooi mooi!
Een goede piramide doet goed conserveren beschreef de zweverige literatuur!
Moge er alzoot weer bakken balsaïsche-bouwgenoegzame-posivitrons gebundeld neerdalen op de bouw der bouwselen.
Zo een dak moet toch iets van prismawerking hebben zou je zeggen?

Een mooi hok is niet lelijk! Echnie! Top!
Goed licht ontstellend belangrijk.

Gr Bas

:D :thumbsup:

Dank je Bas!

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Na vorig jaar als toeschouwer bij de IIFI 2023 geweest te zijn, heb ik inmiddels het "rubber power free flight indoor scale virus" flink te pakken.

De oefen- en test modellen van dit jaar aan de linkerzijde en m`n modellen voor de IIFI 2024 aan de rechterzijde:

upload_2024-11-7_16-7-49.jpeg

• Profile Scale | Fairey Gannet (+reserve) | Eigen ontwerp
  • Peanut Scale | de Havilland DH-80A Puss Moth | Tekening Outerzone
  • Kit Scale | de Havilland DH-80A Puss Moth | West Wings Kit
  • Open Scale | de Havilland T.10 Chipmunk | Vergroot en aangepast Aerographics ontwerp
  • Reserve kit- of open scale | de Havilland T.10 Chipmunk | Aerographics Kit
upload_2024-11-7_16-7-57.jpeg

Klaar voor de IIFI 2024, morgen is de trimdag (vrijdagmiddag) en zaterdag en zondag is het evenement zelf.
Zin in :yes:

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Na vorig jaar als toeschouwer bij de IIFI 2023 geweest te zijn, heb ik inmiddels het "rubber power free flight indoor scale virus" flink te pakken.

De oefen- en test modellen van afgelopen jaar aan de linkerzijde en m`n modellen voor de IIFI 2024 aan de rechterzijde:

Bekijk bijlage 598916

• Profile Scale | Fairey Gannet (+reserve) | Eigen ontwerp
  • Peanut Scale | de Havilland DH-80A Puss Moth | Tekening Outerzone
  • Kit Scale | de Havilland DH-80A Puss Moth | West Wings Kit
  • Open Scale | de Havilland T.10 Chipmunk | Vergroot en aangepast Aerographics ontwerp
  • Reserve kit- of open scale | de Havilland T.10 Chipmunk | Aerographics Kit
Bekijk bijlage 598917

Klaar voor de IIFI 2024, morgen is de trimdag (vrijdagmiddag) en zaterdag en zondag is het evenement zelf.

Groeten, Ramses
.

Het ziet er weer, zoals te doen gebruikelijk, fraai uit.

Het was een geweldig evenement, ik heb genoten!! :thumbsup:

full

Groepsfoto IIFI2024 door Michal Gasparin

Mijn ervaringen staan in desbetreffende bouwverslagen.
Hierbij twee filmpjes, dank aan Bruno van Hoek voor het filmen!

de Havilland DH80 Puss Moth | Kit & Open scale:

Fairey Gannet | Profile Scale:

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
knap gebouwd Ramses.....
wat n kwetsbare priegeldingetjes, vroeger kon ik dit ook wel bouwen, weet niet of ik nu nog het geduld heb voor dat gepriegel :)

.
Dank je Richard!
Het is inderdaad heel fragiel allemaal tijdens de bouw, anders dan een rc kist.
Maar als het allemaal in elkaar zit en bekleed is, is het verbazingwekkend sterk!
Maar dan komt de grootste uitdaging, het trimmen in de zaal... echt leuk :thumbsup:

Groeten, Ramses
.

.
Wat een heerlijk weer afgelopen weekend, weinig wind en zon :yes:
Drie dagen heerlijk rubber power vrije vlucht gevlogen:

upload_2025-3-4_13-37-11.jpeg

Zaterdag met de BV-141 en peanut RATA, zondag met de twee peanut RATA`s en maandagavond met de DH-80A Puss Moth bij zonsondergang.
Genieten!! :thumbsup:

Een filmpje van de eerste vluchten van de peanut scale Polikarpov I-16 RATA op zaterdag en zondag:

Een kort filmpje van de DH-80A Puss Moth bij zonsondergang op maandag:

Ik zal binnenkort het bouwverslag van de peanut scale Polikarpov RATA aan de beginpost van dit verzameltopic toevoegen.

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Ik heb een website gemaakt van m`n hobby/passie, het bouwen en vliegen van schaalmodellen:
Ik ben de website nog aan het uitbouwen en moet nog flink wat teksten plaatsen, maar hierbij vast een preview.

M`n deLooff-Aeroplanes website begint vorm te krijgen, nu is het vooral een kwestie van up-to-date houden.

1747207624737.jpeg

Binnenkort zal ik ook dit verzameltopic op het mbf updaten, er zijn weer wat afgeronde en nieuwe FF projecten bij gekomen.

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Back