DJI Naza LITE / V1 / V2 goedkope OSD met RETURN TO HOME Plug and Play

Osd probleem

Gijs ik krijg hem nog steeds niet aan de praat.
Ik zie wel de osd in mijn fatshark, maar krijg geen beeld van mijn camera. Niet van de 600tvl en ook niet van een gopro8O

Wat kan het nog zijn?

Gijs ik krijg hem nog steeds niet aan de praat.

Ik zie wel de osd in mijn fatshark, maar krijg geen beeld van mijn camera. Niet van de 600tvl en ook niet van een gopro8O

Wat kan het nog zijn?

Je moet de video van je cam doorlussen via de osd, anders wordt het beeld niet samengevoegd.
Werkt de cam wel zonder de osd ertussen?

Je moet de video van je cam doorlussen via de osd, anders wordt het beeld niet samengevoegd.
Werkt de cam wel zonder de osd ertussen?

Hallo,

Ja de cam werkt zonder de osd.
Ik heb op de cam een losse accu gezet.
5v dan.
De osd zit tussen de cam en de fatshark.
Geel naar de fatshark en groen naar de cam.
Ik zie de osd, maar verder een donkergrijs beeld.

Dus een rechtstreekse verbinding met cam en bril zonder de osd ertussen geeft wel beeld? Ok
Krijgt de cam wel stroom als je de osd er tussen plaatst? Oppassen met de voltages...

Dus een rechtstreekse verbinding met cam en bril zonder de osd ertussen geeft wel beeld? Ok
Krijgt de cam wel stroom als je de osd er tussen plaatst? Oppassen met de voltages...

Ja ik heb de cam op een aparte accu aangesloten om te testen.
De gopro heeft zelf een accu.
Ik vraag me alleen af of bij de gopro alleen het groene video kabeltje nodig is.
Heeft de go pro dan geen extra aarde nodig?
Heb jij een idee?

Ja ik heb de cam even op een aparte accu aangesloten.
Ik sluit hem dan aan met een extra powerblokje van fatshark.
Ik gebruik dan de balanseer stekker.

Wat kan ik nog meer fout doen?

Maak eens een foto van hoe je het hebt aangesloten. Ik denk dat het massa probleem is omdat je een aparte batterij gebruikt.

Maak eens een foto van hoe je het hebt aangesloten. Ik denk dat het massa probleem is omdat je een aparte batterij gebruikt.

Gijs kan ik hem eens terug sturen?
Ik ben benieuwd of jij weet wat het is.
Ik denk namelijk dat het de OSD is.
Kosten zijn uiteraard voor mij. :cool:

De kans bestaat dat het inderdaad de massa is. Ik heb ook zo'n OSD via Gijs en in eerste instantie kreeg ik wel beeld maar geen gegevens. Ik heb toen een massadraadje toegevoegd en sindsdien werkt het als een zonnetje.

full

@gijs: Nog bedankt Gijs, de OSD doet het heel goed.:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook de spullen besteld, ik vlieg nu sinds een week met de DJI F450 met NAZA-M Lite en GPS, ook heb ik een GoPro en 5,8 Ghz FPV setje erop.

Ik ga ook zoals jullie eerst beginnen met de eenvoudige aansluiting, daarna ga ik misschien proberen om de rest ook aan de praat te krijgen. Wat ik vooral wil is de status van de batterij (voltage / amperage)

Zodra ik de spullen heb, zal ik ook foto's plaatsen hoe ik dit in elkaar ga zetten.

Na gisteren de OSD ingebouwd te hebben en alles werkt :rolling:

Vandaag weer eentje uitgebouwd en op advies een koellichaam op een chip gezet.
De krimpkous ingeknipt en ruimte gemaakt (10x8mm) om het koellichaam te kunnen plaatsen.
Het gebruikte koellichaam had ik nog liggen, moest alleen opmaat geslepen worden. De dubbelzijdig tape is tevens de geleidpasta.

Na een uurtje aan te hebben gestaan wordt het koellichaam iets opgewarmd.

full

full

full

misschien overbodig....maar een keer uitval betekend waarschijnlijk CRASH... want camera beeld is dan ook weg...

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er super uit,! Dank voor het delen. Als je de 5v mod doet is diet niet percee nodig, maar kan zeker geen kwaad :)

Eindelijk!

Gijs, ik heb hem eindelijk aan de praat. was idd een aarde probleem.:p
Ik heb alleen nu 5v van de receiver gehaald. Is dat verstandig of zit er te veel ruis op de receiver en kan ik hem beter van de fatshark afhalen.

Ik zag dat sommige hem hebben geflashed. Hoe doe je dit?
Ik zou graag mijn snelheid willen zien.

Ik haal de 5v van de fatshark, lijkt mij beter ;)

Hij is geflashed, volgens mij staat je snelheid linksonderin. Je kan zelf je scherm instellen dmv een programmer zie post 1. Wellicht moet je de snelheid iets naar boven verplaatsen. Ik heb er eventueel nog wel 1 stuur maar een pb.

Gr. Gijs

Gijs, ik heb hem eindelijk aan de praat. was idd een aarde probleem.:p
Ik heb alleen nu 5v van de receiver gehaald. Is dat verstandig of zit er te veel ruis op de receiver en kan ik hem beter van de fatshark afhalen.

Ik zag dat sommige hem hebben geflashed. Hoe doe je dit?
Ik zou graag mijn snelheid willen zien.

@Gijs, hoe kan ik meer gegevens in de OSD krijgen?

BV. Voltage, amps.... ja dan moet je extra "voelers" inbouwen, maar welke? en hoe sluit ik die aan op de print?
Ik ga een tweede toestel hiermee uitrusten en wil het meteen in bouwen.

Het werkt perfect. Thanks,

Op de OSD die ik net binnen zitten standaard al punten voor de voltage / Ampere / RSSI aansluiten, voor de rest moet je solderen aan de chip zie plaatje.

IMG_0007.jpg

003_minNAZAOSD_ConnectionsTop.jpg

He Slotracers, denk je eraan ook de reset switch uit te snijden met een stanley mesje? Grote kans dat anders de heatshrink op je reset knop drukt!

Idd verstandig om zowel de 5V mod te doen (12V is gewoon veel te veel voor de switching regulator op het analoge deel) én de heatsink mod. Ik geloof dat ik hem ook al eens ergens had neergezet op het forum, maar voor de geinteresseerde: MinimOSD heat mod | Hoogvlieger

RTF quads uit de VS verkoopt voor 11 USD minimosd's waar al diverse weerstandjes etc ingebouwd zijn en waar volgens mij alle analoge porten van de Atmel te bereiken zijn via soldeerpunten ipv dat je aan de chip moet gaan zitten rotzooien.

Back