DJI Naza LITE / V1 / V2 goedkope OSD met RETURN TO HOME Plug and Play

Met hoofdpijn..

spanningsdeler maken, draadje solderen op de ATmega 328, dan in code calibreren samen met een multimeter.

Gedoe.. :D

Zie : https://code.google.com/p/minnazaosd/wiki/Stages

De pinnen die aan de zijkant staan ( de bordjes die Gijs verkoopt ) komen niet op dezelfde pinnen uit als in de minnaza code, dus ik heb net zoals op de minnazaosd site draadjes gesoldeerd

T01RoA0.jpg

Ben hier ook mee bezig :-) ljikt me een handige OSD.
1. Headers zijn gesoldeerd
2. MiniMOSD met FTDI-kabel aangesloten (COM2)
3. Update firmware (100%).
So far so good.

Maar hier lukt het niet:
4. Update Charset (NAZAOSDCharsV_0_0_1.mcm)
Krijg de melding: Error entering font mode - No data

Hoe is dit op te lossen?

Het antwoord staat op minnazaosd

Als je het ECHT niet kan vinden verklap ik het pas :P

Maar hier lukt het niet:
4. Update Charset (NAZAOSDCharsV_0_0_1.mcm)
Krijg de melding: Error entering font mode - No data

Hoe is dit op te lossen?

Eerst een niet DJI firmware flashen op de minimosd en dan de charset, dan de dji firmware weer erop...

Ik heb inmiddels het FTDI boardje van Gijs binnen gekregen alleen ik loop vast met wat ik waarop moet aansluiten, dacht eigenlijk dat ik het 1 op 1 kan aansluiten alleen dit is niet het geval.

Ik heb op de MinimOSD de volgende poorten

GRN
TX
RX
+5V
GND
BLK

Op het FTDI boardje heb ik
GND
CTS
VCC
TX
RX
DTR

Wat ik tot nu toe weet:
GND aan GND
RX aan RX
TX aan TX
+5V aan VCC ?

Maar waar moet de rest op? Kan iemand mij dit uitleggen/vertellen?

Alvast bedankt!

Fototje ?

Bij mij ist 1 op 1 ja

6f4mf8.jpg

359wrro.jpg

Heb net ook een klein dopje gesoldeerd zodat de FTDI ook 5 volt geeft. Krijg bij het uploaden vanuit minimosd een foutmelding met "Failed to talk to bootloader"

Zit nu een filmpje te kijken waar de foutmelding en oplossing wordt uitgelegd, ben benieuwd wat ik moet doen!

Jullie zijn geweldig!

1 op 1 aangesloten en het werkt inderdaad!

Ik dacht dat het moest matchen met de tekst, ik kan weer verder. Ben nu ook de LED kabel aan het solderen dus ga het OSD een beetje uitbreiden!

Heel erg bedankt!

Wat ik lees is dat je met het bordje van witespy niet aan de chip hoeft te solderen voor GPS, voltage en RSSI, maar met de pinnen aan de zijkant kunt werken. Welke software is het meest geschikt voor de witespy minimosd?

Ik heb heel het forum doorgespit hierover: NAZA OSD for about 20$ - Page 43 - RC Groups

Er zijn diverse mensen die software hebben ontwikkeld. Zoals JR en simGuru, speciaal voor de witespy osd.
Graag een link naar de best werkende versie. (hex)

Laatst bewerkt:
Gijs,
GPS is plug and play voor deze bordjes, de rest ook (solderen aan de breakout pinnen)
Welke software is het meest geschikt voor de witespy bordjes? Zijn de niet gebruikte features uit te schakelen dmv. de config tool?

De hex file in bovenstaande post. Je kan idd in de config tool het scherm inrichten en niet gebruikte functies uitzetten

In bovengenoemde software zit ook een "cal" file bij. Dit zal te maken hebben met het callibreren van de diverse sensoren. Maar hoe werkt het?

Inmiddels ben ik steeds vaker aan het FPV vliegen, o.a. ook omdat ik nu een 7 inch schermpje op me transmitter heb zitten.

Heb ook de voltage sensor binnen, de CRIUS V/I Sensor Voltage & Current Sensor 50V/90A compatible with Attopilot.

Alleen nu natuurlijk de vraag hoe dit moet worden aangesloten. Iemand dit al werkend gekregen? Zo ie zo moeten zowel voltage als current met 4k7 en 10k weerstand worden aangesloten.

10k naar de sensor, 4k7 naar de aarde (waar kan ik deze het beste op solderen dan?) en dan rechtstreeks op de chip, dit gaat natuurlijk een uitdaging worden ;)

Hier nog een filmpje van mijn MinimOSD in actie op een laptop scherm:
First FPV flight in Bleskensgraaf - YouTube

Back