DJI Phantom Review

hallo allemaal

mijn naam is decodertje en woon in almere en ben nieuw hier.

Idd een hele mooie review.

Heb hem al 3x door gelezen.

Ik heb geen vliegervaring dus de Dji phantom is mijn eerste drone airplane.

zit te wachten op mijn pakket

chaufeur is onderweg.

ga er bij mijn eerste vlucht een 808 #18 onder plaatsen.

zal het filmpje later op youtube zetten en hier de link plaatsen.

hoop dat het goed gaat.

mvg decodertje

Bedankt voor de complimenten. Ik ben blij dat het gewaardeerd wordt en dat mensen er iets aan hebben en leuk vinden om te lezen. Reviews schrijven vind ik meestal wel leuk, zeker als ik zelf enthousiast ben over het produkt wat ik review. Dat zorgt ervoor dat ik dan zelf echt alles weet van hetgene dat ik heb aangeschaft. Ik ben zoiemand die de handleiding van een apparaat al 4x heeft gelezen, voordat ik het apparaat in mijn bezit heb.

@ decodertje: Ik heb een 808 #16 in bestelling. Is al meer dan 3 weken onderweg, dus ik denk dat de douane hem onderschept heeft. Ach, ik zie het wel.

hoi DJ41

Ik heb hem binnen .
In elkaar geschroeft.
keychain camere 808 #18 gemonteerd op de gopro houder.
Batterij geladen.
Gecalibreerd.
Groene lamp brande in gps mode.
Snel weer naar binnen gegaan bbbrrrr koud
Toch even wachten op wat mooier weer voor ik ga vliegen.
Ik ga nog maar even een tijdje lezen kijken of ik niks vergeten ben.
PS, weet jij waar dat touwtje voor is, wat in het zakje met het steeksleuteltje zit.

mvg decodertje

Het steeksleuteltje is om het kapje aan te draaien van de motor. Het touwtje is denk ik om te flossen (heb ik zelf niet gebruikt) . :-)

Is er nou niemand die een reactie geeft op mijn test video van de DJI met go pro of mag je als buitenstaander niet mee doen in deze topic. Ik dacht gezien deze uitgebreide review wel leuk om een praktijk voorbeeld te plaatsen.

Nou veel plezier verder allemaal (lol)

Laat ik de tweede zijn Henry.
Ziet er zeker goed uit.

Het komt nogal eens voor dat mensen niet reageren op een post die iemand schrijft.
Dit komt ten dele voort uit het feit dat de schrijver niet bekend is en men dus niet weet wat zijn ervarings/kennis niveau is.
Soms is het ook zo dat men het gewoon leest en het niet zinvol vindt om te reageren.

Ik stoor me er niet aan wanneer mij dat overkomt.
Hoort er gewoon bij.
(Voor mij ben je trouwens de bekende en zeer ervaren " helipiloot").
Welkom in de multirotor wereld.
Ben.

Laatst bewerkt:
Ik kom hier net kijken, maar ik voel me zeker geen buitenstaander. Ik meng me in alle discussies en als niemand op mij reageert, dan vind ik dat niet vreemd ofzo. Het is wat Ben zegt, soms kijk je iets en heb je er niets over te zeggen. Dat hoeft niet negatief te zijn. Natuurlijk niet zo leuk als je reactie verwacht, dat snap ik wel.

Over je filmpje. Het ziet er goed uit, minimaal jello effect, al zie je het soms nog wel een beetje als je er op let. Ik heb zelf nog geen Gopro (moet sparen) en heb dus geen materiaal van mijzelf waarmee ik het kan vergelijken.

Hoi Henry ik reageer ook even,mooie film vond ik het en ook bere goed gevlogen zo bij het dak langs die schoorsteen ,en mooi trillingsvrij .
Ik hou je youtube in de gaten voor hopelijk nog vele mooie filmpjes.
Gr Jan.

Bedankt voor jullie reactie, ik heb de DJI o.a. om af en toe voor mijn werk wat lucht shots te kunnen maken. Voor b.v. buiten events ik ben al redelijk tevreden met het resultaat maar er blijft een variabele resonantie optreden tijdens het vooruit of klimmen van de DJI. Ik verwacht van een iets groter carbon prop's een stabieler resultaat. Ik vind dat de DJI erg goed te sturen is, maar gaat al gauw wiebelen waardoor je beeld er niet mooier op worden. Maar ik zag in de link van decodertje dat de camera in rubbers hing, dat zie je goed bij de landing in de garage. Ik ben ook nog aan het testen qua ophanging. Het liefst hang ik de go pro strak onder de DJI maar vooral bij bv 60fr krijg je een trilling waardoor je HD beeld troebel word. Als het gaat lukken om dat laatste beetje resonantie er uit te krijgen dan zal ik nog een video plaatsen met wat langere shots.

file.php

Nadat de mijne er vandaag vandoor is gegaan zonder dat de fail-safe werkte (ja de homepositie was gelocked), zou ik deze niet meer willen met deze zender, maar met een Graupner waar ik de GPS-positie kan aflezen. Op deze manier kan ik teminste nog ergens mijn vliegtuig en 500 euro camera oprapen...

Nadat de mijne er vandaag vandoor is gegaan zonder dat de fail-safe werkte (ja de homepositie was gelocked), zou ik deze niet meer willen met deze zender, maar met een Graupner waar ik de GPS-positie kan aflezen. Op deze manier kan ik teminste nog ergens mijn vliegtuig en 500 euro camera oprapen...

Je weet natuurlijk niet of het aan de zender ligt of niet !, kan ook een lipo zijn die inkakte, of draadbreuk, of prop die brak, motor uitval, esc defect , elektronica FC, ect ect ....

Suc6 met zoeken !

Waat? Zo dan... Ik moet er niet aan denken zeg.... Had je de zender bewust uitgezet? Of verloor je communicatie? Is het niet zo dat een motor het begaf en dat hij gewoon crashte?

Hij reageerde opeens niet meer en verdween. Ik heb toen meteen de zender uitgedaan zodat hij direct over gaat op fail-safe. Waar het niet dat dat niet gebeurde en hij gewoon vertrok.

Moet je de Phantom ook via de assistent eerst instellen ?
En kijken of alles op de PC werkt zoals het hoort .?

Of is die Plug&Play

Mvg Johan

Ik heb de gains nog aardig afgesteld via de PC zodat hij nog beter vloog en IOC aangezet (standaard uit). Failsafe stond altijd netjes aan op RTH+Landing.

Back