Jaap Smith
Vriend van modelbouwforum.nl
Prachtige uitleg, bedankt Piet.
Vriendelijke groet,
Jaap
Vriendelijke groet,
Jaap
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Macht der gewoonte, je vind dit in nagenoeg al mijn verslagen.Fijn dat alle benamingen weer een beetje voorbij komen!
De zomen lijm ik met gewone witte houtlijm, maar of ik een feston steek ga gebruiken om het lijk te naaien dat betwijfel ik, die rijg ik gewoon aan het zeil.Dat ziet er toch mooi strak uit. Verlijm je de zoom met witte houtlijm? Straks als je het lijketouw met feston-steek er op zet hebt je al vanzelf een genaaide zoom.
Bedankt voor de tip Jan, maar maak je geen zorgen want dat gaat niet gebeuren...Mogelijk overbodige opmerking, maar denk eraan om de zomen aan dezelfde zijde te laten komen.
Heb dat zelf de 1e keer ook fout gedaan en zie daf nog steeds elke keer als ik langs het model loop.
Ik maak leuvers voor de schoten en de boelijns, maar of ik ze ook maak bij de rifbanden, dat weet ik nog niet.En vergeet ook niet om in de hoeken en bij de rifbanden leuvers in het lijkentouw te naaien.
Dank je wel Mark en nee, ik ben niet bang voor andere huishoudelijke naaisels (leuk stukje Nederlands trouwensMooi, mooi !
Vrees je er nu niet voor dat je andere “ huihoudelijke” naaisels zal opgedragen krijgen ?!![]()
Ik denk dat ik het gewoon zo laat, dat bijkleuren gaat eigenlijk ook een beetje vanzelf met de tijd. Maar ik kan nog van gedachten veranderen...Mooi Piet! Erg netjes ook. Ga je het zeil nog iets bij kleuren?
Zo zie je maar dat je altijd voorzichtig moet zijn met reacties , was hier onwetend over dus sorry daarvoor, mocht het bij jou pijnlijk zijn overgekomen. Wat blijft is zeker mijn bewondering voor jouw naaisels …Dank je wel Mark en nee, ik ben niet bang voor andere huishoudelijke naaisels (leuk stukje Nederlands trouwens), want ik woon alleen en ik ben gepensioneerd waardoor de tijd van opdrachten krijgen achter me ligt
![]()
Geen zorgen Mark, altijd blij met je reacties op dit topic en bedankt voor het complimentZo zie je maar dat je altijd voorzichtig moet zijn met reacties , was hier onwetend over dus sorry daarvoor, mocht het bij jou pijnlijk zijn overgekomen. Wat blijft is zeker mijn bewondering voor jouw naaisels …![]()