Durafly Supermarine Spitfire Mk 24 with Retracts/Flaps/Nav Lights

hmm.. ik vind het een prachtig kistje (hebben, hebben!), alleen de vleugels zijn absoluut niet scale. En dat is nou juist een specifieke spit eigenschap.

wat bedoel je niet scale als je echte ernaast zet zijn ze volgens mij toch behoorlijk scale

ad2as.jpg

zelfs de emblemen bestaan

photo25t.jpg

built014zps01eb8d93.jpg


mk24spitfirefs650.jpg


de propellor is wel niet juist is normaal een 5 blads maar de 4 blads benardert het echte werk goed

980b1.jpg
 
Laatst bewerkt:
je hebt helemaal gelijk Karel. Ik ben zo gewend aan die mooie ronde vleugeltips.

deze was de ultieme spitfire , kon je de MKI niet meer mee vergelijken ... er zat wel vijfbladprops op ... was één van de beste jachtvliegtuigen uit zn tijd en geduchte tegenstander ;)
 
@Rhelie, een ander prop is lastig. De meenemer heeft een ovale vorm die netjes in de bijbehorende prop past. Als je een andere (APC-E) prop wilt, moet je op zoek naar een andere meenemer. In het RCGroups topic over deze kist ben ik het nog niet tegen gekomen, maar over de P51 en de F4U wel, en die hebben dezelfde motor.

De kist is inderdaad netjes schaal, en ik begrijp dat ze juist voor deze gekozen hebben om de vleugelvorm, en daarmee de vliegeigenschappen. De originele elliptische vleugel is schitterend, maar zeer overtrek gevoelig. Iets te weinig snelheid en de kist valt wel over een vleugel. Vaak het einde van de kist, zowel bij modellen als bij de echte kisten, destijds. Ze hebben de echte ook niet voor niets aangepast.

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Ik heb besloten om de Orange RX3s 6ch in de Spitfire te zetten omdat ik wel eens wil weten wat de voordelen zijn, hij zou er mooier door vliegen en zeker als er wat meer wind staat;)

En voor die $24.99 plus $ 3,00 aan vrachtkosten vanuit Hong Kong hoef je het niet te laten.












31586(1).jpg



The all new RX3S Flight Stabilizer adds on the original V2 design with integrated OrangeRX Spektrum/JR DSM2 compatible 6CH 2.4Ghz receiver. This eliminates the need for using a separate receiver in your model, not only making installation more tidy and convenient, but allowing you to simply bind and fly with flight stabilization! The RX3S DSM2 stabilizer provides support for V-tail & Delta models, and also offers a remote ON/OFF feature that can be controlled via your transmitter's AUX channel.

Utilizing a single high precision 3-axis MEMS gyro, the RX3S DSM2 stabilizer is capable of stabilizing flight on just about any fixed wing aircraft! It provides added stability by automatically correcting the aileron, elevator and rudder channels in flight. This compensates for unwanted changes in the airplane's attitude due to wind and other factors. In short, it makes your airplane much more stable in flight!

The RX3S DSM2 stabilizer is great for those who tend to fly in windy conditions, as it will compensate for wind gusts that would normally push your model around. It's also an ideal add-on to your favorite FPV model to keep it on the straight and level while flying.

This unit is very simple to install and use. The adjustable gain settings are pre-set to 50% offering mild stabilization. You can easily adjust the gain for each channel as desired to increase or decrease the compensation for the respective channel (AIL, ELE, RUD).

Because we design, test and manufacture these units completely in-house (from 3D/2D drawing to materials sourcing, final assembly etc.) we can completely control production and ensure product consistency from design right through to shipping the product to you. Also, the removal of middle-men has meant we can drive better value to the market and retail these units at factory(our) prices!

Features:
• OrangeRX Spektrum/JR DSM2 compatible 6CH 2.4Ghz integrated receiver, simply bind and fly!
• Capable of stabilizing flight on just about any fixed wing aircraft (including V-tail/Delta models)
• Remote ON/OFF feature that can be controlled via your transmitter's AUX channel
• Supports 3D flight without undermining stability
• Independent gyro gain adjustment for aileron, elevator and rudder
• Easy-to-access gyro reversing switches on front of unit
• Compact and light weight design

Specs:
Integrated Receiver: OrangeRX DSM2 compatible 6CH 2.4Ghz
IC: Atmega168PA
Gyro: 3-Axis MEMS
Input Voltage: 4.8-6.0V
Signal to Servo: 1520us
Size: 53x34x14mm
Weight: 15g
 
Ik zat nog even naar het bovenste plaatje in post 21 te kijken, die grijze met donkere details is ook wel erg stoer. Iemand tips over het spuiten van EPO? De alom geroemde Action spuitbussen?

Hugo
 
Da's inderdaad een hele interessante ontvanger a la parkzone AS3X, maar dan wat eenvoudiger in te stellen. Ze hadden hem alleen in mijn ogen beter 7 of 8 kanaals kunnen uitvoeren, dan heb je full 6 channel control incl. flaps en retracts en daarbij 1 of 2 extra aux, waarvan je er dan één kunt gebruiken om je gyro aan en uit te zetten. Nog mooier was natuurlijk proportionele besturing van de gyro via een kanaal, maar voor dit geld mag je daar eigenijk totaal geen punt van maken.
 
past deze ook bij de DX6i

Ik ga hem ook gebruiken in combinatie met de DX6i, al zit ik te kijken naar een andere zender ivm te veel Heli's en vliegtuigen dan de 10 modellen die je in deze zender kan programmeren.

Ik weet nog niet of het de DX7s of een DX8 gaat worden omdat deze meer mogelijkheden hebben, wie heeft er ervaring met een van deze twee:p



Jan
 
Zo, de 40 minuten claim op de doos is terecht, al nam het programmeren van de zender ietsje langer omdat ik nog nooit en retracts en flaps tegelijk op 1 kist had. De rest ging snel en makkelijk:

IMAG0636_zps644335ae.jpg


Ik vind het jammer dat de vleugel niet goed demonteerbaar is, die zit met zelftappers dus vaak los en vast is niet handig. Ook de bedrading is daarop niet voorzien. Maar hij past ook wel zo in de auto, ik moet alleen een andere opbergmethode bedenken.

De flaps kunnen een beetje heen en weer in hun scharnieren, en een extra scharnier ter hoogte van het roerhoorntje was leuk geweest. Ik heb de boel van wat scharniertape voorzien waardoor het netter zit.

IMAG0637_zpsefd886a0.jpg


Accu's besteld in Duitsland, helaas niet gisteren verzonden dus dit weekend vliegen zit er nog niet in.

Hugo
 
@ Jan(plaatsgenoot;)) Ik heb zo`n systeem uitgeprobeerd op een klein Cessnaatje wat erg wiebelig was, en het werkt perfekt ! Welliswaar heb je wat minder response waardoor het kistje wat vaag aanvoelt, maar bij harde wind heb je er zeker profijt van. De mijne is klaar, de re-tracks zijn lekker stevig, en ik heb een reserve prop besteld. Dit is een mooi weer kistje, en met een slechte landing heb je geheid een boel schade. Ik wacht nog tot de zomer en neem hem mee op vakantie. Ook hier geen problemen gehad met de bouw, maar wat Hugo zegt is waar. Dit kistje moet je 1 keer in elkaar zetten en niet meer uit elkaar halen.
 
Nou, de accu's zijn binnen. 3S2200, precies zoals het hoort volgens de specs. Ik heb 35C packs van Turnigy gekozen. Helaas, het zwaartepunt klopt dan niet. Te ver naar achteren met de accu gewoon op z'n plek. Dus, accu maar eens naar beneden en naar voren gestoken, de motorhouder in:

IMAG0650_zps3afb0017.jpg


CG bijna goed, maar zo kan het luik niet dicht. Dus ESC en ontvanger nog ietsje naar voren gehaald, en wat schuim snijden en plakken:

IMAG0651_zpseb6dc288.jpg


IMAG0652_zps8b9ea7d8.jpg


Resultaat:

IMAG0653_zpsfbcc0f7e.jpg


CG OK, niet perfect maar goed genoeg. Accu ver naar voren, accudraden ook. Ik denk dat 3S2500 packs gewoon gepast hadden en dat je dan niet had hoeven snijden voor een goed CG. Als dit nog niet voldoende blijkt dan jas ik nog ergens een dikke stalen schroef in de neus. Eerst maar eens vliegen.

Hugo
 
Nou, de accu's zijn binnen. 3S2200, precies zoals het hoort volgens de specs. Ik heb 35C packs van Turnigy gekozen. Helaas, het zwaartepunt klopt dan niet. Te ver naar achteren met de accu gewoon op z'n plek. Dus, accu maar eens naar beneden en naar voren gestoken, de motorhouder in:

IMAG0650_zps3afb0017.jpg


CG bijna goed, maar zo kan het luik niet dicht. Dus ESC en ontvanger nog ietsje naar voren gehaald, en wat schuim snijden en plakken:

IMAG0651_zpseb6dc288.jpg


IMAG0652_zps8b9ea7d8.jpg


Resultaat:

IMAG0653_zpsfbcc0f7e.jpg


CG OK, niet perfect maar goed genoeg. Accu ver naar voren, accudraden ook. Ik denk dat 3S2500 packs gewoon gepast hadden en dat je dan niet had hoeven snijden voor een goed CG. Als dit nog niet voldoende blijkt dan jas ik nog ergens een dikke stalen schroef in de neus. Eerst maar eens vliegen.

Hugo



Hugo, met wat plak lood van de bandenboer, dat ze gebruiken bij het balanceren van aluminium velgen moet het zeker goed komen;)


Jan
 
ja zat er ook aan te denken gisterenavond, lijkt me een goede oplossing ... je kan er makkelijk bijsnijden zodat de verdeling optimaal is dan
 
Klopt, plaklood is ook erg nuttig, maar ik betwijfel of het nodig is. Ik lees en schrijf mee op het grote RCGroups topic over deze kist, en ik lees dat het zwaartepunt zoals opgegeven wel erg conservatief is. Mijne zit nu zonder lood heel dicht bij het opgegeven punt, ik denk dat dit niet eens zo slecht is. En zeg nou zelf, als lood bedoeld was om te vliegen hadden ze het wel lichter gemaakt, toch?

Hugo
 
Back
Top