Dutch Tamiya Challenge 2012

op Facebook staat een verkeerde datum voor RC Hotwheels Deventer. Hier staat hij goed, dus is 11-12 augustus!

Martijn

Beste Tamiya rijders,

Ook bij ons begint het weer te kriebelen. Wouter en ik hebben nu allebei 2.4GHZ dus de storingen moeten over zijn. Ik wacht nu op mijn rubberbandjes uit Hongkong. Verder nog nieuwe accu;s gekocht voor Wouter. We hebben er al veel zin in, ik vind het ook erg leuk dat de Fighter cup ook weer doorgaat. Ik lees de discussies F103 vs F104 met veel plezier. Ik ben dan toch blij dat ik een F103 heb:p. Een F104 kan ik helemaal niet beheersen...

Tot de eerste wedstijd!
Marco, Wouter en Marijn.

Ik ben nieuw in de electro wereld
Ik zag dat er een mooie challenge was voor Tamiya
Ik heb van de week een Tamiya TRF 416 WE aangeschaft nou is mij vraag
of deze ook mag meedoen in de DTC ?

Dat mag idd.
Zorg er wel voor dat je de juiste motor,regelaar en banden hebt(zie regelement).
Ik rij zelf ook met een TRF416.
Word voor jou dan wel de euro GT klasse.

mvg Roy

bedankt voor de info (Tazman)

Ja dat had ik gelezen in het regelement
Volgende week maar de motor enz. aanschaffen
en eerst maar weer eens indoor rijden
hopen dit jaar nog paar wedstrijden mee te pakken
1 April komt ik zeker kijken hoe het er aan toe gaat :D

gr Rick

Ik zeg gewoon inschrijven voor 1 april en de zaterdag er voor goed trainen zodat je de baan een beetje kent;)
De DTC heeft een hoop fun gehalte maar ook een competitie gevoel.
Dus van alle markten thuis.
Mocht je een paar tips nodig hebben voor de auto ivm afstelling, laat maar weten.

mvg Roy

Het reglement is afgerond.

Deze wordt (binnenkort) naar de deelnemers van vorig jaar gestuurd.
Ook is deze binnenkort te downloaden via de site van Rapid Hobby Import.

Heb je hem niet ontvangen en wil je alvast het reglement ontvangen stuur dan even via PB je email adres.

Grt,
Michael

Hallo Michael,

Ffies voor de duidelijkheid.
Het is dus alleen toegestaan om in te schrijven via Rappidhobby als ik het goed gelezen heb in het boekje?

mvg Roy

Hallo Michael,

Ffies voor de duidelijkheid.
Het is dus alleen toegestaan om in te schrijven via Rappidhobby als ik het goed gelezen heb in het boekje?

mvg Roy

In het oude boekje van 2011 stond dit ook vermeld, toch was het niet altijd zo...het nieuwe boekje staat nog niet op hun site, en ik heb het ook nog niet via mijn mail ontvangen, toch is mijn email adres bekend, heb jij dit al dan ontvangen???

Ik heb hem dus wel al in de mail.
Vandaar mijn vraag.
Indien er ook via de club aangemeld kan worden zal ik ze eens achter de vodden aan zitten zodat ze de inschrijving openen;)

mvg Roy

Ik heb hem dus wel al in de mail…..Vandaar mijn vraag….
Indien er ook via de club aangemeld kan worden zal ik ze eens achter de vodden aan zitten zodat ze de inschrijving openen;)…mvg Roy

Oke dan, nou dan zal het officiële reglement ook wel bij mij 1 dezer dagen in de mail rollen….

Pfff, nee hou op zeg, niet nu al het inschrijven openen, dan krijgen we ook straks dat gebedel een maand lang, van bp mensen dat iedereen zichzelf “nu al moet inschrijven”, anders kan men niet met een gerust hart gaan slapen, net zoals bij de TIM Challenge 4mnd lang het geval was…..Wat mij betreft mag het pas 2 weken van te voren, net zoals vroeger, 2 weken dat “domme gezeur” over de inschrijvingen, vindt ik meer dan genoeg, hier op het MBF….:cry:

Dit jaar wil ik voor het eerst sinds 14 jaar weer mee doen aan de Tamiya Challange. Vroeger heb ik gereden met een M02 chassis en ben toen gestopt omdat er volgens de regels niet meer met de M02 gereden mocht worden.

Nu heb ik een nieuwe TT-01R Type E gekocht. Daarbij zit een motor, de Tamiya Lightly-Tuned Motor 28T (#53983). Mag met deze motor ook gereden worden in de Stock (TT01) klasse? En zo niet, welke motor raden jullie aan, de standaard Mabuchi of de Cupmachine?

ik heb even een vraag in verband met de motor's in de Euro GT Klasse

Ik Ben gister even wezen shoppen bij PK Ik heb alles behalve de goede motor
Maar de motors die in het regelement staan kan hij niet zo snel meer aan deze motors komen omdat de levertijd lang is of niet leverbaar is.
Misschien een rare vraag maar nou heb ik een Lrp Stock Spec 13.5T erop zitten zou deze er niet op mogen in deze klasse ?

Is dit jaar de tt01 klasse met lipo,s? Wel mabichu en std regelaar?

Of wat is het regelement kwa body,gewicht etc

Uit het reglement 2012 gekopieerd:

In het kort:
Chassis : TT-01 / TT01E / TT01R type-E
Banden : Tamiya standaard radial of slicks
Motor : motor uit de kit of Carson Cup machine
Regelaar : Tamiya TEU-101/ 104 BK uit de kit
Accu : 6 cellen 7,2 v NiCd/NiHm of 2 cel Lipo 7,4v
Gewicht : min 1450 gram
Body : Tamiya GT of toerwagen body
Hop-Ups : Zie Top Stock reglement

en er is nog een pagina in detail uitgewerkt welke hopups je mag gebruiken.

Back