Dutch Tamiya Challenge 2012

ik heb even een vraag in verband met de motor's in de Euro GT Klasse

Ik Ben gister even wezen shoppen bij PK Ik heb alles behalve de goede motor
Maar de motors die in het regelement staan kan hij niet zo snel meer aan deze motors komen omdat de levertijd lang is of niet leverbaar is.
Misschien een rare vraag maar nou heb ik een Lrp Stock Spec 13.5T erop zitten zou deze er niet op mogen in deze klasse ?

uit het Euro GT reglement:
In het kort
Chassis : Tamiya toerwagens
Banden : Tamiya A & B & C typen / Sorex 32
Motor : TBLM-01 Brushless 12T / Dynastock 23T RZ & TZ / SpeedPassion V3 13,5T
Regelaar : Vrij
Accu : 6 cellen 7,2 v NiCd/NiHm of 2 cel Lipo 7,4v
Gewicht : min 1350 gram
Body : Tamiya GT of toerwagen body
Hop-ups : alle toegestaan

De LRP is volgens het reglement niet toegestaan, maar je kunt daarvoor beter rechtstreeks een mail naar de organisatie sturen.

ik heb even een vraag in verband met de motor's in de Euro GT Klasse

Ik Ben gister even wezen shoppen bij PK Ik heb alles behalve de goede motor
Maar de motors die in het regelement staan kan hij niet zo snel meer aan deze motors komen omdat de levertijd lang is of niet leverbaar is.
Misschien een rare vraag maar nou heb ik een Lrp Stock Spec 13.5T erop zitten zou deze er niet op mogen in deze klasse ?

Gelukkig voor jou zijn er genoeg (internet) winkels, ook binnen Nederland die de juiste motor kan aanleveren, pech voor PK dat deze hem niet meer op voorraad heeft, bij oa Tedsrcshop ligt hij gewoon in de vitrine, zo waarschijnlijk ook bij meerdere rc shops.

Ik weet zeker dat de DTC motor niet zo exclusief is, dat men hier een uitzondering op gaat maken, anders had men hem sowieso niet opgenomen in het reglement nl.....PS, Let op het bestel/onderdeelnr, dat deze overeenkomt met het reglement, interne veranderingen zijn ook niet toegestaan ivm timing, zover mij bekend...

Motor
De toegestane motoren in de klasse zijn:
(54132) Tamiya TBLM-01 12T brushless motor
(53697) Tamiya superstock RZ motor en (53696) Tamiya Superstock TZ motor
(138135v3) Speedpassion V3 13,5T motor*
*Om de toegankelijkheid van deze klasse te vergroten is ook de veel gebruikte SP 13,5T motor toegestaan.

Directe link naar het reglement boekje
http://www.rapidhobbyimport.nl/webshop/images/products_upload/DTC2012boekje_reglement_final1%20(2).pdf

Laatst bewerkt:
Als ik mij niet vergis staat er bij electronica te koop ook een compleet Tamiya setje te koop met de juiste motor?
Correct me if i am wrong;).
Ik heb gelukkig 2 van de 3 motoren die gebruikt mogen worden hier in mijn koffer liggen:cool:
Alleen de brushed motor heb ik niet.

mvg Roy

Vandaag ffies de F103 en de F104W Pro uit gelaten op het circuit van ModelracingMidland.
Waar ik de F103 niet lekker aan het werk kreeg(te veel overstuur) was de F104 daarintegen perfect vandaag:D
Met de Formula tuned motor en met de 93/30 tandwiel combinatie gereden.
Je komt op top wel iets te kort ten opzichte van de Carson cupmachine maar wat heeft de Formula tuned een power onderin:cool:
Ik kon zelfs met het betere vermogen van de Tamiya motor de F104 toch vol gas door de bochten heen krijgen zonder uitbreken en of extreem onderstuur.
Als hij dit 31 maart ook doet en de weersverwachtingen zijn het zelfde dan gaat deze jongen toch mooi met zijn F104W pro rijden op 1 april.
Ook heb ik in de F104 gewoon nog met de stick pakketten gereden en niet met de shorty lipo.
Ik denk dat als ik dat ga doen, ik met zachtere voorbanden moet gaan rijden om wat meer stuur te krijgen.
Me is a very happy camper:banana:

mvg Roy en see you@1april

Vandaag ffies de F103 en de F104W Pro uit gelaten op het circuit van ModelracingMidland.
Waar ik de F103 niet lekker aan het werk kreeg(te veel overstuur) was de F104 daarintegen perfect vandaag:D
Je komt op top wel iets te kort ten opzichte van de Carson cupmachine maar wat heeft de Formula tuned een power onderin:cool:
Ik kon zelfs met het betere vermogen van de Tamiya motor de F104 toch vol gas door de bochten heen krijgen zonder uitbreken en of extreem onderstuur.
Als hij dit 31 maart ook doet en de weersverwachtingen zijn het zelfde dan gaat deze jongen toch mooi met zijn F104W pro rijden op 1 april.
Ook heb ik in de F104 gewoon nog met de stick pakketten gereden en niet met de shorty lipo.
Ik denk dat als ik dat ga doen, ik met zachtere voorbanden moet gaan rijden om wat meer stuur te krijgen.

Hier het zelfde, vandaag op de baan RC-Hotwheels gereden met mijn F104W en met de nieuwe 32t Tamiya motor erin. Geweldige motor en precies goed voor een F1. Goede power met snelheid en optrekken.
Ik heb gereden met de 40 - 36 shore. De baan was nog wel erg vies van de winter dus af en toe brak hij nog wel eens uit aan de achterkant.

Conclusie van mij: een fijne combinatie zo. Bij ons op de vereniging gaan we dit jaar ong. met het zelfde reglement rijden dus dat komt mooi uit.;)

Het mooie is dat je de Formula Tuned waarschijnlijk wat hoger kunt vertanden, met 93-30 zal de Cup Machine het waarschijnlijk niet lang uithouden, zeker niet als het wat warmer wordt.

Ben er helaas op 1 april niet bij, dan hebben we de inhaalwedstrijd van de Mini-Z Wintercup in Enschede...

Marcel

@Footy....Je vergeet alleen dat de Carson wel ffies iets meer toeren draait dan de Formula motor:).
Jammer dat je er niet bij bent

Het mooie is dat je de Formula Tuned waarschijnlijk wat hoger kunt vertanden, met 93-30 zal de Cup Machine het waarschijnlijk niet lang uithouden, zeker niet als het wat warmer wordt.

Ben er helaas op 1 april niet bij, dan hebben we de inhaalwedstrijd van de Mini-Z Wintercup in Enschede...

Marcel

Ik ga de Formula motor binnenkort nog eens testen met de spur/tandwiel combinatie 93/32 als ik deze kwijt kan en dan eens de motor qua temperatuur in de gaten gaan houden.
Net als de rijtijd.
Lang leven de lol met 4000MAH en meer als een half uur rijden;)
Nog ffies en ze gaan voorstellen om een half uur finale te houden:rolleyes:

mvg Roy

Ik weet dat de Carson meer toeren draait, maar veel hoger dan 93/27 kun je niet gaan, dan heeft hij geen lange levensduur. De Formula Tuned heeft minder toeren, maar je kunt hoger vertanden, en samen met het hoge koppel heb je dan wellicht toch voordeel, en ik denk ook een duurzamere motor.

@Tazman: ik moet nog zien welke DTC-wedstrijden ik dit jaar meepak, Mini-Z is erg leuk en gaat de komende tijd in welke vorm dan ook wel door, en de clubwedstrijden in Deventer staan ook op mijn lijstje.

Marcel

Nog vergeten te vertellen dat ik met 93/28 gereden heb vandaag. Maar in Deventer is een klein technisch baantje vergeleken met Lelystadt. Dus daar ga ik mijn Formula tuned wel ff-kes wat zwaarder vertanden voor de snelheid.
Wij komen 1 april overigens met 3 F104 `tjs. ( Eddy, Jimmy, en Micheal )

gr. Eddy

Gaaf Eddy dat jullie zowiezo met zijn 3en komen.
Ik weet niet hoe lang Deventer qua baan is?
Lelystad is van wat ik er van weet 250 meter met een recht stuk van ongeveer 45 meter.
Ik heb met de zelfde combinatie gereen maar dan ben je wel langzamer als met de carson.
Met 30/93 kom je al redelijk in de buurt.
Binnenkort maar nog iets zwaarder proberen en kijken hoe de motor zich houd.

mvg Roy

@Silverpijl......Hoe voelt het nu, het verschil tussen de f104 en de F104W??
Zal wel een behoorlijke verbetering zijn geweest?

mvg Roy

1 april MRM Lelystad

De eerste wedstrijd van de DTC 2012 nadert snel.
Op 1 april (geen grapje) is het zover op de baan van MRM Lelystad.

Het reglement is terug te vinden op de site van:
Rapid-Hobby-Import
Onder het kopje "de Dutch Tamiya Challenge".

De inschrijving zal binnenkort worden geopend.
Dit gaan we doen we doen via MyRCM !
(Met dank aan M-auto en Hugo Keller die dit mogelijk maken)

Als er nog vragen zijn hoor ik die graag.

Grt,
Michael Lepelaar
DTC 2012

Heb je "droog" gestaan of stond je in de "open lucht" ?;)

is er al een kleine indicatie van wat/wie er komt rijden?
las al 4 formule 1's. :)

Gr rene

@Rene......Beide;)
Dus droog en in de open lucht:)
Wie er allemaal komen zal duidelijk worden aan de inschrijvingen die als het goed is deze week geopend worden.
Wat je al zegt er zijn zowiezo 4 F1's maar dit zal zeker niet het hele veld zijn.

mvg Roy

@Silverpijl......Hoe voelt het nu, het verschil tussen de f104 en de F104W??
Zal wel een behoorlijke verbetering zijn geweest?

mvg Roy

Ik vond het tegenvallen, maar de baan was ook echt niet optimaal. Erg vies en veel rommel van bomen. Ik vond hem op het rechtte stuk wel rustiger.

Gelukkig komt het mooie weer eraan en kunnen we nog ff wat trainen voor 1 april.:cool:

gr. Eddy

Hallo Allemaal,

Sinds gisteren is het mogelijk om via MyRCM in te schrijven !!
(Dus niet meer via RCwebmagazine)

De volgende link is van de eerste wedstrijd in Lelystad.

"http://www.myrcm.ch/main?hId[1]=bkg&dId[E]=8275&pLa=nl"

Je kan eenvoudig alle wedstrijden zien door het tabblad "geplande races" te selecteren en dan in het zoek box DTC te zoeken.

Je kan zonder MyRCM account inschrijven.
Als je een MyRCM account hebt en je schrijft via dit account in dan kan je ook je inschrijving weer verwijderen (mocht je verhinderd zijn of dergelijke)

De inschrijving sluit elke vrijdag om 22:00 voor de desbetreffende wedstrijd.

Grt,
Michael

Back