Dutch Tamiya Challenge 2012

I have bought an F104Pro

If i want to do the X1 side shock conversion can I ??

What other things do i need to do to get it to drive well on the E.T.S tyres ???

Thanks Phil

Try the soft T bar, There are two versions, and make some training hours to get used of the narrow car. Due to the small width and long wheelbase a normal F104 steers a bit wierd if you are used to a pro10 or a F103.

Phil, lets drive together with the F1. I have also the side tube conversion on my car (F104).
But when.... let me know......

Martijn

Ik snap dat F1 rijders enthousiaste mensen zijn over hun hobby, maar dit is het DTC draadje, er bestaat al een F1 draadje, leuk als jullie daar even verder gaan met chatten…..op het ogenblik heeft het niets meer van doen met de DTC....bvd….

Ik snap dat F1 rijders enthousiaste mensen zijn over hun hobby, maar dit is het DTC draadje, er bestaat al een F1 draadje, leuk als jullie daar even verder gaan met chatten…..op het ogenblik heeft het niets meer van doen met de DTC....bvd….

Volgens mij voegt dit wel degelijk iets toe voor de DTC, waar de F1 een volwaardige klasse is. En het gaat hier toch echt over Tamiya auto's met Tamiya opties.
Het is inderdaad wel een beetje stil met de andere klasses die wellicht een beetje uitontwikkeld zijn.
De F104 kent, ondanks dat deze recht uit de doos minder gaat op onze circuits dan de good old F103, onder impuls van de regels van de ETS serie een toename in belangstelling.
Het lijkt me dat dit forum een mooie plaats is om ervaringen te delen.
En of dat dan onder het kopje F1 of DTC valt is voor mij en zo te lezen voor anderen van minder belang.

De F104 kent, ondanks dat deze recht uit de doos minder gaat op onze circuits dan de good old F103, onder impuls van de regels van de ETS serie een toename in belangstelling…..Het lijkt me dat dit forum een mooie plaats is om ervaringen te delen.
En of dat dan onder het kopje F1 of DTC valt is voor mij en zo te lezen voor anderen van minder belang.

Wat let de Tamiya F104 rijders ervan om een eigen topic te openen over dit model, hierin kan je alles kwijt wat je maar wil over de F104, de verschillen wbt de DTC …ETS…..setups...enz….op het ogenblik lees ik hier bijna niet anders, en dat stoort mij, ondanks ik een F1 fan ben.......Geef mij 1 reden waarom dit niet mogelijk is voor de F104 rijders……

Dus omdat het één persoon stoort mogen de DTC F1 rijders hier in het DTC topic niet over hun F1's praten? Grappig...

Als het nou ook één persoon niet stoort, kunnen ze dan gewoon weer doorgaan? Mij stoort het namelijk niet. :D

Nog even een viertal pagina's terug zitten lezen net en alle posts waarin de F1 genoemd worden gaan of over het DTC F1, een baan waar DTC gereden wordt, setups voor die DTC baan en/of motoren die wel/niet goed gaan in een F1 tijdens het DTC.
Nog allemaal on-topic dus en daarom nog steeds geen storende factor. Ik zie alleen posts van enthausiaste DTC F1 rijders voorbij komen.

Laatst bewerkt:

sorry voor de Vragen , ik ga wel ergens anders heen !!

@Tazman: Roy, Het is wel degelijk een regelaar. NL : een spanningsregelaar.

De standaard tamiya esc's (Bouwdoos) hebben nu eenmaal geen BEC regeling.

@Protoz: Je hebt een PB'tje.

Andre

@Electron...Wat ik bedoelde dus was de meeste regelaar/ESC.
Indien het daarop naw is dan heb je dit onderdeel nodig;)
@Phil....Don't you dare going away here or i am going to haunt you;):cool:
Look at what Joost said Phil.
If you need info on a Tamiya car and it is somewhere near DTC or something ask them.
Even the 180MM car is used in DTC with all kind of tires, even Ride,so you are free to ask your questions here.

regards Roy

Electron pm van mij. Ik hoop dat het gaat werken als ik die Tamiya Receiver Regulator TRO-01- BEC aansluit aan mijn Traxxas TQI receiver. Want ik kan weinig op het internet vinden voor oplossingen: TEU-101 BK samen een Traxxas TQI receiver.

Stuur even een PM aan Roelof, die plaatst ook wel eens een stukje op het forum ;)
Roelof heeft voor mij een simpele spanningsregulator gemaakt voor de TIM, waardoor ik veilig LiPo's op de TEU101 kan aansluiten.
Roelof kan je wel het schema en de onderdelen geven.

Stuur even een PM aan Roelof, die plaatst ook wel eens een stukje op het forum ;)
Roelof heeft voor mij een simpele spanningsregulator gemaakt voor de TIM, waardoor ik veilig LiPo's op de TEU101 kan aansluiten.
Roelof kan je wel het schema en de onderdelen geven.

Tnx ik zal hem eens een pm sturen maar ik ben niet echt thuis in electra maar daar kan ik me inverdiepen. Dat is ook toevallig heb namelijk Ted net gemaild hoe dat precies zit met die lipo en de TUE101 regelaar.

Ik heb een Bionic 7.4 2c 4000 max burst 50. Welke gebruik jij eigenlijk met een hoger voltage? En met welke accu krijgen wij de meeste snelheid? Is het handig om de standaard servo van tamiya te vervangen want met die lipo`s gaat het natuurlijk allemaal sneller of maakt dat niet echt veel uit? Want nu word alles wel wat lichter. Ben eigenlijk van plan om de traxxas 2075 servo in mijn TT01 teplaatsen maar gaat dat eigenlijk wel passen? In de toekomst wil ik namelijk ook een Axial SCX10 bouwen.

edit: Bestaat er eigenlijk een rollerbank voor 1/10 rc cars heb namelijk wel een 1/24 gezien.

Laatst bewerkt:
@Electron...Wat ik bedoelde dus was de meeste regelaar/ESC.
Indien het daarop naw is dan heb je dit onderdeel nodig;)
@Phil....Don't you dare going away here or i am going to haunt you;):cool:
Look at what Joost said Phil.
If you need info on a Tamiya car and it is somewhere near DTC or something ask them.
Even the 180MM car is used in DTC with all kind of tires, even Ride,so you are free to ask your questions here.

regards Roy

ok wel i will order the Ride (ETS) tyres and get a set up into the F104 during the DTC's maybe not the quickest car out but it will be one of the nicest looking :D:D:D

is the X1 rear damper worth the 70 euros ???? or shall i stick with the friction plate ???

Thanks for the help with a set up for the DTC !! guys

Dunno if it is worth it Phil.
I am not using it yet;)
Perhaps it isn't worth on the 200MM car but it is nice on the 180MM car.
Try fleebay for a better price.
70 euro is a bit steep for those parts.

regards Roy
Ps see you 1 april?

Nog 5 daagjes tot de eerste DTC wedstrijd en pas 24 inschrijvingen??
Kom op mensen......
Waar blijven de M-chassis?
Het grootste gedeelte is Euro GT en F1:confused:
Mis nog een behoorlijk aantal mensen van afgelopen jaar.

mvg Roy

DTC TT-01 Team zoekt rijder voor DTC wedstrijd in Lelystad.

He mensen.

Heb hier nog een TT-01 staan die aanstaande Zaterdag en Zondag zijn rondjes op een circuit wil rijden.

Auto wordt ter beschikking gesteld inclusief Lipo Lader Stuurwiel Zender en Helpende Hand.
Je kunt natuurlijk ook je eigen ontvanger inbouwen en met je eigen zender rijden.

Andre

Andre, Ik ga ffies voor je informeren of ik iemand kan vinden.
Wat moet die persoon nog meer mee brengen om te rijden?
Accu?Banden?
More info please;)

mvg Roy

Gisteren in België was er ook maar één mini rijder.
Is er een algehele Mini dip waar te nemen?

Nou, ik hoop het niet. Ik was gisteren die enige mini rijder in Belgie, en ik ben niet eens een Belg ;-)

29 april is de duitse Tamiya cup in Geilenkirchen (megadrom) buiten. Als er iemand in de buurt is, kom vooral.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de nederlandse Cup meestal niet rij uit ergernis aan de website. Het kan aan mij liggen maar ik vind nooit info op www.rapidhobbyimport.nl...

Back