Dutch Tamiya Challenge 2012

bedankt voor de foto's,ziet er goed uit. het was zeer geslaagd gisteren, wouter kon goed meekomen in de stockklasse, thx andre voor het lenen van je wagen. marijn ook erg blij met zijn tweede plek bij de buggy's. ik heb lekker gereden, vooral aan het eind ging het steeds weer iets beter. ik maakte wel een mooie fout door 2manvoor te laten van wie ik dacht dat het de leiders waren... gelukkig kon ik dat later weer herstellen, jammer voor je roy dat je spoiler eraf werd gehakt, maartoch knap hoe je dit snel herstelde en mijweer kon lappen (ik dacht wel meer dan 1 keer..).

op naar de volgende!

Mede namens het bestuur en de helpers/vrijwilligers van Model Racing Midland, wil ik jullie ,de rijders en toeschouwers, bedanken voor een geslaagd evenement. :D

Wij kunnen het als vereniging wel organiseren, maar zonder jullie is het ook maar een dooie boel ;)

Succes bij de volgende wedstrijd en hopelijk zien we jullie nogmaals terug op onze baan.

Gr. Rene

Was gezellig. Helaas veel problemen met transponder en ontvangst van zender... Kijken of een extra voeding voor de transponder helpt. IEmand nog een testopstelling waar ik dit kan testen?

Vertel eens wat je er in hebt zitten?
Merk zender, welk type transponder en waar in de ontvanger geplugd?
Is de bedrading van de transponder wel ok?
Geen draadbreuk?

mvg Roy

transponder rechtstreeks op accu gesoldeerd??
Niet het stekkertje van je transponder in je ontvanger gedaan?
Als je hem rechtstreeks op de accu soldeert dan krijgt hij 8,4 volt. Moet kunnen volgens de specificaties, maar zelf heb ik hem liever in de ontvanger zitten....

Zat ik dus ook al aan te denken.
De meeste hebben hem in 1 van de ontvanger uitgangen zitten en dan werken ze perfect.
Heb eigelijk nog nooit iemand hem rechtstreeks op de accu zien aansluiten, tot nu toe:confused:

mvg Roy

aanvulling op mijn eerdere bericht:
Als je een RC4 transponder hebt moet het kunnen (kan tot 16Volt) Maar als je een oudere (grotere) Persoonlijke Transponder hebt, die kan maar tot 8 Volt.

Martijn

@Ted....Als ik mij niet vergis verkocht de club MRT transponders.
Tech specs weet ik daar niet zo van maar denk jij wel.

mvg Roy

Als ik het goed begrepen heb heeft hij deze bij de DTC op Lelystad gekocht van MRM
Zij hadden nog 4 nieuwe MRT transponders te koop.

mvg Roy

Als ik het goed begrepen heb heeft hij deze bij de DTC op Lelystad gekocht van MRM
Zij hadden nog 4 nieuwe MRT transponders te koop.

mvg Roy

Klopt we hadden er nog 4, nu nog 3 voor weinig.

En als je de transponder in je ontvanger wilt doen, zal je minimaal een 3 kanaals ontvanger moeten hebben en hem dan in kanaal 3 doen, of via een Y-kabeltje samen met de servo op 1 kanaal.
Tenminste zo heb ik het in mijn modellen ;), maarja ik had "alles zu hause" :p

Tevens, als je het stekkertje eraf hebt gehaald is ook de garantie weg :(

Laatst bewerkt:
^^ snap ik. Volgens de specs kan ie tot 20v. Eerst zat ie op de lijn richting de ontvanger. 2 kanaalsluis zender en geen verloopje. Het is dus zo dat het lampje brand. Af en toe pakt ie m wel maar heeft ie tussen de 2 en 15 beats (normaal 80-100). Op t circuit gezien dat als de ontvanger uit is er 88 beats uitkomt... Nu alleen de reden waarom? (andere ontvanger hielp ook niet)

Waar heb je hem in de auto zitten?
Zit hij horizontaal of verticaal?
Ik heb hem zelf meestal zo ver mogelijk naar voren zitten.
Het liefst op de bumper of vlak achter de vooras indien er ruimte is.
Ook zit hij bij mij altijd horizontaal.

mvg Roy

Ik wil iedereen nog even bedanken voor een mooie eerste wedstrijd van het seizoen!

Ook een bedankje voor MRM die een perfecte wedstrijd hebben neergezet.
Persoonlijk was ik blij dat het droog is gebleven ;)
Het was wel wat aan de frisse kant :)

De 2de DTC wedstrijd bij MBC de sluis 13 mei.
Je kan je inschrijven voor alle wedstrijden via MyRCM.

Grt,
Michael

Setup TRF417

Voor degene die het interesseren mijn setup welke ik gereden heb op MRM:

Motor: Speedpassion 13,5t / 10grd vertimed
Regelaar: Citrix blinky
Gearratio 4,0
banden: Sorex 32
Body: speed6
Dampers: 400 met 3 gaatjes rondom
Veren: HPI pink voor / HPI zilver achter
Spool voor en geardiff achter
Rijhoogte 5mm
Rollcenter achter 1mm onder de blokken / voor 0,5mm onder de blokken
Toe in achter 2grd

Had wel het gevoel dat er meer inzat. Dus dit is wellicht niet de meest ideale setup.
Het was ook erg koud en later op de dag werd de grip minder.
Maar een geweldige finale van 14min gereden welke tot de laatste meters spannend was samen met Alex.

Grt,
Michael

wtf? en dat is tamiyacup? da lijkt me toch veel plezanter dan al die domme regeltjes hier bij ons .als de veertjes al niet tamiya zijn kan je al gekl..... zijn.

Voor degene die het interesseren mijn setup welke ik gereden heb op MRM:

Motor: Speedpassion 13,5t / 10grd vertimed
Regelaar: Citrix blinky
Gearratio 4,0
banden: Sorex 32
Body: speed6
Dampers: 400 met 3 gaatjes rondom
Veren: HPI pink voor / HPI zilver achter
Spool voor en geardiff achter
Rijhoogte 5mm
Rollcenter achter 1mm onder de blokken / voor 0,5mm onder de blokken
Toe in achter 2grd

Had wel het gevoel dat er meer inzat. Dus dit is wellicht niet de meest ideale setup.
Het was ook erg koud en later op de dag werd de grip minder.
Maar een geweldige finale van 14min gereden welke tot de laatste meters spannend was samen met Alex.

Grt,
Michael

Setup F104W

Ook maar even de setup van de F104:

F104pro omgebouwd naar W en X-conversie
Motor: Formula tuned 32T
Gearratio: 69/25 = 2,75
Banden: GP30 achter / GP40 voor
Zachte T-bar (met gleufje)
Demper 300 olie met rode veer
Tube met 1000 olie
Shorty accu achterin

Auto was goed te rijden maar af en toe onvoorspelbaar.
Snelste ronde in de kwali: 22,7. Toen was de baan wel beter dan tijdens de finales.

Grt,
Michael

Back