E-REVO topic

Hallo ff een vraag over de stalen drive shafts van traxxas

bij mij gaan de blauwe kapjes nog wel eens van zijn plek en er is er weer een kapot.

Kan je ook zonder rijden? ik snap dat het kan maar heeft het nadelen er zit dan geen vet meer op natuurlijk want dat wordt door de hoesjes op zijn plaats gehouden. ik zie andere merken ook zonder hoes en vet rijden????

Groet Ronald(diver)

je kunt zonder die kapjes rijden, maar dan zullen je assen uiteraard wel sneller slijten.

enig idee waarom die hoesjes los komen? Ik heb er tot nu toe nog maar 1 kapot gehad, en dat was het gevolg van een crash waardoor de aandrijfas uit de cup geschoten was.

bij komt ie er dus regelmatig uit als ik hard op links of rechts achter land en dan gaat het kapje kapot. Nieuwe besteld alles schoon gemaakt en ik denk iets te veel vet er op en nu schuiven ze er heel snel af of de nieuwe hebben minder grip???

heb ik tot nu toe geen last van gehad. heb je de originele achter draagarmen er op zitten? of de adjustable wheelbase draagarmen?

hmm, je hebt dus wel de zwarte cups er op zitten? vreemd dat de assen er dan alsnog snel uitvallen. mischien de sok vast zetten met een bundelbandje of zo?

we gaan wel wat proberen:)

ff nog over de wielen 1/2 offset wel dus dan is ie stabieler maar hebben de assen dan niet minder bescherming?

ik rij veel in het zand en daar ligt wel eens een tak of een steen!!

Gisterenavond de nieuwe beadlocks gemonteerd en wow wat zitten die banden daar waanzinnig goed op zeg. Ik snap echt niet dat iemand nog met lijm gaat klooien (ik bedoel mij zelf ;-)) nu dit systeem er is. Ik weet dat er problemen waren met banden die los gaan bij beadlocks, maar dat was vooral bij Axial. Dit zijn overigens de nieuwste waar ok een Shim bij zit zodat de mbanden echt helemaal mooi inklemmen.
Natuurlijk heb ik de bandjes even getaped. Helaas was ik vandaag een beetje (hopelijk niet mexicaans) grieperig maar het gaat nu weer beter dus morgen even testen. Een test met de wielen van de grond gaf al een hele goede indruk.

Even wat pics. Deze zijn met zero offset, hiervan heb ik nog een set over en ook van een set met 1/2 offset, die zijn zwart. Ze staan bij "te koop auto's"

23mtoi0.jpg

2pocv1w.jpg

15rio45.jpg

2i0gbkg.jpg

ik zit te denken aan deze set en dat is zero offset???

ik zit te denken aan deze set en dat is zero offset???

Goh, wat een waanzinnig mooie auto en dan die wielen... wouw! :rolling:

Dit is zero offset.

Ik zit - vanwege het gadget gehalte - et overwegen ook stalen assen te nemen. Moet ik dan nog andere onderdelen hebben zoals bijvoorbeeld drivecups?

Goh, wat een waanzinnig mooie auto en dan die wielen... wouw! :rolling:

Dit is zero offset.

Ik zit - vanwege het gadget gehalte - et overwegen ook stalen assen te nemen. Moet ik dan nog andere onderdelen hebben zoals bijvoorbeeld drivecups?

Cups zitten er bij alleen als je de adjustable wheelbase draagarmen er op hebt moet je andere bestellen Inner Drive Cups (2): Revo [TRA5153R] - $7.96 : Liquid RC, No bull world-wide shipping

hoe bevallen jouw wielen?? met hoeveel sellen rij jij blijven de banden er goed op zitten???

Ronald(diver)

Dank voor de reacties!

De banden zijn echt super. Op terrein hebben ze goed grip en op asfalt rijdt de auto als een naaimachientje, niet te vergelijken met de standaardbanden.
Ik heb ze overigens wel ingetaped en dat maakt veel uit. Ook de maximizers bevallen erg goed.

Back