E-REVO topic

heb nu een paar weken mijn ERBE en ben er zéér tevreden over! Heb 1 probleempje en dat is de fan van de regelaar. Deze werkte nieuw uit de doos, maar na de 1e run zat er denk ik zand in en dat heb ik er niet meer uit gekregen. Als je een compressor op de fan zet, gaat hij wel draaien maar je hoort de weerstand. Meestal werkt ie dan wel weer even, maar niet lang. Nodig heb ik de fan nog niet gehad omdat de regelaar nauwelijks warm wordt. Maar het hoort natuurlijk niet. Heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik die fan van de regelaar af kan halen om hem eens goed schoon te maken. Weet iemand hier hoe dat moet?

Heb inmiddels de regelaar opengemaakt en de fan zo goed als het kan schoongemaakt. Hij doet het nu wel weer maar blijft het geluid van een straaljager maken, dus ik denk dat dit van korte duur is. Nou kan ik er wel een nieuw fannetje inzetten, maar ben bang dat ik dan weer binnen de kortste keren hetzelfde probleem heb. Hoe zit dat bij jullie? Eigenlijk zou er een fijn roostertje overheen moeten ofzo

Wat waarschijnlijk het probleem is, is dat het glijlager van je ventilator een beschadigingetje heeft opgelopen.

Ik rijd al het hele jaar met de ERBE, en de ventilator doet het nog gewoon goed. :)
Ik zou gewoon CC een mailtje sturen hierover, wellicht sturen ze je een nieuwe ventilator toe.

Heb ik ook gedaan, en zonder morren een nieuwe fan gekregen. Sindsdien geen problemen meer. Er zijn wel draadjes te vinden, van mannen die een roostertje o.i.d. hebben toegevoegd.

Heb inmiddels de regelaar opengemaakt en de fan zo goed als het kan schoongemaakt. Hij doet het nu wel weer maar blijft het geluid van een straaljager maken, dus ik denk dat dit van korte duur is. Nou kan ik er wel een nieuw fannetje inzetten, maar ben bang dat ik dan weer binnen de kortste keren hetzelfde probleem heb. Hoe zit dat bij jullie? Eigenlijk zou er een fijn roostertje overheen moeten ofzo

He Jeroen, hoe is,t met je voorwiel-ophanging ? ik heb helaas alleen nog linker draagarmen op reserve liggen....sorry man,

Verschillende rockers

Hallo,

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de verschillen tussen de verschillende rockers. Standaard is de revo afgemonteerd met het type "p2". Wat type LT doet, is duidelijk, 30 mm meer veerweg.
Maar wat doet type P1 en P3 met de rijkarakteristiek van de revo. Als er ervaringen zijn, lees ik die graag.

Andre

Met progressiv 1 word je vering zachter. (naar mate je de vering verder indrukt, word de vering progressief harder, vandaar dus ook de naam progressive.
Als je dus progressive 1 er op zet, word de vering minder snel harder naar mate je hem verder indrukt als bij progressive2.
Progressive 3 is behoorlijk hard, als je die er op zet is de revo behoorlijk stijf geveerd.
(voor mooi gladde grasmatbanen, met alleen maar een paar jumps ideaal lijkt me. maar voor zand/oneven ondergronden totaal neit handig, omdat je dan een ongelovelijke dribbelbak hebt.

Revo Meeting

Hallo,

Een tijdje terug was er op het forum enig animo te bespeuren om een soort revo meetinge te organiseren. Bij voorkeur centraal in het land, want er is een kern in het oosten (almelo) en een kern van rijders in het westen te vinden.
Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken, en contact opgenomen met de Raco in Utrecht, die net hun offroad baan in gebruik hebben genomen. De enige (eerste) reactie tot nu toe was: ik zal het zaterdag bespreken. Om verder on-topic te blijven, zal ik bij de meeting een nieuw topic openen

Andre

Leuk initiatief, hoop dat je het voor elkaar krijgt!

ps. zou ik tegen die tijd een 1/16 hebben telt dat ook :D ?

Zeker een goed idee, count me in!
ps. geef ook een seintje als je daar zelf eens naartoe gaat, is voor mij een flink halfuurtje rijden dus lijkt mij leuk.

Het meeting topic wil ik graag hier erevo-meeting-centraal-nederland voortzetten.

Voor de duidelijkheid :
* ik heb nog geen reactie van de club
* ik heb dus nog geen idee van een datum
* ik heb dus nog geen idee van de kosten
* ik heb dus nog geen idee van wat er allemaal bij komt kijken.

@ Nard, natuurlijk telt een 1/16 ook mee. Kunnen we mooi als haas gebruiken. Levert weer een heel nieuw spel element op:D:D
Dat wat ik lees over de nieuwe baan van de maco is dat hij uitermate geschikt is voor de big-scale auto's

@ Egbert, ik ben dus nog nooit zelf bij de maco geweest, ben sinds kort lid in Purmerend. Een prima baan voor de erevo kan ik je zeggen

Laatst bewerkt door een moderator:
Vul dan s.v.p. de enquete in het meeting deel in, kan ik dat straks als mailinglijst gebruiken, en hou ik een beetje overzicht van de hoeveelheid potentiele deelnemers.
Hoe het weer er over pakweg 2-3 maanden uitziet, zal 's even in mijn glazen bol kijken. Sorry, is erg mistig

Back