New member
Hallo iedereen,
Ik heb me vandaag geregistreerd, en vind jullie site geweldig,er staat zoveel info over van alle soorten modelbouw echt leuk.
Ik ben Sam van uit Lommel (BE), en ben sinds kort over gestapt naar de E-Revo 1/8...
Ik had een jaartje geleden de Stempede 4x4 & Slash 4x4 gekocht en dacht wat is offroaden leuk...Toen mijn kameraad (EVO_JJA) besloot een E-revo aan te schaffen en we samen gingen rijden stelde mijn wagens niks meer voor...
In elk opzicht, dus ik wilde die ook

.
Hier een foto van de 2 samen
De slash in actie
En de Stempede
De E-Revo Body
Mamba

Nu in het E-Revo Topic heb ik al zitten speuren en heb al een paar ideetjes..
Maar om verder te gaan over mijn E-Revo:
Ik rijd op Orion 2S 4000mah x2, en de Turnigy 4.500mah x2
De 1ste dag dat we gingen rijden heb ik eerst wat kleine jumps geprobeerd om goed te kunnen landen en om te kijken hoe de auto reageerde op bepaalde handelingen.
Toch ben ik erin geslaagd om verkeerd neer te komen op de 1ste dag met een paar uur oude E-Revo...
Zijn 1ste "scar" was de achterste bodypost gebarsten, doordat ik pal op zijn spoiler landen

De volgende dag een nieuwe gaan halen...
Na een 3x maal gereden te hebben zonder brokken te maken op 3dagen tijd, hebben we natuurlijk de tijd genomen om wat pics te maken
Op deze foto zie je al een beetje "Ballooning"
Maar..
Als dit geen extreme Ballooning is...
Ik heb al gelezen dat je dit kan oplossen door de banden te tapen,
dus dat gaan we doen.
Nu de 5de keer dat ik ging rijden begon het echt mis te gaan.
Na een paar jumps maakte mijn E-Revo een krakend geluid, Ik rijd ook met een TA05Ver 2 CS en herkende het geluid meteen...De SPUR
Op de doos aan de onderkant staat een tabel waarin duidelijk word vermeld: Als je op 2S Lipo's rijd dat je de stock SPUR moet vervangen door de mee geleverde 54TSpur,Dat is de spur vanop de foto..Aan 1 kant tandjes bijna helemaal weg

Dus terug naar de winkel en bij het demonteren en plaatsen van de nieuwe 54T Spur Tikte mijn Voorste Diff. Ik heb geen moment getwijfeld en ben beginnen sleutelen, helemaal open gehaald en zat een beetje vuil tussen (Helaas foto vergeten te nemen).
Bij het dicht draaien van mijn voorste Diff beetje probleem mee gehad hoe het juist in elkaar zat en was dus vergeten te kijken op het Diff staat "TOP" vermeld en moet je dus rekening mee houden

Daarna helemaal terug in elkaar gezet en klaar gemaakt om te gaan rijden.
Ik denk de 3de Jump opnieuw verkeerd geland en deze keer recht op mijn rechter draagarm vooraan(Das helemaal niet goed)
Resultaat:
Gebroken draag armen vooraan bovenste en onderste , Turnbukle 60° geplooid,
En de lager 5180 das de buitenste C-hub lager helemaal "JAAK"
Ondertussen ma weer nieuw draag armen gaan halen, en de lagers zijn besteld...samen met de veren waarover EVO_JJA over sprak en de Turnbukles RED...
Ik hoop dat als ik nu alles binnen heb en terug kan gaan rijden,het een tijdje zonder brokken kan want begint aardig door te tellen...
Ik weet nu wel hoe een E-Revo in elkaar zit, maar vind het op sommige onderdelen lastig sleutelen.
Ik hoop zo hard na deze Hop ups gestoken te hebben dat deze setup ons echt wel toestaat om behoorlijke jumps te maken.
Zonder een body slam zoals hier:
Daar gaat mijn voorste Diff denk ik zo8-O
Al bij al vind ik het een zeer leuk tijd verdrijf en hoop hier nog meer Info en hulp te Bieden/krijgen

Tot binnenkort.
Greetz
*-*Redliner*-*