E-REVO topic

Vraagje,
Heb zonet m'n revo een race setup gegeven. Alleen lijkt het nu als ik de auto horizontaal laat vallen dat de achterkant eerder op de grond komt dan de voorkant. De rijhoogte staat ook horizontaal. Weet niet of dit normaal is bij een race setup, dus ik dacht ik vraag het maar ;).

Dan zijn mashers wel een aardige keus, goed tapen en ventileren ( gaatjes in de band, velg dichtmaken ) en evt balanceren.
Ebay kun je kijken, volgens mij ook gewoon in NL te bestellen.
even weer een stokpaardje van stal halen: waarom zou je gaten in je banden maken? dat wat er niet in kan hoeft er ook niet uit.... als je taped bollen ze niet op en hoeft er geen lucht bij (en weer uit). En zand wil je natuurlijk al helemaal niet zien in je banden.

gaten in de velgen dicht en je banden netjes heel laten en je hebt werkelijk nergens last van.

ajuus
emiel

en nogmaals, waarom zouden die gaatjes in de velgen zitten dan??
omdat auto's standaard met bol-banden geleverd worden en die moeten dus letterlijk kunnen 'ademen'.

serieuze banden worden getaped zodat ze niet meer bollen en dus niet meer hoeven te ademen. En aangezien tapen niet standaard af-fabriek geregeld wordt zit er gaten in velgen.

of klopt mijn redenatie niet?? ik laat me altijd graag overtuigen van mijn ongelijk ;-)

ajuus
emiel

we houden beiden bij ons standpunt denk ;-) , als het lucht nergens heen kan lijkt hij mij te gaan stuiteren. En alle racers doen het ook niet voor niks denk.
En al heb je je banden nog zo goed gelijmd, erkomt altijd wel iets van zand binnen.

Proline adviseert het zelfs!!

we houden beiden bij ons standpunt denk ;-) , als het lucht nergens heen kan lijkt hij mij te gaan stuiteren. En alle racers doen het ook niet voor niks denk.
En al heb je je banden nog zo goed gelijmd, erkomt altijd wel iets van zand binnen.

Dus als ik jou goed begrijp moet ik gaten in mijn banden maken heb nog de standaard banden op me Rustler. Maar hoe groot moeten die gaten dan is dat spelden prikje of 1mm boortje?

stuiteren gebeurt pas als er echt druk in de banden zit en we pompen ze volgens mij nog niet op tot 1 bar ;-)

En proline adviseert gaten, geloof ik graag, ze zullen dat eerder adviseren dan tapen. gaten in je banden betekent eerder vervangen, of denk ik nou echt negatief??

ajuus
emiel

Gaatjes in de band zijn vooral nodig om luchtdruk verschil binnen en buiten de band te voorkomen. Zeker bij offroad, met zachtere inserts. Door de centripetaal kracht wordt er vanzelf een onderdruk gecreëerd in de band. Dat kan tot gevolg hebben dat de band dus niet lekker rond loopt. Maar als jij daar niets van merkt, kan je ze gewoon dicht laten. Als je merkt dat er veel onbalans in is gekomen, dan weet je dat er zand is ingekomen. Kan je altijd nog besluiten gaatjes te knippen.

ong 2a3mm.wij gebruikenn een tang om gaatjes in bijv riemen te prikken.
vergeet dan niet de binnenste gaatjes dicht te maken.

Wat bedoel je met binnenste gaatjes in je velg? En denk niet dat ik het met mijn standaard banden gaat doen want die schijnen nogal snel op te zijn:confused:

Ik wil dit ook doen met mijn standaard talons maar zit al dagen met de poepers dat ik deze zal verpesten. En dat ik volgende week nie zal kunnen rijden als ik naar NL ga. (congé)
Mijn Revo leunt lichtjes aan naar links( heb aan een redelijke snelheid overkop gegaan op de weg)
Moest ik nu gewoon die gaatjes proberen dicht te maken in de velg, zonder de band los te koken. En proberen een gaatje in de banden te boren is dit een optie of heeft dit geen nut zonder tapen en eerst alles terug te demonteren?
:S
Ik zie gewoon op m'n geld om nieuwe wheels te kopen.

New member

Hallo iedereen,
Ik heb me vandaag geregistreerd, en vind jullie site geweldig,er staat zoveel info over van alle soorten modelbouw echt leuk.
Ik ben Sam van uit Lommel (BE), en ben sinds kort over gestapt naar de E-Revo 1/8...
Ik had een jaartje geleden de Stempede 4x4 & Slash 4x4 gekocht en dacht wat is offroaden leuk...Toen mijn kameraad (EVO_JJA) besloot een E-revo aan te schaffen en we samen gingen rijden stelde mijn wagens niks meer voor...
In elk opzicht, dus ik wilde die ook :p.
DSC02163-1.jpg

Hier een foto van de 2 samen
DSC02229.jpg

De slash in actie;)
DSC02005.jpg

En de Stempede:D
2012-03-24131822.jpg

De E-Revo Body
2012-03-24131808.jpg

Mamba ;)
Nu in het E-Revo Topic heb ik al zitten speuren en heb al een paar ideetjes..
Maar om verder te gaan over mijn E-Revo:
2012-04-03100614.jpg

Ik rijd op Orion 2S 4000mah x2, en de Turnigy 4.500mah x2
De 1ste dag dat we gingen rijden heb ik eerst wat kleine jumps geprobeerd om goed te kunnen landen en om te kijken hoe de auto reageerde op bepaalde handelingen.
Toch ben ik erin geslaagd om verkeerd neer te komen op de 1ste dag met een paar uur oude E-Revo...
2012-04-03095758.jpg

Zijn 1ste "scar" was de achterste bodypost gebarsten, doordat ik pal op zijn spoiler landen:oops:
De volgende dag een nieuwe gaan halen...
Na een 3x maal gereden te hebben zonder brokken te maken op 3dagen tijd, hebben we natuurlijk de tijd genomen om wat pics te maken:p
IMG_6535.jpg

IMG_6708.jpg

2012-03-24180842.jpg

IMG_6843.jpg

IMG_6901.jpg

Op deze foto zie je al een beetje "Ballooning"
Maar..
IMG_6541.jpg

Als dit geen extreme Ballooning is...
Ik heb al gelezen dat je dit kan oplossen door de banden te tapen,
dus dat gaan we doen.
Nu de 5de keer dat ik ging rijden begon het echt mis te gaan.
Na een paar jumps maakte mijn E-Revo een krakend geluid, Ik rijd ook met een TA05Ver 2 CS en herkende het geluid meteen...De SPUR:(
2012-04-03093639.jpg

Op de doos aan de onderkant staat een tabel waarin duidelijk word vermeld: Als je op 2S Lipo's rijd dat je de stock SPUR moet vervangen door de mee geleverde 54TSpur,Dat is de spur vanop de foto..Aan 1 kant tandjes bijna helemaal weg :(
Dus terug naar de winkel en bij het demonteren en plaatsen van de nieuwe 54T Spur Tikte mijn Voorste Diff. Ik heb geen moment getwijfeld en ben beginnen sleutelen, helemaal open gehaald en zat een beetje vuil tussen (Helaas foto vergeten te nemen).
Bij het dicht draaien van mijn voorste Diff beetje probleem mee gehad hoe het juist in elkaar zat en was dus vergeten te kijken op het Diff staat "TOP" vermeld en moet je dus rekening mee houden :oops:
Daarna helemaal terug in elkaar gezet en klaar gemaakt om te gaan rijden.
Ik denk de 3de Jump opnieuw verkeerd geland en deze keer recht op mijn rechter draagarm vooraan(Das helemaal niet goed)
Resultaat:
2012-04-03092932.jpg

Gebroken draag armen vooraan bovenste en onderste , Turnbukle 60° geplooid,
2012-04-03093214.jpg

En de lager 5180 das de buitenste C-hub lager helemaal "JAAK"
Ondertussen ma weer nieuw draag armen gaan halen, en de lagers zijn besteld...samen met de veren waarover EVO_JJA over sprak en de Turnbukles RED...
Ik hoop dat als ik nu alles binnen heb en terug kan gaan rijden,het een tijdje zonder brokken kan want begint aardig door te tellen...
Ik weet nu wel hoe een E-Revo in elkaar zit, maar vind het op sommige onderdelen lastig sleutelen.
Ik hoop zo hard na deze Hop ups gestoken te hebben dat deze setup ons echt wel toestaat om behoorlijke jumps te maken.
Zonder een body slam zoals hier:
IMG_6723.jpg

Daar gaat mijn voorste Diff denk ik zo8-O
Al bij al vind ik het een zeer leuk tijd verdrijf en hoop hier nog meer Info en hulp te Bieden/krijgen:oops:
Tot binnenkort.
Greetz
*-*Redliner*-*

Damn, je hebt al meer schade in een paar dagen dan ik in 2,5 jaar had.
Leuk verslag, en welkom hier.
Zou die stock bandjes lekker zo laten en een setje echte bash banden kopen en die tapen. Verder had ik baat bij shock covers, mud guards, en bulkhead brace.
Ook zijn natuurlijk rpm armen aan te raden en stalen assen. ( al had ik die nooit nodig gehad )

edit: foto van alles bij elkaar
SAM_2065.jpg

Persoonlijk vind ik baloonen van banden erg cool staan. (rijdt ook leuk.) zolang ze maar geen onbalans hebben door spul wat er in is gekomen.

Rijdt zelf met een setje LRP Harakiri banden (Medium compound.) voor het bashwerk. en dat rijdt toch best fantastisch. standaard zijn die banden al verlijmd (en dan ook echt goed.) en zitten de gaatjes in de band er al in. Heb alleen een drupeltje dikke secondenlijm over de gaatjes in de velg gedaan, zodat daar niks in komt, en rijden maar. :D

Dat de gaten in de velg goed dicht gemaakt zijn is extreem belangrijk als je in mul zand rijdt. als er namelijk eenmaal zand in de insert zit, kun je de insert alleen nog maar vervangen om de onbalans weer weg te krijgen. (door de rotatie van de banden word het zand namelijk echt de insert in geslingerd. als je alleen gaten in de band hebt, werkt die kracht juist mee om evt zand weer uit de band de slingeren. )

Heb zo een setje Hong nor "The-X" bandjes gereden dat de insert er nu gewoon aan ploddens in ligt. (moet ik nog weer los koken, en inserts vervangen.) terwijl die banden 1.5x zo groot als normaal konden worden met baloonen. en 't profiel zit er ook nog steeds erg goed op. :mrgreen:

PS: wat een verschrikkelijk mooi plekje om te rijden heb je daar zeg!

Bedankt Westcoast,
Die bandjes komen wel ben nu aant kijken voor een set (fotos) volgen..
De stock banden zoals je ziet op de foto hebben echt veel last van ballooning en belemmeren zo mijn snelheid,de RPM armen kunnen pas geleverd worden in onze hometown rc winkel vanaf 24/04/2012 maja das nu niet anders.
Graag had ik wat meer uitleg over de bulkhead brace, wat da precies doet en het beste te halen ( bedoel dan de prijs ).
Ook zou ik een keer willen weten wat voor 2S Lipo met 30c/35c Burst het beste is voor deze E-Revo (Ik wil ongeveer een half uurtje kunnen rijden met 1setje),Nu rijd ik 20min.
Want zoals je op de bateryen foto kan zien de Turnigy is eigenlijk te breed en is best lastig zonder aanpassing aan het batery deurtje..
Ik wil je alvast bedanken voor je snelle reactie.

Ik heb zelf Zippy Flightmax accus (3s 5000mAh) en Turningy 3S 5000mAh accu.s de Zippy's passen duiderlijk beter in de accu bakjes. (bij de turningy's is het toch een beetje prop-werk. :lol: maar ze passen.)

Ik vond de Talons ook 'eng' om op topsnelheid te gaan. ze begonnen dan al alle kanten op te flubberen. (heb zelf de fout gemaakt om toen ik m'n E-Revo op haalde 2,5 jaar geleden, meteen het strand op te gaan. dus de banden zaten na de eerste rit al vol zand. :P )

Kan zelf de Proline Badlands, de LRP Harakiri (medium) en de Hong Nor "The-X" bandjes alleen maar aanbevelen. zijn stuk voor stuk erg goede banden om mee te rijden, en houden het ook lang vol.
Ok zijn ze iets lichter als de originele bandjes. dus springen is wat minder nerveus dan. :)

Wel wil ik je tip geven. zet mbv een Castle link de drag-brake van de regelaar uit.
Dan kun je bij het springen gewoon het gas los laten zonder dat de neus meteen zo naar beneden gaat. (nosedive)
Hierdoor word het springwerk toch een heel eind leuker. (is mijn favorite bezigheid. :lol: )

ipv de shock covers kun je ook de Shock boots van de Traxxas Jato kopen. dan krijg je blauwe rubber shock covers die alleen om de as zitten, en niet om de veer. (die in de veer willen nog wel eens vol gaan zitten omdat de shocks horizontaal liggen. :P teminste, ik had ze al eens vol zitten. ^.^ ) met die van de Jato nooit meer problemen gehad.

Voor de banden had ik deze op het oog maar heb namelijk geen idee of deze goed zijn voor extreme jumps.
TRA5173-450.jpg

TRA5173 SS Split Spoke Wheels & Maxx Tires

Back