E-REVO topic

Ja idd de originele banden, ik heb getaped maar gaatjes nee dat ga ik niet doen...
1tje zit echt goed vast, is al de 4de waterkoker dat ik erop zet en nog steeds maar half los.

Nog een vraagje, heb sinds gisteren mijn lipos binnen van hobbyking.
Het zijn 2x zippy Flightmax 5000 40c.
Die zijn me wel wat groot uitgevallen, heeft iemand die ook.
Want zou graag eens weten of het mogelijk is om die draden anders te doen want nu zitten ze echt wel crappie.
Ik hoor het wel.
Grtz

Ok, eerst de traxxas stekkers proberen er aan te solderen.
Dan neem ik paar pics om te tonen hoe of wat ik het zal moeten aanpassen.
Na 2maanden wachten wel ik nu echt wel dat ze er in passen :)
Grtz

Als je klepje niet dichtkan wegens breedte heb je echt pech, als je draden in de weg zitten kun je een stukje klep wegzagen zoals te zien 2 pagina's terug bij mijn foto

Wat ik gedaan heb, is de "ribben" van de "luchters" eruit gesneden. Daar passen de draden dan erg makkelijk doorheen. En de klepjes blijven dan gewoon intact.
Gewoon stekkers erop, zo gaat het altijd passen.

Wat ik gedaan heb, is de "ribben" van de "luchters" eruit gesneden. Daar passen de draden dan erg makkelijk doorheen. En de klepjes blijven dan gewoon intact.
Gewoon stekkers erop, zo gaat het altijd passen.

Maar dan moeten de draden wel uit een kopse kant van de lipo komen.
Anders kan dat ook niet.
Dan lopen de draden ook voor de lipo langs waardoor je weer een paar mm kwijt.
Plus dat ze direct onder een hoek komen te staan wat ik persoonlijk liever niet doe, maar goed wie ben ik?

Sorry, idd had ik niet aangedacht. Ik heb zelf alleen lipo's waarbij de draden in het midden van de kopse kant zitten en dan werkt het prima.

Werkt idd beter. De turnigy hardcase (zwart) schijnen goed te zijn voor de e-revo.

Vandaag even m'n center-assen gecontroleerd. Bleek dat de achterkant redelijk ver was ingesleten. Dit kwam wss mede doordat het hele boeltje verroest was en allemaal zand in zat. Heb nu de cupjes van de voorkant met de achterste cups verwisseld en dit moet hopelijk weer een tijdje uitkunnen houden.

Zou het helpen als ik af en toe eens wat wd-40 in de cups spuit?? Zal ook de punch wat lager zetten, zit te denken rond 30-40%, iemand enig idee of dit een beetje goede settings zijn? B.v.d!

WD40 zou ik niet doen.. is schraal. Ik zou een beetje wiellagervet of hypoid vet er in doen. Traxxas lever ook standaard dit soort vet er bij. (zit ook in aandrijfassen van gewone auto's. )

Misschien is het ook wel beter om al het vet gewoon weg te laten, en de stofhoes te verwijderen.

Vet heb ik al eens eerder gedaan, maar dat werd een zooitje. Als het zand bleef aan het vet hangen. Ik hou ze dan wel droog, wel met de stofhoes erover.

Heeft iemand toevallig nog de instructies liggen van de center driveshafts? Moet namelijk onderdeel nr. hebben voor het ingesleten onderdeel.

p.s: Heb al gezocht op google (instructies) , kom niks tegen :(.

Edit: heb de instructies gevonden! Blijkbaar zijn de cups niet los te bestellen :(. Wordt dan wachten totdat ze breken en dan maar een nieuw setje CVD's...

e-revo toro 8 esc

hallo ik heb een toro8 esc en motor geinstaleerd maar is dat normaal dat hij maar werkt op 1 batterij ?

Dus 2x 2s lipo eraan hangen of een andere motor.
Als de esc standaard geen aansluiting heeft voor 2 accu,s kun je er een seriekabel tussen hangen zodat je alsnog 2 accu's eraan kan hangen.

Banden getaped

Hoi allemaal,
Ik heb geen ballooning meer op men stock bandjes van men E-Revo..
Ik heb de bandjes eraf gehaald en 2,5x met tape er rond gegaan.
Ik ben heel tevreden van het resultaat.
De bandjes eraf halen gaat goed maar je moet geduld hebben.
Ik heb er 1 hele dag over gedaan om ze alle 4 los te krijgen, tape, vast te lijmen, en plaatsen.
Om ze los te krijgen heb ik gewoon een kommetje met kokend water en laten trekken, en dan om de 10 min nieuw kokend water erop doen.
De band komt vanzelf los, goed uitkijken want die rubber band is super heet!
En om te lijmen heb ik de BISON seconden lijm gebruikt.
Toe nu toe is er nog niks los gekomen.
Wilde jullie dit even laten weten voor de ge-intresseerde.

Greetzzz
*-*Redliner*-*

Back