Een bril zie ik niet zo zitten ik gebruik liever een beeldscherm of mijn telefoon aangezien dat het beste beeld is. Maar ik begrijp dat telefoon alleen via wifi kan, en wifi heeft weer een maximaal bereik toch? Wat is het maximale bereik van wifi als je bijvoorbeeld een betere drone neemt zoals die blade ipv die syma?
Hier doe je nogal wat aannames. Een videobril schermt omgevingslicht af en is daarom voor de meeste mensen veruit superieur aan een los scherm. Wifi heeft geen maximaal bereik, maar omdat de uitgestraalde vermogens vaak laag zijn en de band redelijk vol zit, kun je niet zo ver komen. Als de besturing ook via wifi is, dan wordt het bereik nog verder beperkt. Met losse componenten moet je trouwens nooit binnen dezelfde frequentieband zenden en ontvangen want de apparatuur stoort elkaar.
Ik snap alleen niet wat nou beter is.. PAL of NTSC?
En maakt het uit dat de camera met transmitter 32CH is en de receiver maar 8CH?
PAL is de Europese standaard en NTSC de Amerikaanse. Deze standaarden stammen uit het analoge TV tijdperk. De meeste apparatuur ondersteunt zowel PAL als NTSC, maar PAL heeft meer beeldlijnen en daardoor betere beeldkwaliteit.
Iemand schreef dat hij wel een bereik had van 200m en een ander van over 2500m (bij de receiver reviews). Dat is nogal een vreemd verschil dus wat ik daarmee moet weet ik zo 1 2 3 niet.
Bereik hangt van vele factoren af: o.a. de zender, de ontvanger, de antennes, de oriëntatie van de antennes, het weer, de frequenties, obstakels, zonne-activiteit, omgevingsruis, samenstelling v.d. grond. Het meeste van invloed zijn meestal de antennes. Zendvermogen maakt vaak veel minder uit.
Het enige wat ik nog lastig vindt is bijvoorbeeld naar jezelf toe vliegen omdat dan de controls inverted zijn. Maar met FPV zou je daar dan niet zoveel last van moeten hebben, het is dan net een computerspel, maar dan echt.
Misschien nog iets meer oefenen? Het moet een automatisme worden. De controls zijn niet echt omgedraaid. Als je je verplaatst in het toestel dan maakt het niet uit welke kant je opvliegt. FPV zou het misschien makkelijker maken, maar het is wel handig als je ook LOS kunt vliegen. Bij de landing zie je meestal de grond niet dus sommige mensen doen dat LOS.
Martin