Een Statenjacht

Klaar voor schuren, plamuren en een kleurtje.
20201219_133330.jpeg
20201219_133311.jpeg
20201219_133303.jpeg

Hans, je wil niet weten hoe vaak ik iets dacht[emoji1][emoji854]. Maar het is wel leuk hobbyen. Wij wonen in een oud dijkhuisje in de polder waar elk jaar wel iets aan verbouwd is. Ik merk dat ik groot en klein hetzelfde bouw: geen plan, alleen iets vaags tussen de oren en vervolgens gewoon beginnen en iets laten groeien. Hier dus ook geen zwarte keuken, stalen deuren en een visgraatje op de vloer[emoji854]

prachtig! , zou nog wel een potkacheltje plaatsen, houtblokjes op de vloer gaat niet goed komen , en na al dat werk dat je er al ingestoken hebt wil je ook geen scheepsbrandje straks.

Lastig, lastig. Op een gegeven moment moet er een dek op komen. Het is het meest praktisch om de buitenste ca 7 cm vast te lijmen, waarna de beplanking er op kan. Tot zover geen probleem. De middelste 25 cm moet er eigenlijk in delen af kunnen ( vanwege RC e.d.). Probleem wordt dan dat de beplanking niet doorlopend is aan te brengen. Op zoek naar de gouden tip?
20201221_174500.jpeg

Probleem is minder groot dan ik dacht. Daar waar de schroefdozen liggen komt een afneembare hut. Tussen de hut en het kasteel heb ik dus geen doorlopend plankenprobleem. Tussen de hut en de boeg komen dan twee luiken met een scheiding ter hoogte van de mast. Hier zal ik dan aan beide zijden een plank moeten onderbreken.
Nu nog een beetje pielen om dat hol in de lengte en bol in de breedte te maken met triplex.
20201221_180514.jpeg

Back