Een Statenjacht

Leuk puzzelen met parket.
20201228_134454.jpeg

Mees vind je het niet mooier om deze overgangen te verleggen?

Ik laat ze meestal door lopen en niet eindigen waar ook die korte stukjes eindigen. Ik vind dat dat een rustiger beeld geeft

Naamloos.png

Ja. Maar dat lukt niet. Er zitten drie luiken in het dek en dan moet ik helaas soms iets minder mooi onderbreken. Daar waar je het aangeeft valt het straks voor het oog nog wel mee denk ik (hoop).[emoji6]

Zo aan het einde van het jaar alle losse onderdelen aan de boot gehangen. En..........de hele dag aan het opruimen geweest. Ik kreeg iets teveel commentaar[emoji23][emoji1][emoji854][emoji6] M'n hok is weer een beetje toegankelijk. De zaag en freestafel in het bouwhok was achteraf niet echt een succes, dus maar in een andere ruimte gezet.
20201230_162054.jpeg
20201230_162031.jpeg
20201230_161930.jpeg
20201230_161713.jpeg
20201230_161650.jpeg
20201230_161848.jpeg

Dat ziet er weer gelikt uit Mees:).

Wat ik me al een tijdje afvraag is, of de onderkant (onderwaterschip) nog een beplanking krijgt? Want als dat zo is, had je dat dan niet beter in een eerder stadium gedaan?

Dag Piet, op de epoxy komt geen beplanking. Maar het is wel de bedoeling dat je dat later wel denkt[emoji6]
OK, bedankt voor de uitleg, ik zal proberen om te denken dat er planken opzitten:D, maar ik begrijp het wel omdat het scheepje straks ook echt moet kunnen varen.

Ik zou er planken opgezet hebben, lekker gesopt met G4, en afgewerkt met een glasmatje met epoxyhars. Die glasmat wordt na impregnatie volledig kleurloos, en zo kan je hout met waterbestendigheid combineren, maar we zien je oplossing nieuwsgierig tegemoet :)

Ik zou er planken opgezet hebben, lekker gesopt met G4, en afgewerkt met een glasmatje met epoxyhars. Die glasmat wordt na impregnatie volledig kleurloos, en zo kan je hout met waterbestendigheid combineren, maar we zien je oplossing nieuwsgierig tegemoet :)
Kan ook, maar dan krijg je een volledig vlak oppervlak. 'Hout zien' speelt een mindere rol omdat vrijwel alles van een kleurtje voorzien zal worden. [emoji6]

Back