EMCR Rozenburg, verzameltopic.

We hebben een heerlijke avondje gehad, weinig wind en lekker temperatuurtje:p

Hier de foto's;

emcr5juni2012_1_.jpg

emcr5juni2012_2_.jpg

emcr5juni2012_3_.jpg

emcr5juni2012_4_.jpg

emcr5juni2012_5_.jpg

emcr5juni2012_6_.jpg

emcr5juni2012_7_.jpg

emcr5juni2012_8_.jpg

emcr5juni2012_9_.jpg

emcr5juni2012_10_.jpg

Meer van zulke avonden graag.. maar dan zonder aanhang...

Kwam er net trouwens achter dat het streepje voor de 4S was verdwenen en ik gebruik maakte van het streepje voor de 3S met de 4S accu in de funjet:(. Ik kreeg de snelheid bij het landen er hierdoor niet makkelijk uit. Volgens mij doe ik dat al een paar weken fout.... Er staat nu een nieuw streepje (en nu met tekst erbij).:)

Hahahahaha. Ja, ik wilde wel nog zeggen: vandaag zit ik in Dongen, maar morgen ben ik weer op de EMCR:)

Jammer dat ik er dan niet ben, hopelijk gaat alles goed en kan ik hem wel vaker zien !

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuw speeltje

Zooo... nieuwe speeltje is eindelijk af... de Pitts12 15e is nu echt RTF:cool:

IMG_20120610_161449.jpg

Span is 1015mm
Vlieggewicht is 1525 gram

Servo's (4x) Hitec Micro Servo HS-81

Setup is een
Turnigy Aerodrive SK3 - 3542-800kv Brushless Outrunner Motor
Specs.
Turns: 14T
Voltage: 4~5S Lipoly (ga hem op 4s stoken)
RPM/V: 800kv
Internal resistance: 0.037 Ohm
Max Loading: 42A
Max Power: 625W
Weight: 142g

ESC
TURNIGY Plush 60amp Speed Controller

Heb er een 12x6 prop op geplakt en die is goed voor:
500watt / 30A / 2,2kg trust

:help:
Zit alleen nog met een onzekerheid...
Is een 4s 2200 mah lipo voldoende.
In theorie zou ik daar ongeveer 4 minuten vol gas mee kunnen vliegen, tis niet de bedoeling, maar je weet nooit he:rolleyes:.
Hou ik nog 200 mah over eventueel voor landing servo' en je trekt ze natuurlijk nooit helemaal leeg:rolleyes:

Of kan ik er beter twee van deze lipo's parallel aan elkaar leggen? komt er ongeveer 245gram aan vlieggewicht bij, en hij wordt ietsje meer neuslastig.

Laatst bewerkt:
Mooie kist! :yes:

:help:
Zit alleen nog met een onzekerheid...
Is een 4s 2200 mah lipo voldoende.
In theorie zou ik daar ongeveer 4 minuten vol gas mee kunnen vliegen, tis niet de bedoeling, maar je weet nooit he:rolleyes:.
Hou ik nog 200 mah over eventueel voor landing servo' en je trekt ze natuurlijk nooit helemaal leeg:rolleyes:

Of kan ik er beter twee van deze lipo's parallel aan elkaar leggen? komt er ongeveer 245gram aan vlieggewicht bij, en hij wordt ietsje meer neuslastig.

Je moet niet denken als een brandstofvlieger. Die timers zijn zooo 20ste eeuw :mrgreen:
Volgens mij los je het op als je een mooi stukje telemetrie erop zet. En aangezien je toch bij HK besteld:
HobbyKing R/C Hobby Store : Quanum 2.4Ghz Telemetry System (Volt/Amp/Temp/mAh) V2
en deze erbij
HobbyKing R/C Hobby Store : Quanum 2.4Ghz Telemetry System Temp/Amp add-on

Of een andere oplossing, waarbij je je verbruikte mAh kan zien op een schermpje. Doe zelf niet anders en dat geeft veel rust :cool:

Was een super goede dag kwa weer en heel rustig kwa animo.
Maar des al niet te min heb ik heerlijk de turbo raven ingevlogen.
In een woord geweldig , en een mooi geluidje maakt hij:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Ziet er goed uit, en nu nog de lucht er mee in :thumbsup:

Mooie kist! :yes:

Je moet niet denken als een brandstofvlieger. Die timers zijn zooo 20ste eeuw :mrgreen:
Volgens mij los je het op als je een mooi stukje telemetrie erop zet. En aangezien je toch bij HK besteld:

Dank U, Dank U:D

Heb gelijk de telemetry set besteld (alleen zonder temperatuur sensor, kwam beter uit met gewicht:rolleyes:, gaan wel met een andere bestelling mee;))

Eens kijken hoe de 21ste eeuw gaat bevallen:mrgreen:

Was een super goede dag kwa weer en heel rustig kwa animo.
Maar des al niet te min heb ik heerlijk de turbo raven ingevlogen.
In een woord geweldig , en een mooi geluidje maakt hij:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Een foto, zegt meer dan 1000 worden:Fade-color
Iig goed om te horen dat hij goed bevalt

Dank U, Dank U:D

Heb gelijk de telemetry set besteld (alleen zonder temperatuur sensor, kwam beter uit met gewicht:rolleyes:, gaan wel met een andere bestelling mee;))

Die AMP/temp add on heb je wel nodig als je het totale verbruik wil meten. Nu meet je alleen je batterijspanning. Is voor ease of mind ook prima, maar echt relaxed wordt het met die add-on.

Trouwens even tip. Zorg dat je de zender (apparaatje dat in vliegtuig gaat) dat je die extra krimpkous geeft, zodat pinnen niet meer bloot zijn. Geloof me dat wil je (heb er zo twee opgeblazen) :oops:

succes.

Die AMP/temp add on heb je wel nodig als je het totale verbruik wil meten. Nu meet je alleen je batterijspanning. Is voor ease of mind ook prima, maar echt relaxed wordt het met die add-on.

Trouwens even tip. Zorg dat je de zender (apparaatje dat in vliegtuig gaat) dat je die extra krimpkous geeft, zodat pinnen niet meer bloot zijn. Geloof me dat wil je (heb er zo twee opgeblazen) :oops:

succes.

Maar die add on is toch alleen maar om de themperatuur af te lezen en te zien hoeveel ampère er afgenomen wordt:confused:

Stoere bak inderdaad! Jammer dat ik het gemist heb, maar ik zat in België vandaag. Snel pitten nu, ik kom net terug....

Back