EMCR Rozenburg, verzameltopic.

Maar die add on is toch alleen maar om de themperatuur af te lezen en te zien hoeveel ampère er afgenomen wordt:confused:

Klopt en die amperage is belangrijkste optie. Ik kan precies die hoeveel mAh ik verbruik en heb verbruikt (actueel en totaal verbruik). Ik ga landen als ik op 80% zit. Soms na 5 mins, soms na 20 afhankelijk van vliegstijl ;)

Klopt en die amperage is belangrijkste optie. Ik kan precies die hoeveel mAh ik verbruik en heb verbruikt (actueel en totaal verbruik). Ik ga landen als ik op 80% zit. Soms na 5 mins, soms na 20 afhankelijk van vliegstijl ;)

Okee:), heb er toch nog 2 van nabesteld... maakt van de gadget toch weer net meer een gadget:rolleyes:

En aan de andere kant is de temperatuur van een regelaar misschien ook niet geheel onbelangrijk.

Straks aan Nik maar weer voorzichtig vertellen dat ik weer meer geld heb uitgegeven:rolling::p (als ze het al niet gelezen heeft:Fade-color)

Pfoe, ik zit inmiddels ook weer op kantoor na een vermoeiend -maar wel erg leuk- vliegweekend in Dongen en Vorselaar (Belgie).
Deze week gaat 's avonds niets worden qua vliegen, want ik maak bewust 4 lange dagen, zodat ik vrijdag vrij ben, dan gaan we weer met een clubje richting Hieslum voor 3 dagen......

Het leven van een modelvlieger kan best zwaar zijn, hahahahaha:D

@Maikel.

Proficiat met de maiden van je Turbo Raven, machtig mooie kist en een schitterend vliegbeeld met bijbehorend geluidje :wink:
Heb er Edwin Bongers (RSV Mille op het forum) mee zien vliegen op de open dag van Friendship in Dalfsen en dat deed die schitterend, superstrak en heel mooi gevlogen.
Jammer dat ik de jouwe gisteren heb gemist, moest werken maar probeer deze week dinsdag of woensdagavond nog wat kero op te vliegen.

Groet Ger.

maiden Ger
dat doe je toch maar 1 x?
gr.Pieter

:oops:

Krijgt m'n vrouw toch nog gelijk "gaat wel wat veel langs je heen he de laatste tijd" :wink:
Maar wordt er dit jaar hoop ik al 50, dan mag je wel een steekje laten vallen toch?

Zie je in Nijverdal Pieter.

Groet Ger.

Hij was ongespoten ingevlogen op appingendam door koen met zijn zender.
Ik heb hem gespoten en ingeprogameerd in mijn zender en nu voor het eerst zelf gevlogen.
Hij had al twee vluchtjes gemaakt.

Een remaiden

FlyerEMCRopendag.jpg

Ik zal straks nog een topic openen voor de aanmeldingen en aanvullende info:)

vraagje over een regelaar... wie o wie

Ik wilde vandaag ampèrage meten op mijn nieuwe setup voor de saphira alleen verliep dat niet echt soepeltjes... of eigenlijk helemaal niet

Op het moment dat ik de regelaar spanning geef, krijgt mijn ontvanger netjes spanning via een sbec op de esc. Alleen hoor ik niet de vertrouwde piepjes uit de motor...
Throttle staat naar beneden (heb hem ook met stick naar boven getest)

Wat er wel gebeurd is dat op het moment dat alles aangesloten is en ik volgas geef (ook als tijdens het aansluiten de stick vol gas staat) gaat de motor piepen(1tot 2 maal per seconde).

Het gaat om deze motor
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Aerodrive SK3 - 5045-500kv Brushless Outrunner Motor

En deze regelaar
HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY TRUST 70A SBEC Brushless Speed Controller

Ik heb ook een programeer kaart, maar die reageerd ook niet op de regelaar.

Wat doe ik verkeerd? (heb het idee dat ik het in de signaal kabel moet zoeken)

reverse je gas eens en zet je trim helemaal dicht

Had ik ook al geprobeerd...

Maar heb het euvel gevonden:D
Kanaal 3 van de ontvanger was dus ook naar de kl*te.
Had even een andere ontvanger er in geprikt (bedacht ik me pas na de post geplaatst te hebben:oops:)

En alles werkt naar weer behoren:cool:

Ben nu wel blij dat ik hem heel naar beneden heb gekregen (op de harde landing na:Fade-color), voor zelfde geld was heel de ontvanger door gefikt...

Was dus een verbrande motor (1100Watt max)
Verbrande regelaar (80 amp)
en een ontvanger
Ik draaide het geheel maar op 850 watt en 40 amp max
Leuk hoor dat goedkope ebay spul... bijna me kist weg:oops:

Maar iig nu even lekker de nieuwe setup testen... kan ie donderdag weer mee:cool:

Jammer !

Had ik ook al geprobeerd...

Maar heb het euvel gevonden:D
Kanaal 3 van de ontvanger was dus ook naar de kl*te.
Had even een andere ontvanger er in geprikt (bedacht ik me pas na de post geplaatst te hebben:oops:)

En alles werkt naar weer behoren:cool:

Ben nu wel blij dat ik hem heel naar beneden heb gekregen (op de harde landing na:Fade-color), voor zelfde geld was heel de ontvanger door gefikt...

Was dus een verbrande motor (1100Watt max)
Verbrande regelaar (80 amp)
en een ontvanger
Ik draaide het geheel maar op 850 watt en 40 amp max
Leuk hoor dat goedkope ebay spul... bijna me kist weg:oops:

Maar iig nu even lekker de nieuwe setup testen... kan ie donderdag weer mee:cool:

Jeetje Dominique...dit vind ik wel heel sneu voor je, goedkoop spul ik weet het.
Ik heb nog een splinternieuwe Spin 70 Opto[voor 4 t/m 6 S] liggen van € 109,- [Jeti] zou je voor de helft mogen kopen, die zijn wel goed!

Kris

Jeetje Dominique...dit vind ik wel heel sneu voor je, goedkoop spul ik weet het.
Ik heb nog een splinternieuwe Spin 70 Opto[voor 4 t/m 6 S] liggen van € 109,- [Jeti] zou je voor de helft mogen kopen, die zijn wel goed!

Kris

Ja Kris, weer een wijze les geleerd zou ik zo maar zeggen:rolleyes:
Maar aan de andere kant is het algemeen bekend dat goedkoop duurkoop is:oops:

Ik wil je wel bedanken voor je aanbod, maar ben inmiddels al voorzien van een nieuwe regelaar, namelijk een TURNIGY TRUST 70A SBEC
Misschien ook wel van dat chinese spul:rolleyes:... maar stukken beter en betrouwbaarder dan wat ik had, Aolean ofzoiets. (combo met een 80A regelaar was 45 dollar inc. verz. op ebay)

Back