BOKA ALPINE. Na de YT146, de Amsterdam van Wijsmuller, SMIT Nederland, en de TIM van Aeronaut, is het nu de Fairmount Alpine geworden om de uitdaging aan te gaan. Er zijn een aantal zuster schepen de Boka Summit, Scherpa, Expedition. Alle nog varend voor Boskalis.
Ik zou eigenlijk de STEENBANK vanaf tekening gaan bouwen, maar die gaat even de ijskast in. Door een kennis die de Fairmount al in bezit had als bouwdoos, enige hulp aangeboden, met de Boskalis uitvoering. Daar inmiddels zo enthousiast over geworden, dit model 2e hands op marktplaats gekocht, waarbij alleen de spanten in elkaar gelijmd waren. Na alle info en forums te verzamelen, de eerste stappen gemaakt. Op foto's de verlichting samengesteld, en op 12V loodaccu ga ik series van 4 LED's met 47R ervoor maken. (zie foto) Getest met warm wit, en defuus warm wit. Verder een wensenlijst gemaakt over de materialen, en inmiddels alles in huis:
CTi THOR24HF-2 24V dubbele vaarregelaar
ZonV. 03 Bühler 6-18 VDC Motor (mijn laatste 2 stuks)
RAB-301-24 Schroefas as 4mm buis 6mm L=236mm M4 2 stuks
RAB-149-09 149-09 50-R-M4 messing scheepsschroef afgetopt
RAB-149-10 149-10 50-L-M4 messing scheepsschroef afgetopt
RAB-108-05 25×28 boegschroef Rabousch
RAB-108-03 19x22 hekschroef Rabousch
Cti CTI THOR 14 LF Vaar-Rijregelaar (2 x) voor de boeg/hekschroef
CTI THOR 4 Vaar-Rijregelaar 4A vooruit/stop/achteruit voor de boeg/hekschroef (twijfel nog welke geschikt zijn)
Zender Carson Modellsport Reflex Stick Multi Pro LCD RC handzender 2,4 GHz
ik heb totaal geen kennis van deze zender, zit nog nieuw in de doos, wel 1 duidelijke uitleg op youtube gevonden, maar dan houd het ook op.
Valt mij op,dat er weing info te vinden is van deze Carson zender,
Carson CS3 3 kg Servo voor roer.
Ik zou eigenlijk de STEENBANK vanaf tekening gaan bouwen, maar die gaat even de ijskast in. Door een kennis die de Fairmount al in bezit had als bouwdoos, enige hulp aangeboden, met de Boskalis uitvoering. Daar inmiddels zo enthousiast over geworden, dit model 2e hands op marktplaats gekocht, waarbij alleen de spanten in elkaar gelijmd waren. Na alle info en forums te verzamelen, de eerste stappen gemaakt. Op foto's de verlichting samengesteld, en op 12V loodaccu ga ik series van 4 LED's met 47R ervoor maken. (zie foto) Getest met warm wit, en defuus warm wit. Verder een wensenlijst gemaakt over de materialen, en inmiddels alles in huis:
CTi THOR24HF-2 24V dubbele vaarregelaar
ZonV. 03 Bühler 6-18 VDC Motor (mijn laatste 2 stuks)
RAB-301-24 Schroefas as 4mm buis 6mm L=236mm M4 2 stuks
RAB-149-09 149-09 50-R-M4 messing scheepsschroef afgetopt
RAB-149-10 149-10 50-L-M4 messing scheepsschroef afgetopt
RAB-108-05 25×28 boegschroef Rabousch
RAB-108-03 19x22 hekschroef Rabousch
Cti CTI THOR 14 LF Vaar-Rijregelaar (2 x) voor de boeg/hekschroef
CTI THOR 4 Vaar-Rijregelaar 4A vooruit/stop/achteruit voor de boeg/hekschroef (twijfel nog welke geschikt zijn)
Zender Carson Modellsport Reflex Stick Multi Pro LCD RC handzender 2,4 GHz
ik heb totaal geen kennis van deze zender, zit nog nieuw in de doos, wel 1 duidelijke uitleg op youtube gevonden, maar dan houd het ook op.
Valt mij op,dat er weing info te vinden is van deze Carson zender,
Bijlagen
Laatst bewerkt: