Neem aan dat het een combinatie is Fokko. In wezen heeft een Monoperm niet zo gek veel vermogen en wordt er een vertraging gebruikt om een flinke schroef te trekken op een voor de motor gunstig toerental. Als er voor in die vertraging wat mis gaat en verderop nog een paar keer, dan blijft er op de schroef weinig power over. Al schrijvende schiet me nog iets te binnen en ik hoop niet dat dat het geval is. Stel dat je toch probeert om met een hoger voltage en daardoor de motor te heet wordt dan is dat fataal voor de magneten in de motor. Resultaat motor draait, maar heeft geen kracht meer. Dit is een beetje een doemscenario en niet bedoeld om Bart te ontmoedigen. Vandaar dat Bas en ik hem proberen te bemoedigen om een vinger op de zere plek(ken) te leggen. Toen er nog een Monoperm in mijn Bugsier lag en ik een beetje power nodig had om mijn 60+ kg bak te trekken zette ik wel eens de 6 Volt accu's in serie. De Monoperm heeft het allemaal overleefd, maar is toch vervangen door een Bühler, die al jaren op 12 Volt draait. Bart, Kijk maar of dit geschrijf iets aan je kennis en motivatie toevoegt. Gr. Klaas.