Eigenwijs is ook wijs..
Vooral blijven doen, komen mooie dingen uit..
Dank je Geo!
.
Update Storch E (en B):
De oude TL-balk er weer bij gepakt en de slots van 1mm balsa er met tape omheen gespannen.
Ik schrijf nu slots i.p.v. slats,... na het zien van een docu over de Storch leerde ik namelijk dat dit slots zijn.
Slats zitten op bijvoorbeeld de Bf-109 en bewegen van uit naar geheel in naar gelang de luchtweerstand.
Slots zijn eigenlijk slats maar zitten vast gemonteerd in de uiterste stand en kunnen dus niet bewegen.
De balsa slots maak ik eerst nat onder de douche met lauwwarm water en span ze dan op:
De bovenzijde van de vleugels bekleedt met tissue:
Ook onder het hoogteroer zitten slots bij de Storch, deze had ik nog niet gemaakt voor Storch B.
Vier 1,5 mm balsa slots gesneden en geschuurd, twee voor Storch B en twee voor Storch E.
Steuntjes eronder gemaakt en klaar om onder het hoogteroer gelijmd te worden:
De hoogteroer slots op beider Storch:
Van 1.5mm balsa de steuntjes gemaakt voor de vleugel slots en deze vastgelijmd:
Daarop de vleugel slots gelijmd en met spelden gefixeerd tijdens het drogen:
De ailerons en flaps heb ik anders gebouwd dan voor Storch B:
De flaps en ailerons van Storch B wogen 5.9 gram, deze van Storch E wegen 8.5 gram.
Ik heb ze wat sterker gemaakt, de exemplaren van Storch B hebben de neiging krom te trekken onder spanning van de tissue i.c.m. spanlak...
De 2.6 gram extra gewicht kan de Storch E prima hebben:
De ailerons en flaps bekleden met tissue:
Als laatste de aileron en flap scharnieren (robart pen scharnieren) ingelijmd, klaar om aan de vleugel bevestigd te worden:
Groeten, Ramses
.