Thx voor de complimenten.
Ondertussen nog een paar "nieuwtjes".
Ten eerste inmiddels weer 1 heli minder in mijn handtekening. De Goblin 570 is weer verkocht omdat ik er te weinig mee vloog. Enigszins met pijn in m'n hart maar ik vond het de minst fijne van het stel en 5 heli's vliegen gaat nu eenmaal niet- of ten koste van de leercurve. De 500 staat ook veelal stil maar die levert in verhouding te weinig op dus die mag nog even blijven.
Verder heb ik een HP Mixed Reality headset gekocht om te proberen icm neXt. Omdat dat voor jullie misschien wel interessant is zal ik m'n ervaringen hiermee ook even delen.
Virtual Reality biedt ten opzichte van traditioneel simmen echt een veel realistischere ervaring en is op zich ook echt een meerwaarde.
Ware het niet dat je er behoorlijk pittige hardware voor nodig hebt. Zeker als je supersampling wil gebruiken wat voor de mate van detail wel een must is.
Ondanks de meerwaarde van deze manier van simmen heb ik de Headset toch alweer verkocht.
De resolutie van de huidige headsets is simpelweg nog te laag voor deze toepassing. Hierdoor is het detail te laag bij verder weg en hoog vliegen. Dan neemt dit teveel af.
Het is dus even wachten op headsets met hogere resoluties zoals bijvoorbeeld de Pimax 8K maar daar hangt ook weer een ander kostenplaatje aan.
Ik ga zeker nog een keer een Headset aanschaffen maar dan wel pas als er hoge resolutie versies tegen een acceptabele prijs uit komen.