Floriske.nl's heli avontuur

Ik dacht ook dat een 700size te duur was maar een paar jaar later heb je er ineens toch een paar. Een align is zwaarder maar prima om mee te beginnen, ik heb een voorkeur voor mikado logo, maar zoveel mensen zoveel wensen.
 
De 550L dominator vond ik persoonlijk wat log vliegen. Dat maakt hem wel wat stabieler en beter te vliegen bij wat meer wind maar qua wendbaarheid winnen de Logo en Goblin ruim.

Voor sport/big air is de Align 550 een prima heli hoor maar hij laat zich gewoon wat minder goed rond smijten ;)
 
De 550L dominator vond ik persoonlijk wat log vliegen. Dat maakt hem wel wat stabieler en beter te vliegen bij wat meer wind maar qua wendbaarheid winnen de Logo en Goblin ruim.

Voor sport/big air is de Align 550 een prima heli hoor maar hij laat zich gewoon wat minder goed rond smijten ;)

Ik denk dat ik voor mijn eerste grote, duurdere heli het niet heel erg vind om er minder goed mee rond te kunnen smijten ;)
Maar kan me voorstellen dat alles snel went en dat je al snel meer wilt...

Vooralsnog staat het financiële plaatje voorop en een Logo of Goblin van minimaal 550 formaat is hartstikke gaaf, maar niet leuk haalbaar.
Heb voor mezelf een budget van zo'n €650 voor de heli en 2 a 3 accu's. Dan worden het toch snel 2e hands Aligns of andere kleinere modellen vermoed ik.
 
20200527_135339.jpg


Mijn BT-700 heeft er een paar bladen bij gekregen.

Eens kijken of drie blads de moeite waard is.

Ik had al eens zitten dubben om deze om te bouwen maar een drieblad setup is niet goedkoop.

Echter was nu de Havok drieblad kit 20% afgeprijsd warmee de gehele kit maar een paar tientjes duurder was dan een losse drieblad setup.

Dus de gok maar gewaagd, een kit besteld en alleen de kop en tail unit gebruikt voor m'n Black Thunder. De rest is dan bijna een complete heli aan spares voor 'slechts een paar tientjes' :rolleyes::D

Ik heb al 2 stuks 700, deze en mijn kraken, dus voor nu ga ik geen derde bouwen. Vandaar de keuze om het zo te doen, maar wie weet ...
 
Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met deze 3 blad. Het ziet er zo fraai uit. Ik heb zelf een poos met een 3 blad gevlogen maar dat was zonder een FBL systeem, die waren toen nog niet uitgevonden. Was een Schluter Champion.
Het vloog prima maar anders, Houd ons op de hoogte ! En succes.
 
Nou, mijn drieblad avontuur was tot nu toe niet echt een succes: 2 vluchten, 2 ruwe landingen door uitval van de regelaar door over current.

Gelukkig zonder al teveel schade (setje skids, tail fin en 1 servo arm).

Mijn setup blijkt gewoon niet geschikt voor het extra vermogen dat drieblad vraagt en ik heb vooralsnog ook niet de intentie om aardig wat geld in upgrades te gaan steken. Zeker niet omdat het om mijn backup heli gaat.

Vooralsnog ga ik denk ik weer terug naar 2 blad en het kan dus goed zijn dat er binnenkort een Havok drieblad kit te koop komt in Drake Scheme welke op de kop en staart met 2 vluchtjes na ongebouwd en hagelnieuw is.

Jammer maar helaas ...
 
Na het monteren van een 200A regelaar, meer geschikte pinion en de ontdekking dat er 1 bladhouder arm krom was vandaag dan toch eindelijk een tweetal geslaagde vluchten met de drieblad Drake gevlogen.

Nu alleen nog een keer een ander lipo pakket want dit pakket heeft na ruim 150 vluchten toch z'n beste tijd gehad en ook de C- rate (4500mAh/30-60C) mag voor drieblad wel wat hoger.
 
Waar dit avontuur in 2014 begon is het afgelopen week gestopt met de verkoop van mijn laatste heli.

De interesse en het plezier waren beiden al even niet meer aanwezig dus heb ik besloten de boel te verkopen.

Bedankt voor alle hulp, tips en adviezen en wie weet gaat het in de toekomst nog eens kriebelen om weer te gaan vliegen.
 
Tsja... Aan alles komt een eind, kerel,
Ik heb van zomer '83 tot voorjaar '22 (dus 39 jaar, oef) ontzettend veel heli gevlogen. Toen stopte het opeens.
Ik geef nog wel indoor les, dus het staat niet 100% stil, maar toch...

De heli's zijn er hier nog, en een herbegin is nooit 100% uitgesloten, maar de modelbouw is een veel bredere hobby dan alleen heli's.
 
Back
Top