Fokker D21 project in Malta

Wat een dag

Hoi schaalliefhebbers,

eerste dag van mijn vakantie (na jaren, normaal werk ik over de kerst) begon goed, daarna zweten.....en doorploegen....maar kwam toch weer goed. Eerst linker achterstuk in de oratex gezet. Daarna de pink tapes aangebracht omdat alle beplating bij het origineel erboven komt. Daarna...verder gegaan met het achterste gedeelte van de vleugel fairing :D ....daaar klopt iets niet :oops: ...foto's bekeken en 5-view bekeken :confused: :agrue: ...inderdaad dat kan niet :onweer: ....slopen :snipersmile: ...en opnieuw opbouwen :cool: .....check....beter.... :banana:

full
full
full

en een foto om de moed erin te houden :rolleyes: :
full

Groetjes, Edwin

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi edwin,

je gaat stug verder zie ik.
maar ik zie even geen afbeeldingen in je berichten ?!
Ik schaam me maar ben nog geen steek verder, domweg geen tijd!

groeten john

Laatste werk voor de kerstvakantie

Dank je Jan, op dit voormaat is het makkelijker om fairings te maken. Met jouw fairings op de Mustang zal het ook wel goed komen. Waar blijven de foto's?.....

Wel dit is het laatste wat ik heb kunnen doen voor de vakantie in Nederland. De vervolg moet wachtend tot Jan 2009.

full
full

Begonnen met het aanbrengen van de beplating volgens het drie zijden aanzicht en de foto's. In het begin van het nieuwe jaar kan ik aan de neus beginnen. De vleugels worden bekleed met een glasmatje. Zoals op de foto's tezien is moet ernog hoop in de cockpit gebeuren.

Langzamerhand moet ik over de motor gaan nadenken. Origineel dacht aan een Zenoah 62cc, maar denk nu aan een Zenoah 80cc boxer of een DA of DL 100cc boxer. Iemand ervaring met de DL motor?

Fijne kerst toegewenst aan iedereen.

Groetjes, Edwin

Hoi Ton,

dank je. Ik gebruik liever geen lithoplaat die de ontvanger antenna kan afschermen (2.4 GHz ontvanger), daarom 0.4mm triplex. Geeft de zelfde resultaat.

Groetjes, Edwin

Ik wens iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar 2009.

Terug van de vakantie in Nederland. De bouw van de D.21 weer opgepakt. De spanten en de indekking van de neus aangebracht. Ondertussen ook een Zenoah 80cc boxer gekocht. Het Motorschot moet iets naar achteren worden geplaatst omdat in eerste instantie ik een Zenoah 62cc zou gaan gebruiken. De 80cc is iets langer.

full

full

full

full

full

full

Groetjes, Edwin

edwin,
jij ook de beste wensen voor 2009. (maidenflight?)
ik heb de laatse weken niet veel gedaan.........ja, geschaatst! ijsbaan is om de hoek.
morgen met de collega's een dag lesvliegen op zestienhoven.nou dat gaat wel lukken met dit schitterende winterweer.
dus de D21 moet maar even wachten, volgende week gaat het toch weer dooien.

groeten en succes

john

Goedenavond,

ondertussen een heel opgeschoten met de 'beplating'. Hopelijk bij de eind van deze week zijn de romp en fairings klaar. Ook mijn gedachten laten gaan voor de opbouw van de cockpitkap.
In principe wil ik de constructie van het origineel zo nauwkeurig mogelijk volgen, zodat de linkerkant schaal open kan. Later hier meer over.

full

full

full

Groetjes, Edwin

Hoi Allemaal,

De EHBO container aangebracht. Daarna de constructie afgemaakt achter de cockpit en geverft. Even snel een paar latjes aan elkaar gelijmt om een idee te krijgen van het 'windshield'. Gaat langzaam op een D.21 te lijken. Zo de volgende stap is het maken van de cockpit kap en het aanbrengen van meer details in de cockpit.

full

full

full

full

Groetjes, Edwin

Ziet er allemaal prachtig uit Edwin! :yes:
Dat dunne triplex op de romp ziet er ook overtuigend uit, goed idee!

Dit is altijd de mooiste fase van het bouwen vindt ik, lekker met details prutsen
Je ziet dan snel resultaat

Ga vooral zo door en laat ons genieten!

Groeten, Ralf

Dank je Ralf.

Zeker de mooiste fase van het bouwen. Met details kan je lekker op uitleven, alleen altijd moeilijk om de balans te vinden waar te stoppen om het zo 'schaal' mogelijk te maken.

Zelf ben ik nog steeds opzoek naar de juiste materiaal te gebruiken, het verfwerk en om het zo licht mogelijk te houden voor alle schaal details. Maar ja .... elk project leer je weer wat nieuws.... en natuurlijk is de vele projecten op het forum heel leerzaam. Het probleem wat ik vind, is dat het onmogelijk is om op de meeste projecten op het schaal forum te reageren, naast de familie-werk-bouwen-vliegen. Dus volg ik het meeste op het forum vaak zonder reactie.

Vandaag of morgen het vervolg met de D.21 (ondertussen de motorkap, cockpitkap enzo ontvangen van Richard Rawle voor mijn Pica Spitfire project...wouw....later dit jaar meer daarover).

Groetjes, Edwin

Cockpit details

Goedenavond,

eindelijk deze vanavond weer wat gedaan aan de D.21. De zuurstof cilinder gemaakt en aangebracht. Ook de labels gemaakt voor de verschillende onderdelen die nog moeten worden aangebracht en voor het instrumenten paneel.

full

full

full

Greotjes, Edwin

wauw, die gasfles maakt het weer wat echter! je cockpit ziet er uberhaupt al goed uit op deze foto's!

overigens, het probleem van wel alle draadjes lezen maar niet overal reageren zullen de meeste mensen hier wel hebben denk ik. Weinig vrije tijd, en als je het hebt wil je bouwen.
maargoed, toch leuk om af en toe wat te posten en elkaar wat aan te moedigen hier en daar.

Hoi Edwin, werkelijk prachtig project daar, complimenten!

Effe vraagje, wat voor programma gebruik jij voor het maken van je decals, iets van illustrator/coreldraw?

Groetjes,
Gerald

(John nog groeten gedaan?)

Back