FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wegens de grote belangstelling van dit draadje..... :D :D :D :D
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44045


hierbij een vervolg..... :!: :!: :!:
Er zijn ondertussen veel “VREEMDE” vliegende kisten gemaakt...... 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

HIERBIJ DE UITDAGING !!!!


FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten



wat doe je ???????

1. Plaats een foto van een "vreemde" kist in dit draadje en een korte beschrijving, wetenswaardigheid, tip of anekdote

opmerking: het spreekt vanzelf dat de plaatser van het plaatje weet welk toestel het is....;);)




2. de kollega's doen het volgende:
- vermelden de naam (en eventueel de bijnaam van het toestel) en geven enkele bijzonderheden of anekdotes over deze kist
- plaatsen dan een foto van een andere “vreemde” kist in het draadje



uitbreiding van de basisregels:

* Sub A1
regel: rekening houdende met bovenstaande regels is hier dus niet zo, dat wij elkaar even helpen met het plaatsen van een opgave, snel het antwoord verklappen en dan als een stofwolk weer weg zijn......
U bent dus nu verplicht een nieuwe opgave te plaatsen.(behoudens dat op dit ogenblik een brand, aardbeving, overstroming zou uitbreken...)
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

reden sub 1: dixit Corrien:
Mijnheer Roel (nvdr: roel is moderator van het modelbouwforum)
, het antwoord is correct
applause.gif
. U bent dus nu verplicht een nieuwe opgave te plaatsen. (zie verder het draadje op blz 83)
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:



*Sub A2

regel: de collega's mogen een bestaande foto bewerken om de naam en dergelijke herkenningstekenen weg te laten.

mare......
Wij houden niet van grafitti spuiters..... de "schilderwerken" met borstel en spuitbus dienen te gebeuren op een professionele wijze.....
dus: binnen de lijntjes en met +- dezelfde kleur als de achtergrond ...
als voorbeeld kan ik het plaatje van" hotliner" aanbevelen.................
op blz 175... dit is mooi geretoucheerd.....

reden Sub A2
edit: als je een eigen toestel hersteld,....den gebruik je toch ook dezelfde kleuren heeee
wij zijn toch een professioneel forum....



* Sub A3
regel: bij elk nieuw plaatje dient met een kleine vermelding, wetenswaardigheid, verwijzing, beschrijving, anekdote of tip......

reden: dit is een leerrijk draadje...
zomaar een plaatje op het forum smijten zonder boe of ba is uit den boze...
Zoals wimg al zei: zoeken is niet het doel van dit draadje....























hierbij een voorbeeld:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:



foto:

zwaardvis1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Douglas X-3

First Flight: October 20, 1952
Mission: Test turbojet engines, high aspect/short span wings, and effects of thermal heating. Provide research on sustained supersonic speed flight.
Major Accomplishments: Very few, plane never achieved operational design and was a performance failure.
Power Source: Two (2) Westinghouse J34-WE-17 turbojet engines. 4,200 lbs thrust (1,905kg) each with afterburner
Wing Span: 22 ft, 8 in (6.91 m)
Length: 66 ft, 9 in (20.35m)
Maximum Achieved Speed: <Mach 1 (Designed to exceed Mach 3)

Additional Information: The X-3 was a radical departure from the X-1 series and the X-2. Built by Douglas Aircraft, the X-3 was jet powered and used conventional take-off and landing methods (instead of being drop launched).

Two X-3's were ordered. Due to limited funding, lack of performance and on-going engine difficulties, only one was completed for flight, while the second was used for spare parts. The planes were assigned USAF serial numbers 49-2892 (completed) and 49-2893 (not completed).

The X-3's most significant contribution to aircraft design may have been in the field of aircraft landing gear, namely the tires. Because the X-3 had to achieve high speeds to create and maintain lift, take-off and landing speeds (260mph for take-off, 200mph for landing) it was common for the tires to come apart. Several aircraft tire manufactures studied these samples when developing new tires for high speed military applications.

Though a performance failure, the plane helped advance titanium fabrication, and other design techniques. The X-3's exotic design makes it one of the most visually appealing X-planes ever built. The X-3 (49-2892) is housed at the Air Force museum in Dayton Ohio.

The X-3 pilots were William Bridgeman (Douglas Aircraft test pilot), Lt. Col. Frank Everst, Joseph Walker and Chuck Yeager.
 
prop-er


zeeer goed begonnen....
doe zo verder
ps: ik vraag mij af waarom ze die "ring" rond de schroef geplaatst hebben??????

en nu maar zoeken...... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

vriendelijke groeten
steffe
 
en dan nog een watervliegtuig....

zou die ring daar iets mee te maken hebben?

vriendelijke groeten
steffe
 
steffe zei:
ps: ik vraag mij af waarom ze die "ring" rond de schroef geplaatst hebben??????

Die ring doet dienst als kielvlak-stabilo. Zo zijn er in het verleden experimenten geweest met circelvormige vleugels met het zelfde principe als die ring. Kan het wel goed uitleggen maar voor de rest weet ik ook niet welk toestel dit is :roll:

Stevo
 
serie nr om reserve onderdelen te bestellen?? :wink:

een zeer mysterieus toestel ........ :wink:
juist?


steffe

we zoeken verder
 
"The Mississippi State University Parsons XV-11A Marvel was a boundary layer control research aircraft designed for the US Army. Parts were constructed by the Parsons Corp. The aircraft carried the serial 65-13070 and the first flight took place on December 1, 1965. On completion of the flight programme in April 1967, comprising 35 hours over 49 separate flights, the aircraft was put in storage to be revived in 1981 with civil registration N2768Q."


http://1000aircraftphotos.com/Contributions/4822.htm

Had me al suf gezocht naar dit fraaie toestel, op de foto staat de '6' er echter niet voor...
Op beide foto's dus hetzelfde toestel, later weer gerenoveerd en in gebruik genomen ;)
 
Makkie.

Dit is de : Nord 500 S/VTOL Experimental Aircraft

In 1966, the French company Nord (later part of Aérospatiale) built two Cadets, each powered by two 317 shp Allison T63-A-5A engines. The Nord 500 Cadet was 22 ft long and 20 ft wide, weighed only 2,760 lb and used two relatively large five-bladed ducted propellers. On the exit end of the ducts, four control vanes in a diamond shape controlled pitch (collectively) and yaw (differentially). This configuration was selected to try to expand the airflow in hover and compress it during horizontal flight. The first aircraft was used for static tests while the second made a tethered hover on 23 July 1968. It was canceled without being tested further.

Hier de volgende:

600_Slide125.JPG
 
OPERATION PRIZE CREW (1967- 1968)
Conversion of Quiet Thruster (QT-2) to PRIZECREW (QT-2PC) Configuration (1967).

The experimental QT-2 Aircraft were, although never intended for tactical use, modified (in 87 days) at the end of 1967 to the Prize Crew (QT-2PC) configuration in our covert portion of the Lockheed Transport Service Hanger at the San Jose Municipal Airport:

Military comm/nav avionics and a bomb scoring X-Band Transponder installed, but no IFF/SIF Transponder.
Observer viewing ports added.
Poly reticulated foam added to the fuel tank to prevent explosion, if penentrated by a “round”.
Painted dark grey.
Scheldahl Acoustics Sensors removed.


En nu ga ik even een vliegtuigje zoeken.....
 
Petit Canard is a twin-jet canard formula aircraft made by students of Supaero, the French university for training engineers in aeronautics and space, under control of work by Mr. Colongo. The project started in 70's federated all the laboratories of the school. The plane had been designed and built by Supaero but, for various reasons, never flew.


Volgende:

mystery_a.jpg
 
Dit was meer zoekwerk.
McDonnell XF-88B

Designed for research into supersonic propeller design, the XF-88B flew for the first time on 14 April 1953. Power was provided by two Westinghouse J34 turbojets and a nose-mounted Allison XT38 turboprop engine.


hier de volgende dan maar weer.

Aero31G1.jpg
 
The XP-67 was McDonnell's only propeller-powered fighter. It first flew in 1944.

Laatst toevallig wat over dit toestel gelezen, afgezien daarvan had ik 'm ook kunnen vinden door de link naar de foto te volgen.

Dus tip van de week: Geef de foto een andere naam en zet 'm op ImageShack/foto-modelbouwforum.

Oke, niet echt moeilijk, maar zo'n geweldig mooi toestel dat ik het niet kan laten om deze foto te plaatsen..



Weet je wat, ik doe er twee !!!

 
Pieter Jan, het is de bedoeling dat je eerst de naam en eventueel wat extra informatie geeft van het toestel op laatste foto in dit draadje, als je dat goed doet mag je zelf een foto posten.... (b.v. van een Goblin... :lol: )
 
P111-coventry.jpg


The Boulton Paul P.111 was a British experimental aircraft of the 1950s.

In the late 1940’s and early 1950’s the British aircraft industry was engaged in many projects to confirm and develop the design ideas captured from the Germans at the end of the second world war. As part of this activity the P111 was built for the Air Ministry to specification E.27/46 by Boulton Paul Aircraft Ltd to investigate the possibilities of the delta planform wing.

The P111 was designed to be the smallest airframe which could couple an engine, a Rolls-Royce Nene, an ejector seat (Martin Baker), and a delta wing. The latter could be fitted with a variety of extensions to investigate different tip profiles. The construction was all metal with the exception of the wing extensions which were of glass-fibre.

The P.111 made its first flight on the 10 October 1950, at Boscombe Down with Squadron Leader Bob Smyth at the controls. Later test flying was carried out by the legendary test pilot, Alexander "Ben" Gunn, who described the aeroplane as "touchy" and "like flying a razors edge"; because of this, and its bright colour scheme, the P.111 became known as the "Yellow Peril" - a pun on the nickname used for the Japanese threat during the war.

After a wheels-up landing the P.111 was modified to improve the flight characteristics, and re-appeared in its new guise as the P111a. After a last flight in 1958 it went to Cranfield. From there it was transferred to the Midlands Aircraft Preservation Society at Baginton, Coventry, where the P111a is currently exhibited. The P.111 was followed by the P.120 another delta-winged experimental craft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top