FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
mys12.jpg
 
prop-er zei:
Nee, nee, niet voordringen jongens, Pjotrr was eerst...

~~~~~~~~~~

idd maar ik zei toch welke die daarvoor was

en nu post jij er een terwijl ik als had gedaan >.>
 
@ Masdop :

Je was te laat met je antwoord, in de post boven die van jou geeft Pjotrrr de juiste benaming van het toestel al.
We gaan dus door met het toestel van Prop-er...
 
Makkie. Dat is een Myasishchev VM-T, een variant op de Myasishchev M-4 ook bekend als 3M-T of BM-T.

The design was conceived in 1978 when Myasishchev was asked to solve the problem about getting rockets and other large space vehicles to the Baikonur Cosmodrome. Engineers used an old 3M (a modified M-4 bomber) and replaced the empennage with dihedral horizontal stabilizers with large rectangular endplate tailfins to accommodate any load that was twice the diameter of the aircraft's fuselage. A large cargo container, placed on top of the aircraft, would contain the freight. In addition, a new control system was added to the plane to compensate for the added weight.

The Atlant first flew in 1981 and made its first flight with cargo in January 1982. Its main task was to ferry Energiya rocket boosters from their development plant to the Baiknour Cosmodrome. On several occasions, the Soviet space shuttle Buran was piggybacked to the Cosmodrome as well.

Two Atlants were built. They were replaced in 1989 by the Antonov An-225. At least one Atlant remains at the Zhukovski Air Show in Russia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Myasishchev_VM-T

Mag ik?
 
Volgens mij is deze nog niet aan de beurt geweest:

The Convair XFY Pogo tailsitter was an experiment in vertical takeoff and landing. The Pogo had three-bladed contra-rotating propellers powered by a 5,500 hp Allison YT40-A-6 turboprop engine. It was intended to be a high-performance fighter aircraft capable of operating from small warships. Landing the XFY-1 was very tough, as the pilot had to look over his shoulder while carefully working the throttle to land. When pilots reported that it was unsafe to land the plane the project was cancelled. The Pogo's first transition from vertical to horizontal flight took place in November 1954.
 
frodo zei:
@ Masdop :

Je was te laat met je antwoord, in de post boven die van jou geeft Pjotrrr de juiste benaming van het toestel al.
We gaan dus door met het toestel van Prop-er...
ok beetje ondudielijk dat hij hem post ipv qoute
 
25.jpg


Caudron C-460 Rafale

Country : France
Manufacturer : Caudron
Category : air Racer
Year : 1 934
Motor : Renault Bengali ; 6 cylinders in liner of 400 ch
Wingspan : 6,73 m
Length : 7,11 m
Height : ? m
Weight : 948 kg
Max speed : 505 km/h
 
Nou prop-er heeft weer iets exotisch, Russisch geplaatst... ;)
Schiet mij maar lek.
 
Ik zie echter wel af en toe vrij normale toestellen in dit draadje voorbijkomen. Het leukste is natuurlijk om de gekste exemplaren te presenteren.

Het toestel wat ik liet zien is russisch, de fabrikant is Laplan.

En nu weer snel verder met zoeken!

mys20.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top