FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, echt een leuk ding.
Zal ik een geheimpje verklappen ? Ik was 'm kwijt en ben een uur bezig geweest de naam van het toestel terug te vinden... :oops:
Is verder erg weinig over te vinden, daarom zal ik vandaag maar wat
aanwijzingen geven. Leuk als de doorloopsnelheid op zondag wat groter is.
 
Ik heb een uur gezocht, maar niets kunnen vinden :(

Deze komt nog het meest in de buurt:

waterman_aerobile.t.jpg


Waterman Aerobile
 
Ik zat ook al te zoeken in de Westland history, maar daar krijg ik verder geen foto's bij.
 
Yokosuka MXY-7 Ohka 11

With the success of the Kamikaze, the Imperial Navy decided to build an aircraft specifically designed for the task. The Ohka "Cherry Blossom" was to be carried to within range of the target by a Mitsubishi G4M that had its bomb bay doors removed as well as other modifications.

 
Ik heb dan ook geprobeerd voor jou nu ook een moeilijke te plaatsen... :D

Edit: Chips....Frodo mag de volgende plaatsen :(
 
Sorry Pjotrrr.. :wink:
Het zoeken naar vreemde toestellen heeft van mijn IE-favorietenlijst al een aardig uitgebreide gemaakt.
En deze was ik al eens tegengekomen en wilde ik zelf nog eens in dit draadje gooien. Goede smaak heb je.. :wink:



1e vlucht mei 1934
 
Ik wist wel, dat iemand op een zaterdagmiddag z'n Goggomobile had gesloopt en dit er van had geknutseld. Wat een maf ding:

Fred Weick's homebuilt W-1A of 194, one of the first aircraft to employ tricycle landing gear. Weick and a group of nine other Langley engineers built this small experimental airplane in their spare time to study the special needs of the private flyer. The plane was eventually purchased by the Department of Commerce. After leaving the NACA (for a second and final time) in 1986, Weick incorporated many elements of the W-1 into his design of the famous Ercoupe, a small, simple-to-fly airplane built first by the Engineering Research and Development Corporation (ERCO) of suburban Washington, D. C.
 
Noorduyn Norseman

0977499.jpg


The rugged Norseman bush aircraft first flew in the mid 1930s, and so its long in service record is equal to that of the legendary Douglas DC-3.

The Norseman was designed by Robert Noorduyn, who was born in Holland and later worked for several prominent aircraft companies in England and the USA, including Armstrong Whitworth, British Aerial Transport, Sopwith, Fokker (in the USA where he worked on the F-7/3m), Bellanca and Pitcairn. In 1934 Noorduyn formed Noorduyn Aircraft Ltd (Noorduyn Aviation from 1938). Later in 1934 Noorduyn began work on the Norseman, resulting in the first flight of the float equipped prototype Norseman I from the St Lawrence River on November 14 1935.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top