FORUMLEDEN met TECHNICITEIT in de aderen....."instrumenten"

Met dit instrument kun je dingen "uitklokken" zoals we dat noemen.
Waar baggeraar het voor gebruikt kan het prima. Op ons werk gebruiken we het om te meten hoeveel speling erin het draailager van bijv. een kraan zit. Je plakt de standaard met voeler mbv een magneet op de onderste ring, zet dan de voeler zelf op de bovenste ring, op nul stellen en dan de kraan laten uitbomen. Als er speling in het lager zit kun je dit heel mooi zien op de micrometer.
Het heeft gewoon legio mogelijkheden, wij noemen het op ons werk micrometer maar de officiele naam zal ik je schuldig moeten blijven. Op het kistje van de micrometer staat precision measuring instrument dus daar wordt je ook niet veel wijzer van.

Nou komt ie dan,
Laten we eens beginnen met een close-up.

Van welk soort apparaat is dit??
Het geheel is na WOII doorontwikkeld tot een systeem wat we (bijna) allemaal gebruiken of gebruikt hebben.

ding3-1.jpg

Succes

Da's een makkelijke (fabrikant " .... Decca Navigation Co, Ltd." is nog net te lezen) het is "een" klokje (decometer) behorende bij het Decca Navigation System ... een systeem dat met vaste radio bakens werkte, waarop je via driehoeksmetingen je positie kon bepalen ... een beetje vergelijkbaar met hoe het huidige GPS werkt ...

Decca Navigator System - Wikipedia, the free encyclopedia

JA is goed!! Stik ik had niet gezien dat je de naam en alles kon lezen. Jeetje Dirk of je hebt onwijs goede ogen of je computer monitor is 42" groot! LOL

op naar de volgende van dirk

JA is goed!! Stik ik had niet gezien dat je de naam en alles kon lezen. Jeetje Dirk of je hebt onwijs goede ogen of je computer monitor is 42" groot! LOL ...
Nee hoor gewoon 10,1" schermpje (Acer ONE netbook) .... maar met een paar keer op "ctrl" en de "+" wordt het fotootje schermvullend en dan kan je het lezen (wel zelf een aantal letters invullen, maar dat was niet zo moeilijk)

我還在尋找一個有趣的挑戰

ik ben blij dat ik een chinees buurmeisje heb.....:cool::cool::cool:

even vlug een praatje gemaakt......
(had ik wel even vrees dat dirk één of andere schutting taal had gebruikt....?)
maar dat was zeker niet het geval......:D:D:D

en het resultaat van de vertaling is......

Ik ben ook op zoek naar een interessante uitdaging

dirk
doe je best !!!

steffe

Back