foto 102 mm Schottel

hoewdoe meneer van gent..
dat luk nie ech t want dan staat er
gewoon de link van de begin pagina maar ik zal de foto wel ff plaatsen

foto's © Adrie van de Wege

mvgr

armando

Hallo.

Na een proef vaart in het bad is werkt het niet naar behoren.

Het werkt wel maar er komt teveel kracht op door de schroef.

Dus project Servo werkt niet jammer van de centen, wellicht tegebruiken in een ander project.

Hier wat foto's van de opstelling.

dscf0999vl4.jpg

dscf1000wf1.jpg

Dan toch maar voor mijn eerste optie Worm en Wormwiel.

De foto's van Jan41 gaan daar zeker bij helpen.

En daar bij het is nog geen Zomer

Vrg Martin.

ik denk dat ik het wel snap hoe dat komt er zit namelijk wel het 1 en ander aan verschil in de servo,s dus ook hoeveel kilo een servo kan trekken het werkt wel degelijk ik heb wel zwaarder spul gehad wat perfect werkte het enigste probleem is wat bij de meeste mensen een probleem is dat die aan de dure kant zijn en de meeste mensen nou ja je weet wel die zoeken een goedkoper alternatief ik had er twee zware (grote ) winsches in die 11 kilo trokken met de kleinere servo,s kan je dit ook doen als ik me niet vergis heb je ze er bij zitten die ook 11 kilo trekken ik denk als je die erin zet dat het wel werkt die hebben tevens metalen tandwielen en zijn gelagerd maar wat je zeg met wormwielen kan ook er komt alleen wat meer bij kijken maar dat is hobby en het houd je van de straat

gr berry.....

Hallo.

Barry Deze servo is 14.6 Kg maar werkt niet zoals het hoort dus ja.

Teveel tegen druk van de schroef vol power tijdens verdraaien van de schottel.

groet Martin.

vreemd hoor ik weet niet hoe groot de schottels zijn van jou en wat voor schroeven er onder zitten ik had er 2x 10 cm schottels onder zitten van earonaut met daarboven 2x 900 tork motoren dus direct op de aandrijving met zelfde tandwielen als jou alleen dan van metaal met 2x zeilwinsches erop voor de besturing en ik had er geen last van mischien dat jou toeren van je aandrijving hoger is dan dat ik had en dat dat het probleem is dat het nu niet werkt maar wat ik al zei je kan het ook met wormwielen oplossen en dan ben je mischien wel gelijk van het probleem af in ieder geval succes met ombouwen er van en hopen dat het gaat werken ik zie graag grote boten in het water met werkschependag

gr berry....... :D :D

@ berry

Berry, zou je alsjebliiiiiiiiiiiiiiiiiiiieft wat puntjes, komma en hoofdletters willen gebruiken? :D
Wat je schrijft is nuttig maar het is zo moeilijk te lezen zonder de leestekens.:yes:

Alvast dank je wel.

Hallo.

Dit is de opstelling van de motoren.

Nu de bestuuring nog.

Heb eindelijk een 2e Power 1000 met dank aan Danny van bimmel en wouter ZZW.

dscf1015nz2.jpg

dscf1014mp2.jpg

Op het groote tandwiel komt de servo.

Tot zo ver.

Groet Martin.

Hallo Martin

Zou je niet een spanner kunnen maken vanaf de vertikale as van de schottel naar de motor,dan loopt de besturing van de schottel
mijn inziens spanningsvrij.

Groeten Meindert

Hallo.

Meindert ik weet niet waar je het over hebt, de schottels draaien spannings vrij rond.

Het wormwiel moet nog vast gezet worden samen met de motor voor de bestuuring.

Maar ik ben nog niet zeker van de motor die is 12V en wil het met 6V proberen.

Groet Martin.

Hallo Martin

wanneer je de tandriem op spanning brengt,trek je de schottel richting motor denk ik,waardoor deze zwaarder gaat draaien,wanneer je de tandriem gaat spannen vanaf de vertikale as ,loopt het stuurgebeuren spanningsvrij volgens mij.

Meindert

Meindert

Ja daar zeg je zowat Bedankt,ik was van plan om een wieltje met lager aan de kant
van de motor tebevestigen maar dat ga ik veranderen.

Groet Martin.

Hallo.

Zo de aandrijvingen zijn zo goed als klaar,nu de elektronica nog.

schottel097xd0.jpg

schottel098fc8.jpg

Met het dek erop heb ik nog een mooi controle gat.

Ik ga eerst eens varen zonder terugmelding voor de 0 stand van de schottels.

Eerst eens proef varen of het naar wens is en wat de BP is.

Groet Martin.

Hoi Martin,

Dat ziet er netjes uit, ik zou alleen de getande riemen en de tandriemschijven goed in de gaten houden. Ik vrees dat daar nogal wat slijtage gaat optreden, maar als je dat in de gaten houdt en de getande riemen op tijd vervangt is er geen vuiltje aan de lucht :lol:.

En vergeet je fototoestel niet mee te nemen tijdens de proefvaart ik ben wel benieuwd naar de testresultaten :D.

Groetjes, Danny.

Danny Bimmel :oops:
Waarom zou dat snel slijten :?:
Het is toch het zelfde systeem als dat van een distrubitieriem van een auto he.
En die gaan ook honderdduizend km mee bij een bepaald merk ??????????
Zoveel keer gaan zijn riemen niet in dr rondte hoor.
mvg
Frederik :D :D

Hoi Frederik,

Het probleem zit hier in de twist, de ditributieriem van een auto zit netjes "recht" en is uitgericht op de tandriemschijven. Daar zouden dekschijven niet persé nodig zijn want de getande riem blijft netjes in het midden over de tandriemschijven lopen. Als Martin de dekschijven weg zou halen blijft de getande riem nog geen drie tellen om de tandriemschijven zitten :?. Het enige wat de getande riem hier dus op zijn plaats houdt zijn de dekschijven van de tandriemschijven.

Ik vrees dat er twee dingen kunnen gebeuren; of de getande riem oefend zo'n druk uit op de dekschijven dat ze vroeg of laat losspringen en de getande riem er dus af springt (dat is dan ook gelijk de "worst-case senario") of de getande riem gaat inslijten op de dekschijven waardoor er op den duur nog maar weinig overblijft van de getande riem (en dat is dan weer niet zo'n ramp).

Maar goed, ik snap ook wel dat Martin niet anders kan omdat er in de romp simpelweg geen ruimte is om de motoren verticaal te zetten en ik hoop ook dat het allemaal meevalt. Maar het is zeker de moeite waard om (zeker tijdens de testvaart) het geheel in de gaten te houden, mischien denk ik veel te negatief en valt het allemaal wel mee (de Power 1000 is immers een langzaamloper).

Groetjes, Danny.

Danny.

De riempje lopen in lijn er gebeurt echt niks mee.

Bij stoom machines lopen ze er ook niet af toch.

Ze hebben een dik half uur proefgedraaid en dat ging goed.

Maar je verhaal klopt wel het moet in lijn staan anders zijn ze
zo versleten.

Groet Martin.

Als het trekkende gedeelte van het wiel in een lijn zit is er niks aan de hand.

Als dat niet zo is lopen ze er zo af en het spul draaid maar 1 kant op.

Wat kan ik nog meer zeggen. :wink:
Groet Martin.

Hallo.

Groote pech dubbele vaartregelaar kapot,krijg er geen beweging meer in. :evil:

Dat zijn weer extra kosten erbij. 8O

Zo zie je maar ben je bijna zover klaar, :|

dubbele regelaar nog wel hoe krijg je dat nou weer voor elkaar trok de aandrijving zoveel ampere,in ieder geval zolang er geen rook uit gekomen is zal de reparatie wel meevallen trouwens wat voor regelaars heb je er eigenlijk in zitten

gr berry........

Back