Hoi Frederik,
Het probleem zit hier in de twist, de ditributieriem van een auto zit netjes "recht" en is uitgericht op de tandriemschijven. Daar zouden dekschijven niet persé nodig zijn want de getande riem blijft netjes in het midden over de tandriemschijven lopen. Als Martin de dekschijven weg zou halen blijft de getande riem nog geen drie tellen om de tandriemschijven zitten :?. Het enige wat de getande riem hier dus op zijn plaats houdt zijn de dekschijven van de tandriemschijven.
Ik vrees dat er twee dingen kunnen gebeuren; of de getande riem oefend zo'n druk uit op de dekschijven dat ze vroeg of laat losspringen en de getande riem er dus af springt (dat is dan ook gelijk de "worst-case senario") of de getande riem gaat inslijten op de dekschijven waardoor er op den duur nog maar weinig overblijft van de getande riem (en dat is dan weer niet zo'n ramp).
Maar goed, ik snap ook wel dat Martin niet anders kan omdat er in de romp simpelweg geen ruimte is om de motoren verticaal te zetten en ik hoop ook dat het allemaal meevalt. Maar het is zeker de moeite waard om (zeker tijdens de testvaart) het geheel in de gaten te houden, mischien denk ik veel te negatief en valt het allemaal wel mee (de Power 1000 is immers een langzaamloper).
Groetjes, Danny.