FPV, multicopter videos enz

Low budget frames vliegen echt ook low budget achtig :) , zeker geen aanrader voor Fpv , voor te raggen is het iets anders dat kan wel...

Een nette zelfbouw frame kan op oplopen , kost meestal meer als een TBS framepje.
Heb eens uitgerekend wat men zelfbouw heeft gekost , ik was 140 euro kwijt aan onderdelen en G10 plaat..

Of je moet het et alu profielen doen en triplex maar 1 goede crash en je kan een heel nieuw frame bouwen, triplex is heel zwak en na een tijd slijten de plekken waar het vast geschroefd is , duurzaam is het niet..

Ach, mijn bedoeling was ook lowbudget in eerste instantie. Ik vind het al een hoop geld wat er in zit en ik houd het het liefst zo goedkoop mogelijk maar wil graag veel voor weinig (en dan moet je soms wat qualiteit inleveren). Ik had gehoopt met het DX framepje aan de slag te kunnen maar zie nu zelf in dat dat geen succes gaat worden. Zelf bouwen, tja, dat zou dan uit triplex of aluminum of iets dergelijks met alu armpjes worden.

Klopt helemaal. Voor € 75,00 incl verzenden ligt hij op de deurmat.

Chassis TBS DISCOVERY - TBS (team black sheep) - Chassis - Multirotors

Je hebt me aan het denken gezet, ik krijg de link echter niet geopend. Waar kan ik het frame vinden op de site? Frans is niet echt mijn ding. En moet ik hier nog armen bij bestellen? En zijn dat dan 'echte' dji armen, of voldoen de 'fake' armpjes van hobbyking?

De aanbieding is reeds verlopen hoor. Nu is hij weer 69.90 excl verz. à 15 euro.

Qua menunavigatie:
- Multirotors
- Rechtsonderin klikken op "(TBS) team blacksheep"

Het hele bestelproces is ook in het Frans dus af en toe even translate..

Wat ik me altijd bedenk als ik wat wil hebben; kan ik het betalen of niet?
Ik koop alleen wat ik wil hebben (dat is meestal wat duurder) en als ik dat niet kan betalen dan koop ik het niet.
Heb een vreselijke hekel aan tobben met materialen terwijl er andere mogelijkheden zijn.

De originele schroeven bv van de TBS gooi ik gelijk weg en koop de rvs variant.
Kost geld maar wanneer je een paar keer aan het oenen bent geweest om de schroeven eruit te krijgen omdat de imbus sleutel door draait ben je snel genezen.

Tja dan heb je dus geen originele armen........en die heb ik wel en ik wil niet anders....heb toch het idee dat die van beter kunststof zijn gemaakt dan de namaak......

Op de TBS die ik in Soest bij me had heb ik originele armen.
2.5 mm boutjes dus.
Op de tweede TBS die ik nu in elkaar schroef zitten clone armen.
M3 boutjes dus.

Qua flex doen de armen niet voor elkaar onder.
Wat er dus beter is kan ik niet beoordelen.

Haha... herkenbaar. De eerste keer dat ik de tbs opbouwde had ik ook paar van die zwarte M2.5 gebruikt. Na 1 keer de tbs herbouwen, gelijk doordraaien. Allemaal weggegooid en gebruik nu die M2.5 van DJI.

Goedkoop is in deze hobby vaak (zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) duur koop.

Kon het niet laten, maar ik heb de 2 zwarte achterpoten vervangen door RCTimer poten (die zijn wel stug). Daarna een kleine test in mijn achtertuin gedaan. De 808 #16 keychaincamera zit met velcro op de cameraplate geklemd, verder geen isolatie.

Als ik de voorpoten ook nog vervang door goede exemplaren en de PID instellingen wat opschroef dan kan het misschien nog wel iets worden:

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha... herkenbaar. De eerste keer dat ik de tbs opbouwde had ik ook paar van die zwarte M2.5 gebruikt. Na 1 keer de tbs herbouwen, gelijk doordraaien. Allemaal weggegooid en gebruik nu die M2.5 van DJI.

Goedkoop is in deze hobby vaak (zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) duur koop.

Ja das leuk maar er is niet aan te komen...of weet je een adresje?

Ik heb de laatste keer al express 4 armen met boutjes besteld omdat ik ze los nergens kon vinden...althans als ik ze vond waren ze niet op voorraad.....

Hier een kort filmpje van gisteren toen de 'orginele' armen van dealextreme er nog op zaten. Dezelfde motoren, props en afstellingen als het filmpje van vandaag. :rolleyes: Ik dacht eerst dat de lagers van mijn motoren stuk waren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje betreft de locatie van de NAZA gps module. Ik vlieg met een f450 die nu helemaal vol gebouwt zit met fpv gear haha. Er is echt geen plek meer over!

Nu dacht ik, ik plak de gps module op een arm van de f450. Daar is nog ruimte zat. Maar is dat een goed idee? Geeft dat problemen met trillingen enzo?

Trouwens gisteren mijn eerste fpv vlucht gehad, inclusief goggles. Echt een fantastische ervaring. Iedereen enorm bedankt voor alle tips en trics :-D. Ik kijk enorm uit naar beter weer. Maar dat doet waarschijnlijk iedereen, ook mensen zonder een quadcopter :rolleyes:

Back