Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Ja idd erg raar, heb je dezelfde regelaar zoals alex aangaf ? Dan zou het geen probleem moeten zijn. Heb je ook met verschillende lipo's gevlogen ? Kan zijn dat je lipo niet helemaal goed is...

Exact dezelfde regelaar, Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC . Flink groot ding. Kan de 20C van de accu niet de beperking zijn?Pusher prop zit goed gemonteerd, voorkant naar voren, gas bereik zender staat op 100%...
Zó langzaam is ie nou ook weer niet, maar als ik bijvoorbeeld het gas opeens vol open zet is het niet dat hij "wegspuit" zeg maar. Jullie reacties over het filmpje geven wel allemaal hetzelfde oordeel...

Laatst bewerkt:
Denk idd dat je eens kan kijken naar een 30C accu. Kijk snelheid zag ik op het filmpje ook ziet er goed uit. Als je nu eens een keertje aanduikt van een kleine hoogte heeft ie ineens heeeeel wat meer snelheid ;) En dat echte wegspuiten moet je ook niet echt verwachten, dat doen ze eerder op 6S met een flinke motor ;) maar omdat jij 20C hebt kan het zijn dat ie net even te weinig piekvermogen kan leveren om echt op te toeren. Als je eens een 30C probeert merk je al verschil denk ik ;)

Toerental heb je mij nooit iets over horen zeggen. Ik zei alleen dat ik de snelheid wel ok vond. Maar probeer eens aan te duiken, dan gaat ie stukken sneller, en zal je toerental ook omhoog gaan. Ik denk zoals eerder gezegd, dat je accu te zwak is.

Als ik uitga van de video -en meer hebben we even niet- dan lijkt hij bij lange na niet de toeren te maken die mijn 4s Funjet maakt. Dat kan zo lijken -bijv. door de wind- maar die indruk heb ik...

Als ik uitga van de video -en meer hebben we even niet- dan lijkt hij bij lange na niet de toeren te maken die mijn 4s Funjet maakt. Dat kan zo lijken -bijv. door de wind- maar die indruk heb ik...
En hoeveel C heb jij op je 4s accu? 20 toch?

PS waar vliegen jullie? Ik in Amsterdam Zuid, keertje afspreken?

het is niet alleen afhankelijk van de C waarde, maar ook van de mah's van de lipo!!!

20c 4000mah = 80 amp max
30c 2000mah = 60 amp max

de 20c lipo kan hier dus meer amps leveren!

IK kijk altijd naar hoeveel amps de motor max trekt, pak een IETS hoger gerate esc, en een accu die het max van de esc kan leveren aan amps.

Ik had al sterk het vermoeden dat je wel de klok .....................ergens hebt horen luiden...........................maar echt niet weet..............................waar.
Kortom een hoop lucht maar weinig wol wordt hiermee maar weer eens bevestigd.

Enne vooral in het Engels reageren graag :wink:

Ger Kovacs.

be nice to see how fast we can get a 3 cell setup or a 4 cell setup to fly
now thats a challenge

i might even donate a baiojet kit for the fastest funjet on 3 or 4 cell

:)

Ik zag vanmorgen een berichtje van je voorbij komen, waarin je zei dat het je laatste post was ? En je had het over dat rare wedstrijdje over wie nou de snelste funjet had, en nu wil je er zelf een wedstrijd van maken ? haha XD

Maargoed

@badbert: Idd inhoud zegt ook veel. Alleen zul je met de gemiddelde funjet tussen de 2200 en 2650mah vliegen. Dan maakt de 20c ineens vrij weinig uit. Heb je dus een accu van 2650 met 20C kom je aan 53A. Als je dan een regelaar van 85A hebt, kom je nooit aan je max. Ervanuitgaande dat bierdop 2200mah heeft, kan die max 44A trekken... Ik zou gaan voor 30C 2200, aangezien deze ook een beetje lichter wegen dan 2650mah accu's

VOORBEELD: als je motor max 80 amp kan trekken met de prop die je er op hebt staan, en de regelaar is 85 amp, dan is dat OK (mits je geen andere prop gaat gebruiken)

Als je dan een lipo erin stopt die maar 44 amp kan leveren, dan weet je 2 dingen zeker:

1) je haalt NOOIT de snelheid die je zou moeten kunnen halen
2) je lipo gaat naar de knoppen.....

je moet altijd zorgen dat je lipo de amps kan leveren die je motor maximaal trekt met de door jou gekozen prop.....

statisch op de grond meten is ook nooit een garantie (bene there, done that ;) ) maar geeft wel een goed beeld (die amps trekt je toestel dan ook als hij verticaal gaat, en niet verder kan, OF als je VOL gas start trekt hij dat heel even)

Laatst bewerkt:
Als je op de grond meet, meet je dan juist meer of minder dan in de lucht?
En, klein rekensommetje: mijn 4s accu's zijn 20C 2650 maH. Dat kan dus 53A leveren. Met een spanning van 14,7 V geeft dat 780W. Veel meer dan het opgegeven vermogen van het motortje, 280W. Waarom gaat mijn kist dan zo langzaam?

Naar die wattage's die door hk opgegeven worden moet je niet kijken. En zoals vaker gezegd, heb je wss een slechte accu, of vraagt je kist meer dan je accu goed kan leveren.

Wat het ook kan zijn, is dat hij zo langzaam lijkt omdat je er waarschijnlijk veel meer van verwacht hebt.

Volgens geluid en zicht op filmpje lijkt ie inderdaad niet snel te gaan. Maar geluid kan extreem vervormen, en via beeld snelheid inschatten is ook niet alles. Ik vond dat ie van links naar rechts toch nog aardig rap ging namelijk. En zoals ik ook al meerdere malen heb aangekaart. Duik eens een keer goed aan, zul je zien dat ie nog harder gaat, ook eens wat verder van je af, zodat je langer volgas kan geven, kan die ook meer snelheid in die tijd opbouwen.

Bierdop,

Meten is weten!.
Meet eens de spanning en de stroom bij volgas, dan weet je al een stuk meer.
De spanning onder belasting is heel belangrijk, een klein spanningsverschil maakt veel uit voor het vermogen.

Groet,
Gerben

En ja hoor de Turnigy Nano 6S 45-90 C's zijn er, nu nog zo'n 10 daagjes wachten en dan gaan we pas knallen met de 600 turnigy (3.5 KW h) eerst eens met 6 cellen en een 7X10 APC sport proppie, en dan naar de 8 cellen met een 7X8.

@Bierdop, de snelheid is zoals Gerben hier ook schrijft behoorlijk van invloed op de spanning onder zware belasting, mijn Ultraatje ging met de 6S 2650 35-70C nano's beduidend sneller dan nu met de turnigy Zippy 6S 2650 45-55C, gewoon omdat de spanning onder belasting inkakt.

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
koeling en balanceren!!!

Zo eerst eens een koelmanteltje gemaakt, had ik het laatst nog over met Jeroen en Richard, ik dacht eerst, ik zal eens kijken of er onbalans in zit zo koud uit de doos, ja dus, en behoorlijk onbalans.
Dus eerst een alu koelmanteltje ervoor gedraaid en deze erop gekrompen, en toen maar eens gaan balanceren, jullie kunnen op de foto zien hoeveel ik heb moeten wegfrezen, heel wat.

@Rene, het manteltje weegt 4.7 gram extra, maar ik denk dat er winst inzit door z'n betere warmte geleiding en grotere oppervlakte.

Ehh het gaat hier over de 3648 turnigy motor hé :wink:

Ger

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back