Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Hi Ger

Wij balanceren de klok met dezelfde epoxy waar we de magneten mee verlijmen, aan de binnenkant tussen de magneten.
Je krijgt alleen warmteontwikkeling in de magneten bij deellast, maar dat is niet zo veel.
Het grootste deel van de warmteontwikkeling ontstaat in het statorblikpakket bij hoge toerentallen (wervel stromen), hoe beter het blikpakket, hoe minder warmte ontwikkeling.

Grtz René

Hi Ger
Het grootste deel van de warmteontwikkeling ontstaat in het statorblikpakket bij hoge toerentallen (wervel stromen), hoe beter het blikpakket, hoe minder warmte ontwikkeling.
Grtz René

@Rene.

Tis ook pisbak ijzer zo'n Turny, denk dat je schrikt hoeveel cos/phi (rendement) de Turny heeft ten opzichte van een kwaliteitsmotortje zoals de Scorpion of de Kontronik.
Helaas niet kunnen testen vandaag, m'n Ubecje kon toch geen 6S aan op den duur.
Nu de ontvanger/servo's met een nieuw Ubecje maar weer voeden met een klein 2S 320mAh lipootje.

@Alex, geef dat trommeltje maar eens mee, balanceer hem wel voor je, scheelt behoorlijk in trilling, en minder amps trekken.

Ger.

Zal niet zo hard gaan als met de turnigy 1450 en 1600 motoren. Deze heeft namelijk 2900kv en is geschikt voor 3S. Maar zoals aangegeven zal de funjet daar zeer zeker erg leuk mee vliegen :D

Mijn funjet is trouwens klaar! die gaan we morgen even testen, en als alles goed verloopt zien jullie hem zondag in Weert :D heb er echt zin in!

@ger, voor de prijs doen ze het niet slecht ... toch? en gaat er eentje kapot, pakken we gewoon een andere uit de voorraad, haha. dit jaar weer naar helchteren? zoja, zie je dan.

@ger, voor de prijs doen ze het niet slecht ... toch? en gaat er eentje kapot, pakken we gewoon een andere uit de voorraad, haha. dit jaar weer naar helchteren? zoja, zie je dan.

De prijs is een lachertje natuurlijk, als ie rookt, gewoon vervangen en dan weer +/- 30 á 40 vluchtjes tot de volgende.

Tuurlijk naar Helchteren, voor die tijd even de ouwe F86Kaasjager uit de motten ballen halen, en met de Ultra voorzien van de 3.5 KW motor :mrgreen:
Jammer dat je s'nachts niet meer mag vliegen op Pampa's.

Ger.

Ik ben aan het kijken naar een Ultra. Ik zie bij diverse winkels 2 motoren van Multiplex de 3514-2900 en de 3514-2980. Wat is in de praktijk het verschil?
Wie kan me een beetje op weg helpen?
Dank.

Joris

En we hebben helaas alweer schade :o kwam iets te snel aanzetten voor de landing, en wou em toch neerzette. Niet doen, heb zn radslagen niet kunnen tellen :o

Neusje krom en servo kapot, even kijken hoe ik die eruit ga halen, want die zit met bruislijm vastgelijmd :S iemand tips ?

En we hebben helaas alweer schade :o kwam iets te snel aanzetten voor de landing, en wou em toch neerzette. Niet doen, heb zn radslagen niet kunnen tellen :o

Neusje krom en servo kapot, even kijken hoe ik die eruit ga halen, want die zit met bruislijm vastgelijmd :S iemand tips ?
Dat wordt toch snijden, jammer, vloog idd geweldig vandaag. zie je volgende week wel in Well, denk ik.

In wel ga ik er toch niet bijzijn. Funjet is dan nog niet klaar, moet dus de servo vervangen en dat gaat nog even duren. En om maar voor 1 vliegtuig naar een meeting te gaan dat wil ik niet doen. Mischien dat ik naar Son ga, maar moet nog even kijken.

Ik hoop het wel dan, ik ga het helaas niet halen met mn funjet. Heb nog wel servo's liggen, maar dan is de snelheid per servo verschillend, en ik denk niet dat dat lekker vliegt :o

Er zouden trouwens in Weert ook heel wat meer funjetjes komen, maar we hebben maar 1x met 3 man gevlogen :o waar waren al die andere funjetjes toch ???

Edit: toch maar een nieuwe servo besteld, kan het niet laten XD Die funjet werkt te verslavend haha! Nu goed wennen, dat als de motor doorbrand ik er de 1600kv op kan zetten (A)

Laatst bewerkt:
in Nijverdal is mijn Ultra gesneuvelt, weet iemand een NL webshop die hem op voorraad heeft ? voor een redelijke prijs.

Back