Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

regelaar is toch binnen gekomen, bij de buren bezorgd! maar moet ik de scharnieren nog aanpassen of niet

niemand een advies of ik de scharnieren moet vervangen of voldoen de standaard scharnieren met een 6s setup?

Voor een Funjet met 250km+ en 1 loshangende aileron vond ik dat ie het nog best aardig deed:mrgreen:

kan ik de originele het beste helemaal verwijderen en er vervolgens ca scharnieren in lijmen met seconde lijm die geschikt is voor elapor of kan het ook met dunne secondelijm(roze zap)? Eventueel een ander alternatief sta ik zeer zeker voor open, heb liever een bewezen concept dan een slecht probeersel.

voor een lange levens duur YES !

vraag maar aan alex over spaarnwoude !

Hoeft niet hoor, kijk maar naar Rene. Die heeft zelfs op zn funjet die over de 300 gaat nog de orginele roeren. Maar dan wel met maar 6mm uitslag...

Wil je gewoon hard en weinig sturen kun je het gerust orgineel laten. Maar wil je een beetje wat fellere bochten maken, zou ik ze vervangen ;)

Bij mij zijn de scharnieren al 3x doorgescheurd, ook met 4s, dus mijn advies zou zijn om ze te vervangen, maar goed, om de spanning erin te laten kun je het ook gewoon zo laten en afwachten:p

Oeh een beetje spannings is altijd leuk ;-), alleen toestellen van mij die spannend zijn worden meestal gevaarlij. Welke scharnieren gebruik jij nu Alex en hoe heb jij deze ingelijmd in de ultra?

3 per aileron of gebruiken jullie er beide 4? En waarmee hebben jullie ze ingelijmd, secondelijm, hingeglue, bruislijm of nog iets anders?

ik heb er volgens mij wel 3 per roer inzitten ja, 4 zou ook nog kunnnen :p. Ik heb ze zelf met bruis ingelijmd, maar dat moet wel voorzichtig :p Beste kun je met 30min epoxy oid doen. Seconden lijm zou ik niet doen, dit is niet goed zat voor de krachten die erop komen.

Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een scharnier heb vastgelijmd met bruislijm, dan pak ik 30min epoxy met wat glasballetjes, dan loopt het niet zo snelle alle kanten op

Nee dat zeker niet :p als je je manual hebt gelezen, staat er dat je je funjet compleet met die lijm moet lijmen ;)

Die heb ik gedeeltelijk gelezen, zij hebben het over zacki van multiplex zelf, volgens mij komt dat meer overeen dikke/gele zap of misschien groene, maar geen roze zap. Maar als jullie zeggen dat het kan dan gaan we dat gewoon proberen.

Elapor is CA bestendig.

Rotzak. Ik zat ook even te spelen met de gedachte van dit kistje kopen, om eens rondjes om bepaalde mensen heen te vliegen in de lucht :P

De echte held lijmt ze met hot-glue, uiteraard.

Elapor is CA bestendig.

Rotzak. Ik zat ook even te spelen met de gedachte van dit kistje kopen, om eens rondjes om bepaalde mensen heen te vliegen in de lucht :P

De echte held lijmt ze met hot-glue, uiteraard.

Je mag mijn zender wel lenen! Ik kom ook wel een paar rondjes bij je vliegen als je aan het oefenen bent, maar ik zal deze speciale kietel vluchten rechtevenredig verdelen over de trainingsvluchten van de anderen.
Tevens zullen we de lijmmeester ook niet ontzien, alleen die zal er vast weer knuffel vluchten van willen maken

Back