Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Ja die is er. Rene vliegt er mee.
Dan heb je zoiezo de mini pyro als motor nodig. Maar dan moet er heel wat aan je funjet aangepast worden. Als je de funjet uit de doos hebt, dan is het zo goed als niet mogelijk om over de 250km/h te gaan. Doe je bepaalde aanpassingen, kun je met de hk 1450 setup al richting 290km/h

WAHAHAHAHA ja, zoiezo niet aan beginnen :p kist is 2,5x zo duur. 1x iets verkeerds en alles is kapot. En met de 1450kv setup gaat ie 15km/h langzamer als funjet ;)

Ik had de vraag al in een ander draadje gezet, maar misschien hier meer resultaat.
Wat is de hoek waaronder jullie de motor instellen in de Ultra? Ik heb daar wat moeite mee, beter gezegd, ik strand steeds. Ik heb de Ultra met de Multiplex ultra set.
Dank voor een reactie.
Joris

als je je roeren neutraal hebt afgesteld, en je geeft volgas en de funjet duikt omhoog. dan moet je het schroefje indraaien. duikt ie omlaag, dan draai je hm uit. Begin ermee met de motor op 0 graden en pas hem zo aan. Op moment dat je funjet mooi rechtdoor gaat is het goed ;)

Heeft iemand een goede tip om het toestel te gooien, laten gooien? Heb het vanavond geprobeerd met als gevolg dat in de laatste poging de neus is gebroken. We hebben het geprobeerd met 1/2 gas, 1/3 en tussen 1/3 en 1/2 gas in, echter rolde het toestel direct om zijn as als gevolg van de motortorque, zelf met flink tegen sturen was het niet te compenseren. Ik heb niet de standaard setup maar de 6s met 1450kv motor.

Halfgas, neus licht omhoog en recht weggooien. Kan bijna niet missen. Ik moet alleen wel eerlijk bekennen, dat het wat oefening vereist....

Ik was laatst mijn bungee-elastiek-haring vergeten en gooi hem nu ook weer met het handje. Hij maakt bij mij precies een halve rol dus dat betekent even DOWN geven en als hij hoog zit rustig doorrollen.

Laatst bewerkt:
Halfgas, neus licht omhoog en recht weggooien. Kan bijna niet missen. Ik moet alleen wel eerlijk bekennen, dat het wat oefening vereist....

Mmmm, dan heb ik het toch enigszins goed laten, heb hem onder een hoek van 20-30 graden omhoog laten gooien en recht, maar hij rolde zo sterk dat dit niet te corrigeren was.

Moet je misschien heel erg hard gooien? Misschien dat ik nu na de reparatie toch maar een haakje in zijn buik ga maken om het te kunnen schieten met een bungee, misschien heeft ie dan meer vaart en compenseert dit de toque van de motor beter.

Moet je misschien heel erg hard gooien?

Dat hoeft eigenlijk nog niet eens. Nu is het wel zo, dat een lichte funjet zich makkelijker laat opgooien dan een zware. Mijn gewone fj op 4s zit ruim onder de 800 gram en gooi ik zelf op. Mijn Ultra zit bijna aan de 1300 gram, en voor mij is het onmogelijk om die zelf op te gooien, dus dat laat ik altijd anderen doen...

Hi D-J

Je hoeft niet zo hard te gooien, maar de meesten beginnen al met het zwaartepunt te ver naar vooren, als je dan goed gooit gaat hij nog op z'n kant!
Probeer maar dat hij precies horizontaal op de bobbeltjes ligt, en je hoogteroeren in lijn met de vleugeltips, ik heb dat ook met een 3+Kw setup en die gaat vrijwel recht weg!

Grtz Rene

Hi D-J

Je hoeft niet zo hard te gooien, maar de meesten beginnen al met het zwaartepunt te ver naar vooren, als je dan goed gooit gaat hij nog op z'n kant!
Probeer maar dat hij precies horizontaal op de bobbeltjes ligt, en je hoogteroeren in lijn met de vleugeltips, ik heb dat ook met een 3+Kw setup en die gaat vrijwel recht weg!

Grtz Rene

Hoi Renee,

Dank voor de tip, hij lag inderdaad inderdaad iets voorover, maar niet heel veel. Als de neus weer geplakt is zal ik het zwaartepunt exact op de bolletje leggen.

Waarmee kan ik eigenlijk de breuk het beste lijmen, de neus + motor liggen er echt helemaal af, Expoxy, Ca, Bruislijm etc. etc.? Is het ook nog verstandig om er een paar koolstof staafjes in te steken om wat meer torsiekrachten op te kunnen vangen. Het zijn allemaal mooie breuken, alles past in elkaar zonder schuim het te modelleren.

Ik heb bij de meeting in Odoorn 6 funjets van 6s opgegooid in een goeie 30sec.
Dus ik vind dat ik wel enige ervaring heb (1 van die 6 was de funjet van mij zelf)
kijk in het draadje van odoorn daar is een filmpje van P@ul dan kan je zien hoe andere het doen.

Mijn geheim is een klein beetje up trimmen maar 3 a 4 tikken en als je de funjet in je hand heb langzaam aan gas geven tot je voelt dat hij een beetje trekt en dan gewoon een flinke worp schuin 30graden omhoog niet gelijk vol sturen maar eerst een beetje snelheid laten maken.

Daarnaast heb ik 60% expo op mijn roeren en bijna de max uitslag op mijn roeren.

Heeft iemand een goede tip om het toestel te gooien, laten gooien? Heb het vanavond geprobeerd met als gevolg dat in de laatste poging de neus is gebroken. We hebben het geprobeerd met 1/2 gas, 1/3 en tussen 1/3 en 1/2 gas in, echter rolde het toestel direct om zijn as als gevolg van de motortorque, zelf met flink tegen sturen was het niet te compenseren. Ik heb niet de standaard setup maar de 6s met 1450kv motor.

Back