Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

@alex: dus ik heb weer wat gemist (stuurfoutje), is wel jammer .... zien jullie aankomend weekend wel weer, dan weer een nieuwe? ik moet de mijne ook nog maken, de afgesmolten transistoren zitten in de motor (maak wel wat foto's, dit heb ik nog nooit gezien), vanavond maar eens kijken wat de totale schade is.

@alex: dus ik heb weer wat gemist (stuurfoutje)

Nope, geen stuurfout, ik ging volgas en windje mee richting de bomen in Nistelrode, en hij draaide spontaan eruit... Het was daar wel extreem turbulent bij de rand van de bomen. Maar goed, verder niet zo'n ramp, hij ging al bijna een jaar mee, en dat is een Funjet-record:mrgreen:

Gelukkig had ik de vliegklare Ultra ook al klaar, dus ik kon blijven vliegen:)

Ja dat was ff zonde
Maar wel vet die dingen achter elkaar aan te zien racen.

En je hebt ze gewoon op voorraad
Hoe gek kan het zijn.

Foto's van de schade, regelaar was helemaal versmolten, alle (op eentje na) powerfets zijn eraf. Funjet is weer gerepareerd en klaar voor aankomend weekend, gassssseeeeee .....

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo afgelopen weekend is mijn funjet eindelijk geklokt:

Hij is geklokt dmv een Bushnell Speedster Dopler gun, en bij de 3e x aanduiken kregen we eindelijk een goede kans. De meeting die de gun aangaf kwam uit op een 188mph. Dat komt neer op 302,5 km/h.

Ik geloof dat hij nog sneller kan, aangezien dit de 3e x aanduiken was van de 4 kansen die ik heb, mn lipo was al redelijk leeg dus. En ik vond mn duik ook niet echt mooi strak. We hebben nog een aantal meetings in het vooruitzicht dus we gaan eens kijken of we nog een paar kansen krijgen :D

Heb dit draadje met plezier gelezen! Zit nog wel met een paar vraagjes omdat ik ook eens een funjet wil aanschaffen.
Heb al vaker met een standaard funjet gevlogen. Vind dit kwa snelheid nog een beetje tegenvallen, dus wil een snelle setup op 4 cellen.

Heb al veel gelezen over de motoren die er gebruikt worden: Mega, HET RC, HC, ect maar kom er niet uit welke nu te nemen voor alleen een 4s setup.
Nu zou ik wel graag het maximale uit 4s willen halen dus zo,n 800 tot 1000 watt zou haalbaar moeten zijn toch!?

Het zou mooi zijn als hij nog wel goed uit de hand te gooien is maar dit gaat wel toch met een lipo van 240gram en 100+ grams motortje? En kom ik wel met het zwaartepunt weg met deze lipo,s in combo met een motor?

Het hoeft geen budget setje te zijn!

BVD!!

Jan heb je van die motor een linkje? De Prop maat staat mij wel aan want dan komt hij mooi buiten zijn behuizing en is hij makkelijker uit de hand te gooien.

80A BEC voldoende of toch een 100A nemen? Deze bijvoorbeeld: Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC

Op meer cellen dan 4 was ik niet van plan te gaan vliegen dus als je nog een andere (betere, efficienter) motor te binnen schiet hoor ik het graag!

Idd, motor aan buitenzijde voor koeling is niet nodig. Ik heb mijn motor ook binnenin gemonteerd, en trek denk ik wel het meeste stroom, dus als dat goed zit zit die 1600kv op 4s zeker goed!

Idd, motor aan buitenzijde voor koeling is niet nodig. Ik heb mijn motor ook binnenin gemonteerd, en trek denk ik wel het meeste stroom, dus als dat goed zit zit die 1600kv op 4s zeker goed!

idd,

Begrijp het wel goed,

Als je aan de max van de belasting van je motor zit is koeling echt belangrijk.

Echter deze motor met een 100A regelaar kan het makkelijk hebben zonder buiten gemonteerd te zitten.

Met "normale" stromen hoeft het niet, maar ik heb met de 1450Kv en 7x6 apc al een motor uitgefikt gehad...

Bestellingen net gedaan! Wel bij 3 shops moeten shoppen moeten maar als het goed heb ik straks alles bouw compleet!

Ben toch voor de 100A ESC gegaan want dan kan ik nog een keertje richting 6s:cool:. Speed is a addiction:D.

Waar lijmen jullie mee!? Wil 5 of 30min epoxy gebruiken, gaat dat goed of toch wat anders gebruiken?

Back