Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Epoxy kan, mits je genoeg geduld hebt;) Ik doe alles met CA+activator, dan bouw je een funjet in een uurtje, van doos tot aan vliegklaar:p

Nou nou... zoveel haast heb ik er nou ook niet mee om hem de lucht in te krijgen!:D

Zal tijdens de maiden eens vragen of er iemand wil proberen te filmen:p.

Multiplex beveelt CA aan. Ik gebruikt de medium versie met activator. Als je perse epoxy wilt gebruiken dan zou ik voor de 30 minuten kiezen en dan de lijmvlakken iets opruwen. Ik heb ooit elapor met 5 minuten epoxy gelijmd maar dat brak na een paar vluchten weer los.

Het beste is gewoon met CA inderdaad. We vliegen met een hele groep op 6S en we hebben ze allemaal gelijmd met CA en gaat erg goed!

En mooi dat de bestellingen zijn gedaan, wat is nu de precieze setup geworden ?

Inderdaad, speed is een addiction. En ik kan je vertellen dat het snel went... Mijne is laatst geklokt op 303km/h en ik heb iedere vliegt meer het gevoel: Hmmmm... eigenlijk mag die toch wel wat harder van mij haha. Maar ik denk dat we op dit moment met onze 6S setupjes op de top van het kistje zitten. het verschil is nog maar minimaal als je kijkt naar de vermogens:

6S 2650 met 1450kv motor en 7x6 prop levert 2,7kW aan vermogen en daar zijn snelheden van 292 t/m 297 mee geklokt. Ik heb dan een 1900kv ipv de 1450, lever 3,2kW aan vermogen in totaal en ik kom net uit op 303. dus veel meer vermogen erin stoppen is het denk ik niet meer waard...

Wel heb ik laatst weer een Graupner 6,5x6,5 prop gevonden. Ik denk dat ik deze van het weekend maar eens ga testen...

Als de snelheid teveel went, is de volgende stap een model wat constant 300 loopt, dat is weer een 2 stappen verder.
Een Funjet haalt dat net, onderin de duik, zodra je vlak vliegt ligt de snelheid meteen een stuk lager. Pak je een pylon of speedmodel wat constant 300 vliegt wordt het weer spannend :)

Gerben

Daar heb je volkomen gelijk in Gerben. Bij mij loopt de snelheid na de duik terug tot ongeveer 250 a 260km/h. Ik ben stiekem al op zoek naar een ander model, maar wil geen nieuwe electronica aan hoeven schaffen. Maar dan een kist wat net zoals de funjet 4x kan aanduiken, maar waarbij de snelheden weer een stukkie hoger liggen.

Ik heb trouwens ook naar de balsa speed shark van nanoplanes zitten kijken op 4S op aan een flinke constante snelheid te wennen :)

Het beste is gewoon met CA inderdaad. We vliegen met een hele groep op 6S en we hebben ze allemaal gelijmd met CA en gaat erg goed!

En mooi dat de bestellingen zijn gedaan, wat is nu de precieze setup geworden ?

Dan wordt het gewoon CA!

Setup:

Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV
TURNIGY K-Force 100A Brushless ESC
Turnigy 2200mAh 4S 40C Lipo
ZIPPY Flightmax 2200mAh 4S1P 45C
DYMOND DS 1550 MG digital Servo,s
APC Sport Prop 7.0 x 8.0, 7.0 x 9.0, 7.0 x 10.0

Heb het zwaartepunt goed gekregen! Heb wel wat schuim weg moeten halen voorin.

Was wel even meten en passen met deze setup maar wel alles er mooi in gekregen. Wel de motordraden op orginele lengte gelaten om met het zwaartepunt uit te komen.

Vanaf achterkant motor tot ESC zijn de draden 10cm. Beter is om ze zo kort mogelijk te laten maar dit lijkt mij ook wel acceptabel.

Met een APC 7x6 zit ik op 1000watt en 68A. Is wel een gewone APC die er nu op zit omdat de sport APC,s nogal veel onbalance hebben en ik nu niet kan balanceren.
EDIT: Moet 7x5 zijn ipv 7x6!!

Laatst bewerkt:
Vandaag de 7x8 en 7x9 APC sport erop gezet. WOW dat gaat hard!!:cool: Nu trekt tie 80A en 1250watt.

Merk wel met deze props dat hij volgas naar rechts trekt/draait en met minder snelheid gaat hij naar links!?

Ik meen mij dit niet te herinneren dan ik dit gisteren ook had met de thin APC:?

Zou het kunnen dat de motor iets scheeft trekt omdat ik de orginale bevestigings steun nog gebruik?

Als je je bedenkt dat de funjet voor een 5x5 prop ofzo gemaakt is, en je gaat vliegen met een 7x8 dan is het redelijk logisch dat hij wegtrekt haha. Dat komt door je koppel van je motor. Daar heeft iedereen last van.

Gewoon je funjet zo uittrimmen dat je volgas rechtdoor vliegt.

Ja dacht ik ook al een beetje maar wist het niet zeker. Hadden ook de rolroeren kunnen zijn die door de hoge snelheid torderen ofzo.

Iemand al eens op het idee gekomen dit eruit te mixen!? Ga dit even proberen van het weekend.

de mijne trekt met de 1600kv motor en een 6,5x6,5 prop nu een stroom van 93A op 6s/2650mA, het vermogen ligt dan op 1896W .... en wow, wat een herrie, de buurt loopt uit hier toen ik deze achter in de tuin probeerde. moet alleen de maiden nog krijgen, ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Ik zit met 7x6 op bijna 2800Watt, enige nadeel: 3x volgas voorbij vliegen en je accu is leeg.......:)

de mijne trekt met de 1600W motor en een 6,5x6,5 prop nu een stroom van 93A op 6s/2650mA, het vermogen ligt dan op 1896W .... en wow, wat een herrie, de buurt loopt uit hier toen ik deze achter in de tuin probeerde. moet alleen de maiden nog krijgen, ben benieuwd.

whahahhah

had je hier moeten horen met 3x funjet 4s het hele dorp kon het horen,

de buurvrouw was aan het andere kan van het dorp en die vertelde een uur later dat zij het daar had gehoort en mensen zich afvroegen wat het was !! dikke pret natuurlijk

de mijne trekt met de 1600W motor en een 6,5x6,5 prop nu een stroom van 93A op 6s/2650mA, het vermogen ligt dan op 1896W .... en wow, wat een herrie, de buurt loopt uit hier toen ik deze achter in de tuin probeerde. moet alleen de maiden nog krijgen, ben benieuwd.

heey,heb je weer een verse gebouwd ? foto,s ?

ik heb die fan van hk besteld een 10 blads fan die turbine geluid moet geven,
Alloy DPS Series 70mm 10-Blade EDF unit with 2200kv Motor - 1900watt (6s)

ben benieuwt of het wat is ,als ie klaar is maak ik wel n filmpke

@jan: foto's komen nog. heel de rest heeft hem gezien op Rozenburg. Ik ben trouwens benieuwd met deze fan van jou, de funjet met edf die ik heb duwt "maar" 1,9 kg op 6s.

Heren!

Ook ik heb een Ultra in bestelling met de volgende setup minus de lipo welke een Turnigy 6s 2650 40c is

u6e4a4yg.jpg

Kan hier ook eerst een 4s lipo in om aan de snelheid te wennen? Heb gelijk een zware setup gedaan aangezien ik niet dubbel wil kopen straks (van 'langzaam' naar snel).

Dus is een 4s 2650lipo 40c ook geschikt voor deze setup?

Back