Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

GensAce BL3747 / 5S2200 35C

Wil mijn 5e funjet, nu dus weer een ultra, gaan voorzien van bovernoemde setup.
Weet iemand welke prop ik hiervoor kan / moet / mag gebruiken?
Moeten de aillerons op de een of andere manier verstevigd worden met tape of scharnieren?

Setup: 1500KV esc BL45A

Gert jan, gewoon deze bestellen APC 6x4 Speed 400 Electric
bedankt!

@ valentino, bedoel je met 'bovenstaande setup' mijn gegeven setup? En indien dit je 5de ultra is heb je dan geen ervaring met het verstevigen van bepaalde delen? Of is dit alleen nodig met extreme snelheden ?

Als complete leek ben ik op zoek gegaan naar een bouw instructie video voor deze funjet. Kwam dit tegen:

http://www.mfl.be/bouwverslag-multiplex-funjet-ultra/#more-520

Geen idee of het met dit verslag lukken gaat ( zwaarte punt bepalen-hoeveel lijm- past me motor gewoon in de jet (geen aangepaste mount nodig) welke connectoren 4MM?- .etc..

Leuke uitdaging dat dan wel maar advies van de ervaren vliegers over de bouw zijn welkom!

Gert jan,

Niet te moeilijk denken! tis maar een funjet haha. Gewoon handleiding erbij en potje seconde lijm en alle te verlijmen vlakken volsmeren.

Ailerons wel uitsnijden en nieuwe scharniertjes inlijmen, de standaard scharnieren scheuren uit met jou setup.

Motor is gewoon 2 extra gaatjes boren in je mount en vastzetten haha.

Verder zou ik btw geen Nano nemen... 5 vluchten en begint al te bollen!

gewoon een 6S Zippy op die 6x4 en vliegen! wennen hoeft niet op 4S, halfgas op 6S kan ook :D

Gewoon CA-scharniertjes nemen. Tot nu toe is bij mij bij iedere Funjet de scharnierlijn gebroken, soms na 10 vluchten, soms na 100 vluchten. Ik doe altijd 3 scharniertjes per roer, en dan onder en boven nog een strookje glasvezeltape, gaat nooit meer kapot.

Hallo Gert-Jan,

wat ik tot dusverre heb gebouwd waren de 'standaard' funjets; de oude (witte) met een lichte setup en de Ultra's met de veeeeel te dure tuning set van multiplex.

Was dus toe aan een uitdaging! Ik heb bij mijn schoonzoon gezien hoe snel (bij een 6S setup) de rolroeren af kunnen scheuren!

Nee ik bedoelde MIJN setup. Gensace!

@ valentino, bedoel je met 'bovenstaande setup' mijn gegeven setup? En indien dit je 5de ultra is heb je dan geen ervaring met het verstevigen van bepaalde delen? Of is dit alleen nodig met extreme snelheden ?

Back