Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

ik heb de neus wel weer 2x moeten plakken bij n crash,

de stuurstangetjes heb ik nagemeten,er zat 1mm lengte verschil tussen,dit heb ik nu gelijk gezet,

normaal zet ik de servo,s in het midden en dan zet ik de elerons in het midden,door met het stuurstangetje te schuiven ,

nu hoor ik dat je het stuurstangetje op gelijke lengte moet zetten,en dan met de zender trimmen,

wat is nu precies de juiste volgorde ?

ik heb de neus wel weer 2x moeten plakken bij n crash,

de stuurstangetjes heb ik nagemeten,er zat 1mm lengte verschil tussen,dit heb ik nu gelijk gezet,

normaal zet ik de servo,s in het midden en dan zet ik de elerons in het midden,door met het stuurstangetje te schuiven ,

nu hoor ik dat je het stuurstangetje op gelijke lengte moet zetten,en dan met de zender trimmen,

wat is nu precies de juiste volgorde ?

Bij en funjet met hogesnelheden zijn je uitslagen van je roeren soms niet meer dan een 1/2 mm. Hierbij kan je voorstellen dat als jij je stuurstangen niet op gelijke lengte hebt je ook niet op het zelfde punt van van de draai cirkel van de servo je koppel punt hebt.
Hierdoor zijn je uitslagen vooral bij grote uitslagen per roer verschillend en daar komt het weg draaien vandaan.
Gezien de kleine uitslagen per roer is een klein verschil al merkbaar.

Maar een kromme funjet heeft ook dit gevolg.

Het is maar mijn ervaring en ik vlieg nu 2 jaar met de ultra's @ +260km/h

En doe regelmatig low speed fly-by onder de 1/2meter hoogt :)

@boerjan: in elk geval beginnen met de stangetjes op precies dezelfde lengte, een romp werkt ook mee als een soort vleugel, als deze krom is is dit zeker merkbaar, na een crasch alles weer goed uitlijnen.

wie o wie gaan er naar Son
www.mvsb.nl
a.s. zondag, mocht het weer ok zijn ben ik er ook.
met de edf funjet en de reserve funjet (in stukken na crash, zie foto) is ook weer bijna klaar en weer als nieuw (helaas wel met een prop, haha).

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het eindresultaat (zie foto's), bij iets meer dan kwart gas blijft ie al hangen onder mijn hand. De "brenner" LEDs geven een mooi verblindend resultaat, ook overdag erg goed te zien. EDF draait lekker, wel oorverdovend en totaal ander geluid (hoge pieptoon) dan met een prop.
Morgen de maiden in Bergeyk, ben benieuwd, ik zal vragen of iemand filmpje kan maken zodat jullie het resultaat kunnen zien (goed of slecht). Morgen (zondagmiddag) hebben we daar vanaf 13 uur het jaarlijkse "snertvliegen". Wie wil is altijd welkom.
Kijk maar op MVCB voor de routebeschrijving.

full

full

full
Nice Fan Unit

heb je deze al geprobeerd Impeller, Modellbau, Modellflugzeuge, Ejets

De maiden gehad gisteren, vliegt superstrak en toch best snel. Lijkt langzaam te gaan omdat het geluid totaal anders (en veeeel zachter) is. Een vliegtuig die een bult herrie geeft lijkt automatisch sneller te gaan.
Totaal geen tork met de fan tijdens de start (naar links trekken), wat een genot. Er is gefilmd, heb het alleen nog niet gezien, wordt vervolgt.
De 22e vliegt deze in Son.

full

Is het nog gelukt met uploaden?

Ziet er uiterlijk hetzelfde uit, alleen .... wordt alles dan wel heel erg zwaar totaal, lijkt me. Ik denk dat de vleugeltjes het niet meer kunnen dragen, te kleine span. Ik zou zeggen, iemand proberen? Ben benieuwd.

Back