Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Hmm niemand??

Servo's zitten zo goed als op hun plek. Kan ik ze straks 'vol' gooien met CA en goed aandrukken? Wat een ellende trouwens om het ruimte te maken voor deze servo's die groter zijn dan het servo vakje in de vleugel.

Mooi wit nog:
ytuvugyn.jpg

Servo heveltjes moesten natuurlijk ook even doormidden:
me8a2e4a.jpg

Funjet model aangemaakt in de zender en de servo's op 'nul':
agehetyn.jpg

navy4ape.jpg

8ybuze4e.jpg

Wordt een lang bouw uurtje zo :)

Funjet kost geen drol, ik zou gewoon de normale pakken.

@Gert-jan: ik zou idd zoals alex zegt ook NIET de orginele aansturing gebruiken. Weg met die rommel haha. Even een 2,5 of 3mm stangetje met bal/quik linkjes/ Je wilt niet dat je tonnetje lostrilt met 290km/h....

Verder de plus en min van de bec en regelaar moeten allebei op de accu. Dus als je de connector voor de plus pakt, soldeer je daar de plus van je regelaar en de plus van je bec op, en zo ook op de min. Dan je regelaar in kanaal voor de throttle, en je bec in je bind/data kanaal. servo's in aileron en elevator en een mixje aanmaken, volgens mij elevon.

Succes!

Even een vraagje, de rode kabel uit de WRZ van de esc uit het plugje halen ? wat bedoel je daarmee ???

Je ESC is een Opto, dat houd in dat hij geen voeding geeft aan je ontvanger, dat doet dus je BEC. Je hoeft dus helemaal niks aan die 2 te doen. dus de 3 kabels doorvoeren naar je motor, 2 kabels aan je plug naar accu, en je stekkertje in je ontvanger stoppen op kanaal throttle, meer niet!

Dan de bec plus en min op dezelfde connector solderen als de ESC en de stekker in je Bind/data/batterij kanaal en ook hier niks speciaals dus.

@Gert-jan: ik zou idd zoals alex zegt ook NIET de orginele aansturing gebruiken. Weg met die rommel haha. Even een 2,5 of 3mm stangetje met bal/quik linkjes/ Je wilt niet dat je tonnetje lostrilt met 290km/h....

Dank voor je bericht. Heb je misschien een foto van wat je bedoelt met het bovenstaande dan is het helemaal duidelijk (denk je wel te snappen).

Ik zet er ook nog nylon scharnieren op.

Verder is je verhaal mbt tot de aansluitingen duidelijk! Dank. Wat ik met dat WRZ kabeltjes bedoelde zie je op onderstaande video: zoals je al aangaf is mijn ESC opto dus geldt dit niet voor mij. Weer wat geleerd!

http://youtu.be/clNvfjhMQ5w

Is het ook mogelijk om een Funjet weg te schieten met een katapult ?
Ik heb namelijk in beide schouders pezen afgescheurd , vandaar ...

Gertjan, ik zal vanavond ff snel foto'tje maken voor je!

knife-edge, zeker! gewoon een haakje inlijmen aan de onderkant. beste is een houte latje over de lengte helemaal in te snijden en in te lijmen dan voor de stevigheid en in het houten latje je haakje maken. Volgens mij moet je dat wel VOOR het zwaartepunt plaatsen.

Soms is het makkelijk als je verschillende packs hebt liggen, moest er dan één pack bij zijn waarvan de cellen niet meer 100 % zijn , dit gewoon uitgewisseld kan worden...

Ik heb een tijdje met 2x 3S gevlogen, en moet zeggen dat je merkt dat er na verloop van tijd toch veel verschil in de packs gaat zitten. Het balanceren van 1x 4s bv blijven je cellen langer gelijk als dat je gaat balanceren met 2x 2S. Dit omdat de 4S allemaal op elkaar afgestemd worden, en de 2x 2S alleen de cellen per pack op elkaar gebalanceerd worden.

Als er bij de 4S 1 of 2 cellen na verloop van tijd overlijden, kun je altijd alsnog met de soldeerbout aan de gang, en er een 2 of 3S pakket van maken.

Ik heb een tijdje met 2x 3S gevlogen, en moet zeggen dat je merkt dat er na verloop van tijd toch veel verschil in de packs gaat zitten. Het balanceren van 1x 4s bv blijven je cellen langer gelijk als dat je gaat balanceren met 2x 2S. Dit omdat de 4S allemaal op elkaar afgestemd worden, en de 2x 2S alleen de cellen per pack op elkaar gebalanceerd worden.

Als er bij de 4S 1 of 2 cellen na verloop van tijd overlijden, kun je altijd alsnog met de soldeerbout aan de gang, en er een 2 of 3S pakket van maken.

Ik heb tal van 12s packs die bestaan uit 2 maal 6s en moet zeggen dat er niets verschil opzit, ook niet na 100 ladingen. Mss eens kijken naar hoe je ze op je lader aansluit of de degelijkheid van je aangekochte cellen. Je kan ook de interne weerstand meten en dat zegt ook vaak veel...

Packs waar ik over spreek hebben ik koude toestand niet meer dan 5mOHM per cel, in warme toestand om en bij de 2,2mOHM per cel. En varieert meestal niet meer dan 0,2mOHM.

Nog een paar vraagjes ....:smile: ivm de Funjet.

Ik las dat de HK motor 3648/1450 KV in combinatie met een nanotech lipo 4S3300 65/130C en APC 7 x 10 sportprop ideaal is om toch een behoorlijke snelheid te behalen....
Ik moet niet het uiterste uit de kan hebben, vandaar
Welke regelaar en eventueel Hobby-King servo's moet ik nemen en voldoet de gewone Funjet of moet het de Ultra zijn ?

op 4S zou de normale funjet nog wel kunnen, maar ik zou zelf met deze setup eerder voor de ultra kiezen, waarom ? Omdat deze setup uiterst geschikt is om ook door te stappen naar eens een 6S.

Ik zou verder ook niet al te bezuinigen, en in de funjet hoe dan ook GOEDE servo's te zetten. dus gewoon hitec ofzo erin :p

Als regelaar kun je voor een 80 of 100A gaan, maar met oog op de toekomst (ik kan je vertellen dat je zoiezo doorgaat naar 6S na verloop van tijd haha) zou ik deze regelaar gebruiken: GXBL200OPTO GX200A 3-7S (OPTO) Brushless ESC RCtechnics Modelbouw met een losse BEC

Ik heb nog een paar nieuwe Graupnertjes liggen DES 478BB MG
die zullen ook wel voldoen ?

Servo DES 478 BB, MG

Technische Daten
Stellmoment 4,8V ca.: 21 N/cm
Stellzeit 4,8V ca.: 0,13 Sek/40°
Haltemoment 6,0V ca.: 54 N/cm
Stromaufnahme max. bei 4,8V ca.: 420 mA
Stellzeit 6,0V ca.: 0,1 Sek/40°
Gewicht ca.: 11 g
Drehbereich mit Trimmung ca.: 2 x 45 °
Leerstromaufnahme ca.: 7 mA