Gaui NX4 bouwverslag

Hallo Uwe, Mooi dat de motor draait! Nu maar hopen op goed weer zodat je de eerste vlucht kan maken. Het ontbreken van de rate wen je wel aan. Ik moest er ook aan wennen :D

@SandorV: Tja, heb het wel eens eerder gehoord dat heli's zomaar omvallen. Maar iedereen zo zijn methode en ervaring doet ook een hoop ;)

dankje ook @JoopB:

bijna logisch, het is een mini V-Bar,
en kleine helis vlieg je niet zo vaak met rate-mode,
ik zal het missen bv. bij mijn Benzine Trainer,

en @SandorV:

je moet wel opletten, wat je doet als je opstart met een fbl-systeem,
en je zou ook 'n klein beetje kunnen vliegen,

voor mij:

als ik naar buiten ga, ook voor maiden,
heb ik mijn heli 10 keer gecheckt,
ook met mijn eigen Excel-programmas / checklist / kurvendiagrammen ...
en dan kan ik starten, maar even weg van de grond,
dan kan met de fbl niks meer mis gaan.

Nu alleen die governor instelling, of die goed is,
en hij rookt mij nog te weinig,
misschien ook nog te lage RPM,
needle = 2,5 draai uit geschroefd.

groetjes van Heli-Uwe
 
ziet er goed uit Uwe ;) nog wat kleine gyro aanpassingen (dacht iets te zien aan de staart)en een top heli :p
mooi man en dat in 1 x pluimpje voor Uwe.....

enne..... zag ik daar een iets of wat zenuwachtige Uwe...:mrgreen::roll:

gr Nick

ps volgende x ook een filmpje met die mooie canopy daarop...dan is ie helemaal af:p

komt nog jonge,
en bedankt

groetjes van Heli-Uwe
 
mooi gedaan Uwe :thumbsup:
met die koude gure wind blijven mijn heli's toch liever binnen :rolleyes:

bij je volgende filmpje idd die canopy erop zetten, dan is 't plaatje echt compleet :D:D:D
 
ontvanger verplaatst

Hoi en bedankt allemaal,
(thanks David)

even nog de ontvanger van boven naar de zijkant verplaatst,
omdat die te hoog was voor het canopy,
ook aan de zijkant moet die heel laag,
omdat die kap echt erg smaal is,

uiteindelijk 3 uren knutselen,
kabel trippel - checken,
alle functies goed,
kap erop
en morgen testvliegen

even nog die laatsten foto's:

... in de volgende post

groetjes van Heli-Uwe
 
Hier die laatsten 3 foto's
met het product:

En dat was het ook
mijn bouwverslaag van de Gaui NX4
verder met vlieg-berichten en ervaringen:

gaui-nx-4-a

groetjes van Heli-Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:thumbsup: met het vliegen van je schitterende heli. hoop dat de wind snel gaat liggen dan gaat mijn kleine projectje ook de lucht in:D (hoop ik)
 
laatste aanpassing

Tanks David
en jij ook succes,
maar tot nu toe waait hier alles weg

Dus laatste aanpassing aan de Gaui NX4:

het lijkt echt als een oog,
maar die heli heeft alleen een van,
het is een functionele opening voor de glow-plug schakelaar,

dus de heli kan getankt en gestart worden,
zonder het canopy eraf te halen
(de start pin gaat ook van boven in zonder het canopy te verwijderen)

die idee is eigenlijk van Bobby, die ook de BEC schakelaar met bedient,
maar dat gaat bij mij niet en is ook niet nodig


Het belangrijkste is, dat die kap niet bij elke start en tank-actie
eraf moet, er zit namelijk alles heel strak ingebouwd
onder de heel smal canopy, hier nog een foto:


full


groetjes van Heli-Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, da's niet zo'n chique oplossing, dat gat in je canopy.

Ik gebruik altijd een glowplug extension:
Glow_extension.jpg


Haakje gaat op de gloeiplug en het andere deel monteer je op je frame, met een boutje waar ook je motorsteun mee vast zit (dit voor de elektrische geleiding. (beetje mosterd na de maaltijd...)

Wel een erg mooie heli... De "Power to weight" ratio zal wel super zijn...
 
Oei, da's niet zo'n chique oplossing, dat gat in je canopy.

Ik gebruik altijd een glowplug extension:

Haakje gaat op de gloeiplug en het andere deel monteer je op je frame, met een boutje waar ook je motorsteun mee vast zit (dit voor de elektrische geleiding. (beetje mosterd na de maaltijd...)

Wel een erg mooie heli... De "Power to weight" ratio zal wel super zijn...

goede tip @iTuur:,

dat kleine dingetje heb ik dus binnen de canopy,
ik moest erg goed kijken, waar ik alles hen 'plak' in deze 'kleine' heli,
er zit nu alles compact binnen, en ik ben tevreden zo.

En die 'Power to Weight' zou met
minder dan 2 kg volgetankt met een 1900mAh lipo vliegklaar
en rond 1,4 PK
wel goed zijn


groetjes van Uwe
 
Thanks @Punie:

ja ja echt mini maiden, maar maiden

en in de achtergrond dat is een heel oude DAF

groetjes, Uwe
 
Heb ik in de Varios , Anko,

hier in de nitros gaat dat goed zo,
ook met de LED's om te kijken, hoe veer de lipo nog kan ...

groetjes van Uwe
 
Nieuwe hekvleugels
zijn beter te zien en bovendien
3,6 gr i.p.v. 4,4 gr. ook nog lichter en goed geballancert,
ben blij daar mee:

full


groetjes van Heli-Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
main bladen

Even een vraag aan alle:

ik ben op zoek naar main-rotor-bladen
er mogen 425 tot 460 op,
volgens Bobby zijn die Gaui niet zo bijzonder,

maar ook Edge heeft allen 425 (423) en een boven 460 (473) mm
andere optie zou zijn een van Align,
waar ik erg mee tevreden ben op andere helis !!

dus mijn vraag:

- verder met origineel Gaui (425 mm)
- Edge (425 mm)
- Align (425 mm)

of komt nog wat nieuws ... ?

bedankt en groetjes van Heli-Uwe
 
Ik was altijd erg happy met mijn Edge 423's en 473, maar als die laatste niet past zou ik dat zeker niet riskeren.
 
Ik was altijd erg happy met mijn Edge 423's en 473, maar als die laatste niet past zou ik dat zeker niet riskeren.

Ja Laurens,

groter dan 460 mag (zou ) niet, dus enige optie is 423,
en omdat ik ook de hekvleugel bij 70 (niet 77 mm ) wil laten,
is het ook al gedaan,

dus als niet wat nieuws op de markt komt met b.v. 450
vlieg ik de heli helemaal in en wissel naar 5 liter nitro op Edge,
en da gaaaaat die ...

bedankt Laurens,

Groetjes, Uwe
 
Back
Top