Geinig voor weinig

HK Beatle had ik van stal gehaald voor een testrit vanwege collega's een RC experience geven in de lunchpauze. 2wd Traxxas VXL Rustler is geen goed plan in de handen van een nitwit.

4wd drive 1/16 leek me beter.

Maar met een continue in de servo safe klappende besturing levert verrassende stuureffecten op die ik zelfs niet kan oplossen :D

Binnenkort het parkeerterrein dus maar onveilig maken met de mini SCT.

Kevertje gaat in de stalling als ESC en motor donor.

He jongens, hier nog meer 'geinig voor weinig'. Binnenkort bij HobbyKing!

scaled.php

Lijkt erg veel op een Kyosho Ultima DB.

hoe is het mogelijk dat het zo goedkoop is bij HK...

Daar zijn wel een verklaringen voor: lage productie-kosten door grootschalige productie, lage loon-kosten en lange werkdagen ...

Het is eerder verbazingwekkend dat het hier zo veel kost ... (geldt niet alleen voor modelbouw/radiografisch speelgoed, maar ook bijvoorbeeld voor mobieltjes en elektronische gadgets die voor een habbekrats in Azië in elkaar worden gezet)

Daar zijn wel een verklaringen voor: lage productie-kosten door grootschalige productie, lage loon-kosten en lange werkdagen ...

Het is eerder verbazingwekkend dat het hier zo veel kost ... (geldt niet alleen voor modelbouw/radiografisch speelgoed, maar ook bijvoorbeeld voor mobieltjes en elektronische gadgets die voor een habbekrats in Azië in elkaar worden gezet)

En niets uitgeven aan R&D, maar licenseren/kopieren van bestaande modellen. Het 2e model dat van de band rolt kost een tientje, het eerste model 2 ton, en de kopieerders hebben alleen de tientjes als kostprijs.

Vandaag de geinig voor weinig SCT mini-truc binnengekregen. Zoals altijd zeer goed ingepakt door onze Chinese vriend(innen). Ontvanger en accu aansluiten en gaan met die blauwe banaan :banana:

Overigens had het "kopieren" wel iets zorgvuldiger gekund. Voorwielen staan in neutraalstand behoorlijk linksaf.

Over rij-eigenschappen is ook niet nagedacht, vreselijk onderstuurd en wil eigenlijk alleen maar rechtdoor. Pluspunt is dat het maingear niet door het gat in de bodemplaat uitsteekt itt de Beatle, afplakken is dus mogelijk.

Vermoed dan ook dat het een half-kopie is :cool:

De zelf-bedachte andere helft is voor verbetering vatbaar, maar echt rommel is het zeker niet en al helemaal niet voor deze prijs.

Kritiek trekt men zich zeker aan. In de reviews klaagde men over de motormontage, die van mij heeft een verbeterde met hex-bouten en zat goed vast. Nu de sturing en wegligging nog..

Ga het karretje nog wel nalopen en de voorwielen richten.

Deze is op weg naar mij. Ik kon hem niet laten staan voor die prijs. Ik zocht al langer een klein modelletje voor in de achtertuin :cool:

Laat weten hoe die bevalt .... ik vind het een supergaaf model maar vrees een beetje voor het formaat .... ben erg benieuwd of hij niet op iedere graspol vast blijft zitten ....

Ook kost het personeel en de huur/koop van panden in Europa veel meer. Distributie verloop via minimaal 1 partij en iedere tussenpartij moet er een cent aan verdienen om ook hun panden, vervoersmiddelen en personeel te kunnen betalen.

Een trend welke al een tijd bezig is is dat verkoopcentra's in Europa de order direct doorsturen naar de fabriek Azië zodat van daaruit het product direct naar de klant wordt gestuurt.

welke accus passen bij deze auto het beste erbij, iemand een linkje voor het type accu van hobbyking.. turnigy volgens mij passen er namelijk wat langere accus in dan die in de e-revo vxl gaan.

en is het bijv. aan te raden om er meteen 2 te kopen (eentje voor onderdelen) of is de onderdelenservice wel goed te noemen.

ben nog beetje sceptisch over de lowbudget-autootjes maar lees/hoor steeds meer positieve ervaringen erover dus wil het wellicht toch een keertje erop wagen..

hmm bijna 1 gekocht, totdat ik bij de verzendopties aankwam.. toen schoot de prijs ineens omhoog. Voorlopig eerst maar ffe ervaringen van anderen afwachten..

Ik zit te wachten op de nieuwste telg van de HK auto garage.
Een enorme electric 1:5 short course truck.
Hopelijk net zo goedkoop als al het andere spul. ;)

welke accus passen bij deze auto het beste erbij, iemand een linkje voor het type accu van hobbyking.. turnigy volgens mij passen er namelijk wat langere accus in dan die in de e-revo vxl gaan.

Ik hoop dat mijn 1800mAh 2S packs van Turnigy erin passen, die heb ik ook voor mijn 1:18 Minirave namelijk dan hoef ik er geen bij te kopen.

Dat kan ik niet zien zo, vanbuiten lijken ze allemaal etzelfde. ;)
Maar ze zijn al een tijdje bezig met beta testen,
ze komen binnenkort met et retail model hoop ik.

Back