ron van sommeren
Forum veteraan
Inmiddels ook verdwenen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Inmiddels ook verdwenen.
Verklaar U naderen toen werd het stil, weer verder zoeken om wat af te zeiken ?
Goed zeg: Kopieren en plakken is prima gelukt.![]()
JD zet daartegenover dat zijn systeem tweeweg is, en dus data opnieuw verstuurt bij een storing. Het zou interessant zijn om dat eens proefondervindelijk te verifiëren. Jammer genoeg kan ik dat niet.
Al met al vind ik zijn verhaal niet slecht. Met mijn beperkte kennis van zaken.
ik hoop dat iedereen z'n geld en
vergoeding voor crashes terugkrijgt
En wat is het nut van oude data opnieuw op te sturen op hetzelfde kanaal in dit geval? Bij een PC is dit interessant en ook noodzakelijk maar bij een RC model is dit toch niet echt van belang, eerder een nadeel. Elke zender stuurt altijd de laatste waarden door naar de ontvanger of er nu storing is of niet. Dit zou enkel nuttig zijn moest ie dan hoppen, ze zijn de enigen die inderdaad weten dat er iets mis is op hun kanaal met hun 2weg systeem,maar nu net dit doet ie blijkbaar niet.
De bandbreedte bij spread spektrum is zó groot dat je alle stuurinformatie tig keer kunt versturen zonder dat dat tot vertraging leidt. 'Oud' is maar miliseconden oud. De informatie van onze radiobesturing gebruikt maar een fractie van de beschikbare bandbreedte.
Uiteraard heb je er niks aan als de hele band gedurende langere tijd gestoord is. Maar dan werken Spektrum en FASST ook niet.
Het grote verschil met spectrum en FASST is dat zij wel tegen een storing in een gedeelte van de band kunnen, XPS blijkbaar niet. Als een gek oude data opnieuw sturen op hetzelfde kanaal helpt hier niet, hoppen wel. Dit is toch wel een groot verschil vind ik.
Als de gehele band dicht zit werkt geen enkel systeem dat is triviaal.
Het grote verschil met spectrum en FASST is dat zij wel tegen een storing in een gedeelte van de band kunnen, XPS blijkbaar niet. Als een gek oude data opnieuw sturen op hetzelfde kanaal helpt hier niet, hoppen wel. Dit is toch wel een groot verschil vind ik.
Als de gehele band dicht zit werkt geen enkel systeem dat is triviaal.
De eerste zin, letterlijk vertaald, betekent: "Terwijl we in Duitsland waren hebben we samen met Graupner het frequency hopping onderwerp besproken in een bijeenkomst met de technisch directeur van de duitse equivalent van onze AMA. Deze "Dieter" "... etc. Dit gaat over Dieter Perkuhn maar nergens krijg ik de indruk dat JD denkt dat deze voor Graupner werkt.
Maar goed, ieder leest wat hij wil lezen, dat geldt ook voor mijzelf. De toekomst zal wel uitwijzen hoe het met IFS verder gaat.
XPS is wél bestand tegen een storing in een gedeelte van de band, zolang de bandbreedte van die storing maar minder breed is dan de spread van XPS, óf het volume is laag genoeg tov het volume van XPS (of een combinatie).
JD zet daartegenover dat zijn systeem tweeweg is, en dus data opnieuw verstuurt bij een storing. Het zou interessant zijn om dat eens proefondervindelijk te verifiëren. Jammer genoeg kan ik dat niet.
De eerste zin, letterlijk vertaald, betekent: "Terwijl we in Duitsland waren hebben we samen met Graupner het frequency hopping onderwerp besproken in een bijeenkomst met de technisch directeur van de duitse equivalent van onze AMA. Deze "Dieter" "... etc. Dit gaat over Dieter Perkuhn maar nergens krijg ik de indruk dat JD denkt dat deze voor Graupner werkt.
Maar goed, ieder leest wat hij wil lezen, dat geldt ook voor mijzelf. De toekomst zal wel uitwijzen hoe het met IFS verder gaat.
Dat klopt ook natuurlijk voor elk DSSS systeem op basis van TDMA en CDMA, dit schreef ik ook in de ACT thread weken geleden waar ACT het tegendeel beweerde (hebben ze nu verwijderd van hun site).
2-4-ghz-nieuwsbrief-van-act
Maar ik begrijp niet dat JD vindt dat de band ofwel helemaal potdicht moet zitten zodat hoppen geen zin heeft ofwel helemaal vrij, een gedeelte potdicht kan blijkbaar niet, enkel in een lab? Met potdicht bedoel ik dus waar TDMA en CDMA niet meer werken. Beide situaties zijn mogelijk en XPS kan daar niet mee om blijkbaar. Een leuke test zou trouwens zijn om FASST en Spectrum aan dezelfde stoorzender bloot te stellen om te zien of hun systeem werkt zoals beschreven (ik heb geen reden om hieraan te twijfelen).
Bij mij gaat het wel om de technische inhoud, de rest interesseert me niet. Ik vlieg trouwens al jaren Graupner, nu nog altijd, wel met ACT PCM diversity ontvangers op 35Mhz.