Kleine update:
Laatst de Stik weer eens meegenomen naar de club voor wat bouwadvies.
Dit zodat ik weer met de bouw kan aanvangen, het heeft nu ruim een halfjaar stil gelegen... tijd voor actie.
Ik wil graag het hoogteroer afneembaar maken, omdat ik er anders niet mee door de deur kom.
Waar zet je het wiel? daar hebben we ook een oplossing voor gevonden

Binnenkort ga ik een spantje maken voor het hoogteroer en dan de zaak inbouwen.
De brandstoftank wilde ik toch echt graag onder de vleugel hebben, dus opzoek naar een passend tankje.
Het is deze geworden in de 360cc uitvoering.
Deze tank past precies in het spant onder de vleugel, nu moet ik alleen wel iets vaker tanken.
In het hout bovenop/vooraan was op één plaats stuk, waarschijnlijk door het in/uitbouwen van de oude tank.
Als je goed kijk zie je de snel-vul-aansluiting al op tafel liggen, dit zit nu op die plek dus dat is ook weer opgelost.
De servo's in de staart worden vervangen door MG uitvoeringen, dat scheelt 20 gram maar is wel veel sterker.
De zaak stond aardig te trillen tijdens het stationair draaien. Motor komt nog op engine mounts voor het juiste CG.
Het hoogteroer wordt straks d.m.v een breekbout bevestigd, voor de aansturing van het hoogteroer zat ik te denken aan een Sullivan Ball-link. Lekker makkelijk.
Ook nog even nadenken over een sleepkoppeling, altijd handig.
Er liggen dus weer een paar werkjes klaar.