Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik denk zo het vliegtuig gaat met 150 knopen door de lucht en en schip gaat met 20 knopen door de lucht. het verschil is 130.
Nee je moet gewoon net zoveel snelheid genereren als wanneer je op de grond zou staan.
de aandrijving zit niet in de wielen en de wielen hebben geen weerstand. de bewegende band onder het vliegtuig heeft geen enkel effect behalve de weerstand van de lagers in de wielen maar dat is minimaal. wanneer de band gaat draaien en het vliegtuig doet niks zou het vliegtuig gewoon stil blijven staan op de plek waar hij staat terwijl de band onder hem door word getrokken. Door lager weerstand komt hij uiteindelijk wel in beweging.
dus het vliegtuig staat stil op de bewegende band en geeft dan gas en gaat vooruit zoals hij ook op de harde vloer zou doen.
Hoi Richard, ik zou het vliegtuig op de evenaar zetten met de neus tegen de draairichting van de aarde in(naar het Westen dus), dan heb je toch al mooi een aanvangssnelheid van 1500 kmh(ongeveer)Dan moet alleen het b lok lucht waar je inzit nog ff meewerken en k je mooi supersonisch vliegen !!!!! hahahahaHaha, kende dat filmpje niet.
Zoals er hier al velen zeggen, het is een vreemde test die je mogelijk op het verkeerde been zet.
Het gaat er gewoon om hoe snel het vliegtuig ten opzichte van de achtergrond (ofwel omringende lucht) tot snelheid komt, lift genereert en opstijgt. De energie er voor komt van de motor/propeller en die hebben absoluut geen weet van de lopende band.
De wieltjes draaien alleen wat sneller in vergelijking tot een start vanaf een stilstaande baan. Zal niet meer verschil zijn of je een kist hebt met grote wielen (tundra tyres!) of met hele kleine.
Wat het gevaarlijke in de test is dat het toenemen van de snelheid van de auto precies hetzelfde moet zijn als het toenemen van de snelheid van het vliegtuig, anders ben je de hele test aan het verkl&%$en, komen er andere factoren bij en trek je verkeerde conclusies die er helemaal niks mee van doen hebben.
Deze test is leuk voor een algemeen publiek, maar draagt werkelijk niks bij tot deze discussie!
Maar goed, het leven met een knipoog benaderen mag ook!![]()
Op zich is het overigens niet zo bijzonder, heb ooit eens een 1/1 Piper Cub gevlogen in heel harde wind, naar een 200m of wat geklommen(dat ging al bijna onder een stijghoek van 90gr t.o.v. de grond) waar het nóg harder woei, erg langzaam gaan vliegen met flaps uit, achterwaarts laten meedrijven met de wind en wederom op dezelfde baan geland, zonder één bocht te hebben gedraaid!
Op zich is het overigens niet zo bijzonder, heb ooit eens een 1/1 Piper Cub gevlogen in heel harde wind, naar een 200m of wat geklommen(dat ging al bijna onder een stijghoek van 90gr t.o.v. de grond) waar het nóg harder woei, erg langzaam gaan vliegen met flaps uit, achterwaarts laten meedrijven met de wind en wederom op dezelfde baan geland, zonder één bocht te hebben gedraaid!
Burp,
Wordt ingewikkeld zo:
Het ligt er aan of de katapults vast zitten aan de lopende band (is wel moeilijk voor te stellen), dan zou het 30kt winst opleveren, (de CAT zélf heeft dan al een beginsnelheid)
Anders maakt het niks uit, net zoals de ULV op de lopende band de andere kant op.
sterker nog, stel dat de UL met 30 knopen veilig los kan komen/vliegen, dan zal hij ACHTERWAARTS klimmend zich van het dek verwijderen! (het moennie gekker worden hier)
Op zich is het overigens niet zo bijzonder, heb ooit eens een 1/1 Piper Cub gevlogen in heel harde wind, naar een 200m of wat geklommen(dat ging al bijna onder een stijghoek van 90gr t.o.v. de grond) waar het nóg harder woei, erg langzaam gaan vliegen met flaps uit, achterwaarts laten meedrijven met de wind en wederom op dezelfde baan geland, zonder één bocht te hebben gedraaid!
Ik denk dat dat weer hetzelfde is als waar het in dit draadje de hele tijd al over gaat(lees op de achtergrond de hele tijd al mee): Men kent het niet, is zich er niet van bewust en gaat het dus relateren aan dingen die ze kennen en snappen, zoals auto's. Alleen vergeten ze hierbij dat een auto op de wielen word aangedreven en een vliegtuig niet.